offtopic:
Zo goed JSS?
Zo goed JSS?
Waar ik dus vandaag zo'n beetje de hele middag mee bezig ben is een (draadloze) verbinding te krijgen tussen mijn laptop (HP nx6125) en mijn desktop pc. Even wat specs vooraf:
Laptop: HP NX6125
WiFi adapter: Broadcom 802.11b/g WLAN (driver van 21-04-2005) (onboard)
PC: zelf samengesteld
WiFi adapter: Netgear WG111T USB Dongle (bijgeleverde drivers), ~40cm van laptop af.
De drivers en de software werken voorzover ik het zie dus prima, alleen zie de 2 pc's elkaar niet. Van wat ik op verschillende sites gelezen heb is dat de TCP/IP instellingen hetzelfde & lokaal moeten zijn. Verder moet DHCP dus uit staan. Het volgende heb ik dus op beide hosts ingesteld, behalve dat het IP van de laptop 192.168.0.2 is.
(thumbnail)
Verder, als dit van enige invloed is, heb ik de werkgroep op de laptop als @HOME ingesteld. Voor een normale LAN moet je voorzover ik weet alle pc's in dezelfde werkgroep hebben en als ik de werkgroep @HOME op de desktop verander dan kom ik het internet niet meer op, en dat is niet de bedoeling.
Nou probeer ik dus de hele tijd in het control panel van de USB Dongle (die overigens steeds blauw knipperend licht geeft, wat volgens de manual betekend dat er nog een verbinding gemaakt moet worden) een ad-hoc verbinding op te stellen en dat gaat prima.
(thumbnail).
Volgens de software is er nu dus een verbinding actief. Dus ik ga naar de laptop om daar het netwerk te vinden (bij 'Draadloze netwerkverbinding') en als ik op netwerklijst vernieuwen druk staat er niks. Als ik dan 'Een draadloos netwerk voor een huis of klein bedrijf instellen' aanklik, en die wizard helemaal doorloop (+ de settings opgeef die op de desktop ingesteld staan) dan doet het netwerk het nog niet.
Even wat feiten op een rij:
- dhcp staat uit
- hosts staan in zelfde werkgroep
- hosts zien elkaar niet
- dongle knipperd blauw lampje
- WLAN staat aan op de laptop
Wat ik nu graag zou willen weten is waarom het netwerk het niet doet? Ik kan hier niks op GoT vinden, ook niet in de FAQ's. Heb ook al gezocht op de site van netgear en zelfs google hielp me niet echt veel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 18:32 . Reden: passkey weggeblurred ]