Toon posts:

Adsl2+ Gateway en ADSL connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of een ADSL2+ Gateway kan worden gebruikt op mijn 'standaard' (d.w.z. niet ADSL2+) ADSL verbinding.
Ik zou graag de USRobotics® Wireless MAXg ADSL2+ Gateway (USR809108) willen gebruiken. Lijkt me (uit de specificaties) een functioneel rijk apparaat en dat zint me wel.
Bovendien heb ik de indruk dat USRobotics toch een van ouds her gerenommeerd fabrikant is.
Ik begrijp dat ik met mijn bestaande ADSL verbinding geen ADSL2+ mogelijkheden (snelheden e.d.) heb, maar dat is ook niet de issue.
Het gaat er mij om of deze combinatie zal werken en ik dus niet het verkeerde geval aanschaf.
Eigenlijk is de vraag dus ook een beetje of deze ADSL2+ apparatuur 'backward compatible' is met ADSL. (Kan ik uit de specs niet echt uithalen :? )

Bedankt voor jullie mening.

Peter

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-03 20:18

Sleepyhead

Sleepy as always....

Ik was eigenlijk naar precies hetzelfde opzoek. Bij een kennis van mij is modem kapot en wouden ze gelijk maar draadloos aanleggen. Mijn oog was gevallen op de Linksys WAG300N. Dit is ook een ADSL2+ modem/router maar kon er ook weinig over vinden of dit ook gewoon werkt met normaal ADSL. Is op een of andere manier lastig zoeken in de search...

Iemand hier ervaring mee???

stekkerdeal.nl

Verwijderd

bijna alle ADSL2+ routers (ben er nog niet tegengekomen die het niet kunnen) schakelen terug naar ADSL1 als ADSL2 niet op de lijn werkt.

Bij die Linksys weet ik het zelfs zeker.

Overigens werken sommige providers ook bij snelheden van onder 8mbit op ADSL2+, omdat dit vaak betere resultaten opleverd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 13:29 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je kan dit het beste navragen bij je ISP alleen al gezien het feit dat niet alle hardware wordt ondersteund in geval van een storing. Ik zie beide (USR en linksys) niet staan op de lijst van BBned gecertificeerde hardware maar wellicht heb je er nog een bridged modem voor hangen? Dan is dat verhaal niet van toepassing namelijk..

I'm not as think as you stoned I am

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

WooK schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:36:
Je kan dit het beste navragen bij je ISP alleen al gezien het feit dat niet alle hardware wordt ondersteund in geval van een storing. Ik zie beide (USR en linksys) niet staan op de lijst van BBned gecertificeerde hardware maar wellicht heb je er nog een bridged modem voor hangen? Dan is dat verhaal niet van toepassing namelijk..
Nee modem was kapot, dus deze moet die gaan vervangen. Hing eerst zo'n simpel Speedtouch gevalletje tussen. Dus neem aan dat dit toch geen probleem moet zijn...

stekkerdeal.nl

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Sleepyhead schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:38:
[...]
Nee modem was kapot, dus deze moet die gaan vervangen. Hing eerst zo'n simpel Speedtouch gevalletje tussen. Dus neem aan dat dit toch geen probleem moet zijn...
Welke telco gebruik je dan? Die thomson speedtouch staat inderdaad wel op de lijst van bbned namelijk... Hoogstwaarschijnlijk werkt je verbinding wel maar mocht je eens problemen krijgen met je lijn dan kan je provider moeilijk gaan doen omdat het probleem dan niet goed is te lokaliseren..

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

WooK schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:43:
[...]

Welke telco gebruik je dan? Die thomson speedtouch staat inderdaad wel op de lijst van bbned namelijk... Hoogstwaarschijnlijk werkt je verbinding wel maar mocht je eens problemen krijgen met je lijn dan kan je provider moeilijk gaan doen omdat het probleem dan niet goed is te lokaliseren..
Tele2 hebben ze...

stekkerdeal.nl

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

daar heb ik geen lijst van helaas... Ik zou tele2 gewoon mailen eerlijk gezegd maar ben bang dat je daar geen fatsoenlijk antwoord gaat krijgen..

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

WooK schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:56:
[...]

daar heb ik geen lijst van helaas... Ik zou tele2 gewoon mailen eerlijk gezegd maar ben bang dat je daar geen fatsoenlijk antwoord gaat krijgen..
zat net op site van routershop en daar stond dit bij specificaties:
Type telefoonlijn Analoog
ADSL2+ Ja
Geschikt voor BBNED Ja
Geschikt voor KPN Ja
Geschikt voor Tele2 Nee
Geschikt voor Tiscali Ja
Geschikt voor BabyXL Ja

stekkerdeal.nl

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Sleepyhead schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:06:
[...]
zat net op site van routershop en daar stond dit bij specificaties:
[...]
Waizg dat er bij KPN en BBned 'ja' staat :? Ik heb de meest recente lijsten hier en daar staan ze toch echt niet op...

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

WooK schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:45:
[...]

Waizg dat er bij KPN en BBned 'ja' staat :? Ik heb de meest recente lijsten hier en daar staan ze toch echt niet op...
Ongeveer bij elke modem staat dat deze niet geschikt is voor Tele2.... Heel apart doet Tele2 het dan zo anders...?

Dit vond ik op de site van Tele2: http://forum.tele2.nl/viewtopic.php?t=15772
Of te wel kan dus niet, dus zou je weer een nieuwe modem via Tele2 moeten bestellen....

[ Voor 19% gewijzigd door Sleepyhead op 19-03-2007 15:05 ]

stekkerdeal.nl

Pagina: 1