De grafische kant van games.

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gutentag^^

Ik en een vriend gaan een CKV (tekenen) werkstuk gaan maken over de grafische kant van games.
Nu is het wel allemaal leuk en aardig, dat technisch gebrabbel, maar dat mag niet. Nu hadden wij wat ideeën waar we wat hulp bij kunnen gebruiken. Juist jullie hulp!

Idee 1- Op bezoek gaan bij een "nederlandse" developer om een kijkje te nemen en te interviewen. Zelf zaten wij te denken aan guerilla van Killzone. Want ik weet hier in Nederland niet 1 2 3 een goede developer te vinden.

Idee 2- Een counter-strike: source level maken. Nu ben ik hier al een eindje op weg.

Idee 3- Juist, die is er niet!

Nu zul je denken "heel leuk en aardig dit topic, wat moet ik hiermee." Dat zal ik je nu uitleggen:

Vraag 1- Weten jullie nog goede Nederlandse developers voor Idee 1? Of maak je zelf games?

Vraag 2- Weten jullie nog meer leuke ideeën voor een werkstuk over de grafische kant van games?

Wij zaten zelf te denken aan een website of een video verslag, omdat velletjes papier zo "gewoon" zijn. Ik heb zelf al een website gemaakt voor een CKV drama werkstuk, die kun je vinden op: [reclame]www.winter-circus.be[/reclame] :*)
We hebben al adres gegevens van developers, en zijn al een eind op weg met ons cs: source mapje.

Ik hoop dat jullie barsten van de ideeën en/of antwoorden en/of wetens waardigheden! :+ Maar let wel op, wij zijn beide 15 en doen VMBO3. Technisch gepraat mag niet tot weinig in het werkstuk. :'(
Wel zijn onze ouders bereid om een stukkie te rijden! ;)

Groeten, FiXeR
PS. Uiteraard zal ik hier het uiteindelijke werkstuk plaatsen!

[ Voor 5% gewijzigd door FiXeR.nl op 11-03-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52
Idee3: Hoe hard gaan de ontikkelingen van Grafische technologien op het gebied van games (grappig, je hebt hetzelfde onderwerp als ik 2 jaar geleden had voor een werkstukkie :p)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:30
laat het verloop van de graphics over de jaren heen zien en doe een voorspelling aan de hand van die gegevens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

CKV is niet cool...
Bij ons is de regel dat de activiteit van semi-tijdelijke aard is en gesubsidieerd is. Daarmee voorkomt de school dat mensen naar mainstream films gaan en dat zien als kunst.

Met een spel ligt dat natuurlijk anders, mar ik zie dan ook niet in dat je voor een ckv verslag technisch geblaat nodig hebt? Vanuit een ckv oogpunt naar een game kijken lijkt me wat voor bij games als ico, prince of persia, zelda the wind waker en elke andere game waarin de werkelijkheid door een kunstenaar geintrepeteerd is (want dat is kunst). In zo' n verslag zou ik dan ook beschrijven hoe dat in zijn werk gaat, dus het denkproces/werkproces van zo'n kunstenaar.

verder denk ik dat je teveel moeite ervoor doet, ga gewoon naar een museum en tik daar wat over...
edit:
tudeLati schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:14:
Idee3: Hoe hard gaan de ontikkelingen van Grafische technologien op het gebied van games (grappig, je hebt hetzelfde onderwerp als ik 2 jaar geleden had voor een werkstukkie :p)
te technisch imo zie bovenstaande
tudeLati schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:14:
zou kunnen, maar dan geldt hier ook: LET OP HET OOGPUNT, bekijk het door een ckv-bril!

wat betreft de presentatie: ik zou gewoon conceptart en dergelijke ergens vandaan halen en dat dan voor de klas presenteren met een filmpje/game op een laptop erbij...

edit2:
Smoke schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:19:
Probeer misschien ook iets te doen met games met een unieke grafische stijl. Een van de oudste voorbeelden hiervoor is bijvoorbeeld Yoshi's Island(SNES, GBA)
dat zei ik dus ook al, zelda the wind waker, ico etc ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:21:
gaat het dan over:
-scherpe textures
of
-de compostitie van beelden , en de combinatie van kleuren en dergelijke?
Het lijkt me dus dat dat laatste absoluut de voorkeur heeft als het voor ckv is!

[ Voor 57% gewijzigd door Technicality op 11-03-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Smoke

Maverick Reploid

Probeer misschien ook iets te doen met games met een unieke grafische stijl. Een van de oudste voorbeelden hiervoor is bijvoorbeeld Yoshi's Island(SNES, GBA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat het dan over:
-scherpe textures
of
-de compostitie van beelden , en de combinatie van kleuren en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of hoe belangrijk graphics zijn voor een game ten opzichte van de gameplay?

(misschien een verkeerde intepretatie, maar ik ken CKV niet als opleiden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52
De CKV leraar wil vast en zeker een paar kunstzinnige, zeer mooie plaatjes zien, die iets weghebben van kunst(had op journaal gezien dat games met graphics enzo ook op een kunsttentoonstelling waren)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat dacht je van "concept art" van games? Doe daar iets mee. Kijk bv eens naar de concept art van Guildwars. Dat zijn soms net schilderijen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Guerillia is overgenomen door Sony. Verder zijn er best nog wel een paar developers te vinden in nederland hoor :) Playlogic bijvoorbeeld in Breda/Amsterdam, Two-Tribes in Harderwijk, Triumph Studios in Delft en er zijn er nog wel wat. Bekendste is toch wel Sony nu, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Toevallig pas een hele lezing gehad van coded illusions,
jonge groep game makers in Rotterdam

http://www.coded-illusions.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hier nog een hele lijst met NL developers:

http://www.gameskool.nl/companies/

Sowieso misschien nog wel meer interessante dingen op die site voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The chronicles of spellborn is ook een redelijk veelbelovend Nederlands spel. (www.tcos.com) Een van de ontwikkelaars (noz) zit overigens hier op tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:38
1) zoek een game waar veel beeldmateriaal te vinden is zoals concept art, vroege renders.
2) Zoek informatie op en maak een verhaal over wat er gedaan wordt om van de concept art naar het eindproduct te komen
3) maak met fraps (www.fraps.com) een ingame filmpje, waarin je laat zien hoe de dingen uit je concept art er uiteindelijk uit komen zien.

Nu kun je een soort "the making of" maken van de grafische elementen in een game, en die laten zien voor de klas. Als je een interview kan regelen dan is dat natuurlijk helemaal perfect.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bedankt voor al jullie reacties! Er zitten zeker een hoop bruikbare tips, websites en ideeën tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat ook een leuk bedrijf is om langs te gaan, http://www.streamline-studios.com/

Maken machtig mooie dingen. De heren Fernandez hebben bij ons ooit eens een presentatie gegeven. Ontzettend enthousiaste vak idoten. Was erg leuk om naar te luisteren. Als ik het me goed herinner waren ze Spaans maar hebben ze vooral lang in Amerika gewerkt, zijn broers en één van de twee heeft ook tijd voor EA Games gewerkt. Één van de leukste presentaties die bij ons gegeven zijn in ieder geval. Geen geblaat, veel fun.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1