[XP] Automatisch systeem "herstellen"*

Pagina: 1
Acties:

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-01 10:52
Is er een mogelijkheid om XP pro automatisch een system restore uit te laten voeren zodat het systeem altijd "als nieuw" is?? of is het misschien ook mogelijk dat een 2rd party programma zoals bijv drive image een backup terug zet?? Zeg 1 keer per week ofzo tijdens shutdown of startup.

De user files en settings komen dan op een andere plek te staan zodat deze niet beinvloed worden.

Een aantal jaar geleden, hadden ze bij mij op school bijvoorbeeld een systeem dat na iedere dag de pc's (XP pro) in hun orginele staat werden hersteld zodat ons gekloot weer teniet gedaan werd.

Het gaat hier in eerste instantie om een experimentje om te zien of ik het evt op de pc van m'n ouders toe kan passen. Hoef ik me daar tenminste niet meer druk om te maken.....:)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik geloof dat hier zogenaamde 'reborn' apparatuur of programma's voor worden gebruikt, waarbij tijdens het opstarten telkens weer een image van de HD of het netwerk wordt geladen. Precieze details weet ik helaas niet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me dat je dan beter restricties op het systeem kunt zetten, zodat ze geen programma's kunnen installeren, alleen schrijfrechten in eigen homedir etc. Dat komt effectief op hetzelfde neer ;)

Verwijderd

Kijk eens wat de Microsoft Shared Computer Toolkit voor je kan doen. Staat in het huidige nummer van Computer Techniek trouwens een leuk hands-on artikeltje over.

Hiermee kun je een computer "dicht zetten" en ook bij elke boot een system restore laten uitvoeren bijvoorbeeld.

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-01 10:52
Palomar schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:36:
Lijkt me dat je dan beter restricties op het systeem kunt zetten, zodat ze geen programma's kunnen installeren, alleen schrijfrechten in eigen homedir etc. Dat komt effectief op hetzelfde neer ;)
Heb ik aan gedacht. Het is zeker een optie, maar het leek me ook wel eens grappig om dit eens te proberen ;)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-03 22:16

Technicality

Vliegt rechtsom...

Bij ons op school gebruiken ze het programma "illusion". Hiermee wordt elke reboot een vers image van windows neergezet. Precieze details weet ik helaas niet ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
OS [XP] per de Windows Operating Systems - Policy nog even in de topictitel gezet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1