Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!
Ik denk dat dit allemaal niet gaat lukken, en dat je veroordeeld bent tot het opnieuw instaleren van windows.
Powered By C8H10N4O2
ik snap niet wat er zo erg is aan het opnieuw installeren van windows?
Ik geef je geen garantie, je zou kunnen proberen om vooraf de juiste chipsetdrivers te installeren (of desnoods enkel de .inf uitvoeren via rechtsklik » installeren). Of je zou gebruik kunnen maken van de Repair functie op de Windows setup CD (ik ga ervan uit dat je 2K of XP hebt). Als je zekerheid wil, dan kun je het beste een image maken van de schijf en deze in geval van mislukte installaties terugzetten en het opnieuw op een andere manier proberen
Bedankt voor de reacties. Op zich niets mis met een nieuwe instal, maar daar ben je al met al weer een dag druk mee. Althans, voordat alles weer is zoals ik het graag wil hebben, proggies enzo.
Als ik me dat kan besparen is dat mooi meegenomen, toch? Weet niet of ik de drivers er al in krijg voordat ik de mobo vervangen heb, geeft ie denk ik aan dat het niet klopt, maar ga het even proberen en daar een image van maken. Zal nu even alles eruit gooien en kijken wat ie doet bij een reboot, zou hetzelfde moeten zijn als het vervangen van de mobo.
Als ik me dat kan besparen is dat mooi meegenomen, toch? Weet niet of ik de drivers er al in krijg voordat ik de mobo vervangen heb, geeft ie denk ik aan dat het niet klopt, maar ga het even proberen en daar een image van maken. Zal nu even alles eruit gooien en kijken wat ie doet bij een reboot, zou hetzelfde moeten zijn als het vervangen van de mobo.
Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!
Ik zou het gewoon proberen, zonder iets van te voren te doenProxar schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:03:
Bedankt voor de reacties. Op zich niets mis met een nieuwe instal, maar daar ben je al met al weer een dag druk mee. Althans, voordat alles weer is zoals ik het graag wil hebben, proggies enzo.
Ik had hier een Epox 8RDAE (Nforce 2 400) geswitched met een Asus P4P800SE (i865PE).
Juist, totaal verschillende chipsets. Tegen mijn verwachting in bootte Windows in 1 keer, installeerde de nieuwe apparaten, en draait al sinds die tijd retestabiel...
Ik had ook geen zin om Windows opnieuw te installeren (dat is het ergste niet, het is het tunen erna, alle programma's, settings enz.).
Nog een keer dan maar: gewoon mobo vervangen, booten van winxp installatie cd rom, setup detecteert vanzelf dat er een bestaande XP staat en vraagt die bij te werken. Dan start de hardware detectie en worden alle nieuwe devices geinstalleerd. Hetzelfde kun je bereiken met sysprep. GIYF!
Nederlands is makkelijker als je denkt
je kan denk ik de nieuwe opstelling het beste even zonder behuizing (wel met een goed stuk isolatie eronder natuurlijk) opstarten met de hdd erop.. en dan kijken of die opstart...
dan weet je namelijk ook gelijk of je toe bent aan een nieuwe installatie...
moet kunne d8 ik zo
good luck!
moet kunne d8 ik zo
good luck!
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Volgens mij is idd dit het belangrijkste:
Before you swap out the current motherboard go to device manager and select the IDE ATA/ATAPI Controller and select your current storage controller. Right click, select update driver and select install from a list or specific location. Click don't search I will choose the driver to install and select the standard dual channel IDE controller.
This will prevent the inaccessible boot device blue screen.
With this method, booting the first time with the new motherboard should be done in Safe mode. XP will install the drivers it needs and you can install the new motherboard drivers. I would suggest accessing the motherboard web site to get the latest drivers and bios updates rather than use the CD media included with the MB. The CD is usually a couple of revisions behind the latest updates.
Verwijderd
Hoe groter de verschillen in chipsets lijkt me , des te meer heb je de kans dat het gaat werken , als jij bv , een via chipset hebt , en je krijgt een andere VIA chipset die toch wat verschilt eet je mobo toch de drivers op van de oude en dan heb je kans dus dat je conflicten krijgt.
Net als dat je een ATI kaart vervangt voor een NVIDIA
Net als dat je een ATI kaart vervangt voor een NVIDIA
Pagina: 1