Toon posts:

[Delphi] Verwijderen tekst van memo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een form met een memo veld. Nu heb ik verschillende buttons gemaakt om dingen te kopiëren plakken etc. Nu wil ik daar nog 1 button aan toevoegen die het mogelijk maakt om geselecteerde tekst te verwijderen uit het memo veld.

Ik heb al vanalles geprobeerd waaronder de memo1.lines.delete[x] maar die verwijderd natuurlijk de hele regel.

Heeft iemand een idee van welke functie ik gebruik moet maken om dit te kunnen realiseren?

Alvast bedankt

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:32

Boss

+1 Overgewaardeerd

Heeft een memo niet een selection.start en .end?

Anders weet ik het zo snel ook even niet.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:00:
Heeft een memo niet een selection.start en .end?

Anders weet ik het zo snel ook even niet.
Nog beter hij heeft een Memo1.SelText en dat werkt wel. Maar ik weet niet hoe ik die SelText dan moet verwijderen uit het memo.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Doe niet zo moeilijk :P schrijf een algoritme wat de de hele regel eruit haalt en dan de geselecteerde text eruit haalt de wat overblijft terugschrijft naar die regel.

[ Voor 12% gewijzigd door D-Raven op 11-03-2006 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
D-Raven schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:08:
Doe niet zo moeilijk :P schrijf een algoritme wat de de hele regel eruit haalt en dan de geselecteerde text eruit haalt de wat overblijft terugschrijft naar die regel.
Nou ik denk dat dat moeilijker is dan een functie die er waarschijnlijk voor bedoelt is maar ik niet gevonden krijg.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je niet een SelStart en SelEnd aangeven, en daarna een lege string aan SelText toekennen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:23:
[...]

Nou ik denk dat dat moeilijker is dan een functie die er waarschijnlijk voor bedoeltd is maar ik niet gevonden krijg.
De helpfile van de memo control eens doornemen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:56:
[...]

De helpfile van de memo control eens doornemen?
Joh... denk je dat ik dat nog niet gedaan had?

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
D-Raven schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:08:
Zodat die regel elke keer dat deze voorkomt verwijderd wordt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:01:
[...]

Joh... denk je dat ik dat nog niet gedaan had?
Niet echt goed dan waarschijnlijk, want bij de methodes van een memo staat in de help oa de procedure ClearSelection.

Misschien dat het daar mis ging dat je iets met delete* zocht. Dit soort onconsistente naamgeving kan soms inderdaad irri zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:23:
[...]

Niet echt goed dan waarschijnlijk, want bij de methodes van een memo staat in de help oa de procedure ClearSelection.

Misschien dat het daar mis ging dat je iets met delete* zocht. Dit soort onconsistente naamgeving kan soms inderdaad irri zijn.
Tnq ik had inderdaad gezocht naar delselection en selection etc.
Ik wist dat er zo'n functie moest zijn maar kon hem echt niet vinden :)

Iig hartstikke bedankt

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Pulsher schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:03:
[...]

Zodat die regel elke keer dat deze voorkomt verwijderd wordt?
Nee alleen in de regel waar de selectie zich bevindt.
maargoed, problem is solved.
Pagina: 1