(Internet-) verbinding traag na plaatsen extra switch *

Pagina: 1
Acties:

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 14:15
Hallo, ik heb hier thuis een klein netwerkje, dat het opzich prima doet. er loopt een kabel van de router naar een switch, en van de switch naar mijn computer. Ook loopt er een andere kabel van de switch naar de computer van mijn broertje.
Nu wil ik graag de kabel die naar mij toe komt nog door een andere switch laten gaan, om 2 andere computers aan te sluiten (server en xbox). Echter wordt met die 2de switch er dus tussen het internet met een factor 5 vertraagd en heb ik gemiddeld 25% package loss met een ping naar google.nl. De lampjes op de switch branden wel.
Het gekke is dat de switch prima bij mijn broertje werkt, maar niet bij mij. Maar zodra ik de switch er bij mij weer tussenuit haal, loopt alles weer prima.

Ik heb dus een vermoeden dat er iets in mijn kamer die switch laat storen, maar weet het niet zeker.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Weet je zeker dat dat 2e ding een switch is en geen hub? (Waardoor er misschien allemaal collisions optreden.)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Loopt je kabel toevallig precies langs een electriciteitskabel? Of werkt dezelfde kabel wel goed met een pc er aan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:11

Emiel1984

Made in NL

Al is de switches omgewisselt.. misschien is het gewoon de switch zelf ;)

[LTS][MTS][HTS]

• Petok
Het 2de ding is een switch.
Het rare is juist dat de kabel het gewoon doet met de pc rechtstreeks eraan.
Ik zal idd de switches eens omwisselen...

Verwijderd

Voortaan graag even nadenken over je topictitel.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je zou heel goed een half-duplex/full-duplex conflict kunnen hebben.

Als beide kanten dit auto-detect hebben staan, gaat het heel vaak mis, zelfs met combinaties van top-merken als 3Com en Cisco.
Zet in ieder geval de kaart op wat het zou moeten zijn (vermoedelijk 100/full), en als de switch manageable is, ook die.

Ik heb hele verkeers-centrales moeizaam zien werken omdat de zaak abusievelijk toch op auto-detect stond, en 30 % packet-loss optrad omdat switch en Sun verschillend dachten over duplex-settings.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Petok
Ik heb 2 dezelfde e-tech switches, eentje staat dus al goed in het netwerk, maar die andere wil nog niet. Het maakt niet uit of ik ze omdraai.

-200/100/20 and 10 Mbps
-5 Nway ports
-1 uplink port (hier komt de kabel uit de andere switch in.)
-Supports full- and half-duplex
-256Kb buffer memory
-Each port is auto-sensing half- and fullduplex

Ping-tijden zijn overigens ongeveer hetzelfde met switch als zonder switch, alleen met package los erbij dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Petok op 12-03-2006 13:06 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Als je de "nieuwe" switch op de plek van de oude schakelt en de rest in tact lat, werkt alles dan wél naar behoren? Anders zou ik denken: switch stuk.
Zit de kabel tussne beide switches in de "uplink" poort? Hij hoeft immers maar bij één van de 2 in de uplink. Heb je al eens geprobeerd met een crossed kabel tussen de beide switches?
Weet je wel zeker dat alle kabels goed zijn? Getest? Andere geprobeerd?

• Petok
The_Stickie schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:25:
Als je de "nieuwe" switch op de plek van de oude schakelt en de rest in tact lat, werkt alles dan wél naar behoren? Anders zou ik denken: switch stuk.
Zit de kabel tussne beide switches in de "uplink" poort? Hij hoeft immers maar bij één van de 2 in de uplink. Heb je al eens geprobeerd met een crossed kabel tussen de beide switches?
Weet je wel zeker dat alle kabels goed zijn? Getest? Andere geprobeerd?
De switch is goed, ik heb ze al eens geprobeerd te verwisselen, dat ging gewoon goed.
Nee de kabel zit alleen in de uplink poort van de 2de switch, crossed kabel heb ik ook al geprobeerd(dat werkte al helemaal niet).
De kabels zijn goed, zonder switch heb ik wel verbinding. Mijn broertje heeft wel verbinding met switch. Zijn kabel loopt gewoon parallel met mijn kabel vanuit de 1ste switch.

Edit: Ik heb een nieuwe netwerkkaart in mijn computer gedaan, want ik zag dat de oude alleen 10 Mbit aankon. De nieuwe netwerkkaart staat nu op 100 Mbit, maar het internet is langzaam (2de switch staat er niet tussen). Als ik hem op 10 Mbit zet is hij wel weer snel.

[ Voor 15% gewijzigd door Petok op 12-03-2006 16:13 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 18:55

BHQ

Simpel dus, kabel brak. Duidelijk omdat het op 10 mbit wel goed werkt.
Pagina: 1