Hallo,
Sinds enkele dagen duiken er vreemde problemen op met onze pc thuis. Daarvoor was alles perfect normaal.
* Bij het opstarten blijft ie verschrikkelijk lang (+/- 2 minuten) hangen bij het BIOS scherm, daarna start Windows ook zeer traag op. Eens gestart werkt hij naar behoren en snel als anders.
Heb dan geprobeerd eens in het BIOS te kijken, maar ook na het drukken op F1 duurde het +/- 5 minuten eer hij in het BIOS was...
=> BIOS/RAM-probleem?
* Daarstraks bij het spelen van GTA-San Andreas herstartte hij ineens zonder waarschuwing of zo. Dit gebeurde zo 3 keer in een paar uur. In het systemlog staan 3 "system errors":
=> videokaart probleem?
* Ook vandaag een paar sectors van de harde schijf moeten uitsluiten met chkdsk. Is al jaren niet meer moeten gebeuren...
=> probleem met de harde schijf?
Volgens mij is het eerder een hardwareprobleem danwel virus/spyware/... Deze laatste allemaal gescand en niks gevonden.
Heb dan ook wat gezocht hier op GoT, en dit gevonden:
* http://gathering.tweakers...ssages/1005095///10000050
* nog een, maar die vind ik zo direct niet terug....
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn, of hoe ik kan testen wat er al dan niet stuk is?
Bedankt alvast
Sinds enkele dagen duiken er vreemde problemen op met onze pc thuis. Daarvoor was alles perfect normaal.
* Bij het opstarten blijft ie verschrikkelijk lang (+/- 2 minuten) hangen bij het BIOS scherm, daarna start Windows ook zeer traag op. Eens gestart werkt hij naar behoren en snel als anders.
Heb dan geprobeerd eens in het BIOS te kijken, maar ook na het drukken op F1 duurde het +/- 5 minuten eer hij in het BIOS was...
=> BIOS/RAM-probleem?
* Daarstraks bij het spelen van GTA-San Andreas herstartte hij ineens zonder waarschuwing of zo. Dit gebeurde zo 3 keer in een paar uur. In het systemlog staan 3 "system errors":
Ook 3 minidumps aanwezig op de C:\ schijf. Heb ze door de Windows Debugger gehaald met dit resultaat:Foutcode; 10000050, parameter1: e5856940, parameter2: 00000000, parameter3: e5f321ba, parameter4: 00000001.
heb dan nv4_disp.dll eens in google getikt, en lijkt iets met videokaart te zijn...Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.6.0003.5
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.
Loading Dump File [C:\WINDOWS\Minidump\Mini031106-02.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available
Symbol search path is: SRV*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:
Windows XP Kernel Version 2600 (Service Pack 2) UP Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519
Kernel base = 0x804d7000 PsLoadedModuleList = 0x8055a420
Debug session time: Sat Mar 11 17:22:50.453 2006 (GMT+1)
System Uptime: 0 days 1:26:09.027
Loading Kernel Symbols
.......................................................................................................................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
...........
Unable to load image nv4_disp.dll, Win32 error 2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for nv4_disp.dll
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nv4_disp.dll
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
Use !analyze -v to get detailed debugging information.
BugCheck 10000050, {e1c5b300, 0, e5b50a1d, 1}
Could not read faulting driver name
Probably caused by : nv4_disp.dll ( nv4_disp+306f40 )
Followup: MachineOwner
---------
=> videokaart probleem?
* Ook vandaag een paar sectors van de harde schijf moeten uitsluiten met chkdsk. Is al jaren niet meer moeten gebeuren...
=> probleem met de harde schijf?
Volgens mij is het eerder een hardwareprobleem danwel virus/spyware/... Deze laatste allemaal gescand en niks gevonden.
Heb dan ook wat gezocht hier op GoT, en dit gevonden:
* http://gathering.tweakers...ssages/1005095///10000050
* nog een, maar die vind ik zo direct niet terug....
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn, of hoe ik kan testen wat er al dan niet stuk is?
Bedankt alvast