Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
ga gewoon naar de rommelmarkt en koop daar echte boxen en niet van die geknutselde rommel.
Verwijderd
maar ja, voor 25,- piek kun je het natuurlijk altijd proberen....(als het niets is heb je wat leuks om op te blazen
in ieder geval bedankt...
Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
Verwijderd
Ha ha ha
Wat een onzin niet te geloven.
Greetz Jur.
Verwijderd
Moraal van het verhaal: Don't judge a speaker by its looks.
Bovendien zegt uiterlijk zeker wel wat. Het zegt namelijk iets over hoeveel drivers er zijn gebruikt en het formaat van de kast. En je kan ook nog zien wat voor drivers er zijn gebruikt.
Ik zou het wel doen, met 25,- kan je gewoon geen miskoop doen. Maar verwacht niets bijzonders.
Jag
Verwijderd
drivers voor een stel luidsprekersjes???
de zien er idd brak uit,maar er KAN een redelijk geluid in zitten,anders zou ik je
25,- op een grote hoop gooien en dan goeie kopen.
Er bestaan kleine B&W's die af en toe in de aanbieding zijn voor 200,- per stuk,en die zijn goed!!!(voor die prijs zeker)
anders ga je op een rommelmarkt kijken daar kun je voor 25,- veel betere krijgen als je er oog voor hebt..
groenten
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Zie ik daar aan mekaar geschroefde stukkies karton?
Tering dit ziet er echt niet uit.. R :rTZ
Verwijderd
ja drivers zijn idd de conussen (of wat het meervoud daar ook van is
Verwijderd
ik wed dat er best veel dingen in de wereld zijn waar jij nog geen weet van heb makker.
Ik bouw bovendie zelf boxen
....mmmmm... en je weet niet wat drivers zijn...Ik bouw bovendie zelf boxen
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Lekkere reactie zeg.wat lul jij nu slap????
Maar zoals ik al zei, is het nog niet zo'n slecht idee om ze te kopen, 25,- is namelijk wel heel erg weinig. En je kan ze altijd nog weggeven aan je kleine zusje of zo.
Jag
voor info kijk op http://www.jazzspeakers.com/Speaker-htm/flatpanel-1.htm
En dan de J-3106
heeft iemand hier ervaring mee? Deze wou ik graag wel aanscaffen namelijk.
Volgens de pricewatch zijn 45 piek bij http://www.sww.nl
Leuk prijsje toch voor zulke coole speakers?
die bovenste foto ( zelfbouw speakers ) zijn ook niet goed naar mijn mening want er zit dan wel maar 1 speakers in maar wel met een hoge en lage tonen membraam in die ene speaker. en dat gaat elkaar wel ZO tegen werken dat het niet mooi klinkt dus....
maarje 25,- is ook weer niet veel
.
Er zijn 2 dingen van belang bij speakerboxen:
- de speakers zelf (drivers)
- de kast (box)
Als je geen box hebt klinkt het voor geen meter. Ik heb ze wel eens gehoord... je vergaat man, zo slecht klinkt het...
Ik neem Labtec spin70 (ofzo)
die heeft een RMS van 12 (dacht ik)
3 keer zo veel als die platte dingen
Verwijderd
de box is lekker groot in verhouding met vermogen, dus dat is wel ok.
Als je hem niet te hard zet DOEN
Dat is zo'n surround; 4 boxjes met 1 subwoofer. Die schijnt ook wel goed te zijn.
Is dat (ook) een goede keus, of kan ik dan toch beter Spin70 halen (50gulden goedkoper)
het enige nadeel is dat ze van die stomme fullrange drivers hebben die er gewoon niet uitzien..
en er moet niet gelijk geluld worden over karton want zo te zien is dit nog MDF ook, een van de betere materialen om speaker-kasten van te maken...
het blijft echt super goedkoop!, likje verf doet wonderen!, super-kwaliteit zou er nooit uitkomen, maar het is zeker beter dan elke simpele set plastic computer speakers hoor!
*Bruta
Jag
Verwijderd
want dit is 10000 keer niks
</IMG>Dit is pas roelant
Nou ja ik post wel mijn mening erover als de rest van het systeem ook binnen is
Ik heb hier een Pioneer SA 5500 II versterker met 2 AudioLab 3-weg speakers (60 watt RMS).
En die speakers aan het begin van de topic zien er heel erg playmobiel uit btw. En 1-weg is nog kloteriger als 2-weg.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dit omdat de cross-over bij 3-weg veel gecompliceerder is, en daar vaak een zootje van gemaakt wordt. Twee-weg speakers kunnen zeer goed zijn! Maar ja, de speakers bovenaan lijken mij inderdaad ook 3x nix...
De 'platte' speakers hierboven zijn niet geschikt voor normale audioweergave omdat de hele plaat trilt, en dus een conus is -> Aan de zijkanten van de platen kan lucht naar voren en achteren verplaatsen. dit veroorzaakt vervorming. Een andere toepassing is wel erg handig voor dit speakersysteem, namelijk de laptop! Op de firato vorig jaar heb ik laptops gezien met deze speakers uit het scherm schuivende. Erg cool, en toch wel een vooruitgang op de huidige laptopspeakers...
er zit geen klank kast achter dat hoort dan toch niet aan ?
een speaker mag wel een beetje volume hebben dus !
en die compaq's obi daar zitten jbl! speakers in die zijn toch wel goed of niet ?
weet iemand trouwens het typenr van de jbl speakers die in de top40 zaal in de time out gemert hamgen ?
.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Misschien overdrijf ik nu ietsjes, maar ok...