Het lukt met niet om de MSI RG54GS router aan de praat te krijgen. Hij heeft het begin dit jaar wel gedaan gewoon met de factory defaults, maar toen viel de verbinding ook al steeds weg.. Nu is die livebox waarschinlijk geupdate en krijg ik helemaal geen verbinding.
Met de crosscable uit de livebox (rode gat) direct in m’n laptop kan ik wel gewoon internetten. Zodra ik de crosscable in de WAN aansluitng van de router stop kan ik het msi configuratiemenu niet meer bereiken op 192.168.1.254. Normaal kan dit wel draadloos als er geen crosscable in de router zit. Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat te doen inclusief IP instelligen enzo, want als het zo doorgaat verhang ik me zo in het trapgat
. Weet ook niet wat PPPoE en PPTP is. Iedereen zegt in verschillende fora ook iets anders, DHCP aan of uit. Kabel in WAN of LAN gat. Zit nu al 3 weekenden met dit ding te prutsen en sta nu op het punt om het uit het raam mikken. Als ik dit van tevoren geweten had hat ik zelfs 5,- per maand voor die draadloze livebox optie betaald.
Met de crosscable uit de livebox (rode gat) direct in m’n laptop kan ik wel gewoon internetten. Zodra ik de crosscable in de WAN aansluitng van de router stop kan ik het msi configuratiemenu niet meer bereiken op 192.168.1.254. Normaal kan dit wel draadloos als er geen crosscable in de router zit. Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat te doen inclusief IP instelligen enzo, want als het zo doorgaat verhang ik me zo in het trapgat