hmja.. ik heb een php script gemaakt dat connect naar een irc server en dat werkt allemaal al heel aardig. probleem is dat dit een php script is in een loop, anders is je connectie immers gelijk weer weg. zorgt er natuurlijk helaas wel voor dat je alleen alles kunt lezen wat er gebeurt in een kanaal, maar iets terugzeggen gaat nog bijster lastig, en dat is natuurlijk wel een beetje een vereiste van een irc client 
nu zag ik laatst op paiq (ajax datingsite) dat er nu en dan ineens iets begint te knipperen als je bijv een bericht hebt, ik gok dat ik ook zoiets zal moeten gebruiken, maar hoe ik dat in de praktijk fix is me nog duister.
nog even duidelijk wat ik wil:
- een socket naar irc die open blijft
- input regeltje die shizzle over de socket stuurt zonder refresh (dit moet wel mogelijk zijn met ajax)
- iets dat luistert naar binnenkomende zooi van de socket en het zonder refresh op het beeld plempt
(of is dit alles uberhaupt niet mogelijk zonder java applets en andere ongein?)
nu zag ik laatst op paiq (ajax datingsite) dat er nu en dan ineens iets begint te knipperen als je bijv een bericht hebt, ik gok dat ik ook zoiets zal moeten gebruiken, maar hoe ik dat in de praktijk fix is me nog duister.
nog even duidelijk wat ik wil:
- een socket naar irc die open blijft
- input regeltje die shizzle over de socket stuurt zonder refresh (dit moet wel mogelijk zijn met ajax)
- iets dat luistert naar binnenkomende zooi van de socket en het zonder refresh op het beeld plempt
(of is dit alles uberhaupt niet mogelijk zonder java applets en andere ongein?)