Toon posts:

DVD branden duurt meer dan uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Aopen DVD brander die DVD-r 8x kan schrijven en DVD+r 16 kan schrijven. De minumum snelheid die ik in Nero kan aangeven is 4 speed bij het branden van een DVD-r DVD. Als ik een CD brand op 4 speed lijkt de buffer steeds leeg te lopen. Het buffer level van de DVD schrijven wisseld constand tussen de 20 en 80%. Ook de read buffer loopt zo af en toe gewoon naar de 0%. Branden duurt hierdoor meer dan een uur! In m'n PC zitten twee harde schijven op IDE1 en Twee CD/DVD spelers, waaronder de brander op IDE2. Ik brand de DVD's altijd vanaf de harde schijf. Er draaien geen andere programma;s oip de achtergrond.

Weet iemand een oplossing om de branden correct aan de praat te krijgen?

Verwijderd

dma aanzetten zal denk ik een hoop schelen.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:45:
dma aanzetten zal denk ik een hoop schelen.
In het apparaatbeheer bij de idecontrollers staat hiervoor wel een optie. Neem altijd de hoogste instelling en nooit PIO, want dan gaat eht mis.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de primary IDE Channel zie ik staan:

Device 0: Ultra DMA mode 5
Device 1: PIO mode

Voor de secondary:

Device 0: Multi-Word DMA mode 2
Device 1: Ultra DMA mode 4

Alles is in mijn PC is met van die "veel aderige" IDE kabels aangesloten.

Hoe kan ik deze instellingen beinvloeden? De transfer mode staat overal op: Use DMA if available.

Verwijderd

Wat zit er op de poorten ? volgens mij is de doorvoer altijd zo snel als het langzaamste apparaat (weet het echter niet zeker).

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Het kan ook een incompabiliteit zijn tussen je media en schrijver..
Ander type dvdr geprobeert?

Actions speak louder than words

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:31:
Voor de primary IDE Channel zie ik staan:

Device 0: Ultra DMA mode 5
Device 1: PIO mode

Voor de secondary:

Device 0: Multi-Word DMA mode 2
Device 1: Ultra DMA mode 4

Alles is in mijn PC is met van die "veel aderige" IDE kabels aangesloten.

Hoe kan ik deze instellingen beinvloeden? De transfer mode staat overal op: Use DMA if available.
Hiervoor moet je volgensmij bij je IDE controller kijken, staat in hetzelfde lijstje als je Primary en Secondary IDE channel, dan Eigenschappen, en dan bij een van de tabs kijken. Daar kun je PIO uitschakelen voor device 1 op je primary channel, daar zal je probleem misschien wel liggen ;)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Brand je vanaf device 1 van ide1? Dan lijkt me het probleem duidelijk namelijk :).
@adyta: je meent het :| :P

[ Voor 15% gewijzigd door stefan001 op 12-03-2006 21:02 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
stefan001 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:38:
Brand je vanaf device 1 van ide1? Dan lijkt me het probleem duidelijk namelijk :).
Ook als hij leest vanaf device 1 op ide 1 ;)

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
In z'n openingspost staat wat waarop zit aangesloten:
In m'n PC zitten twee harde schijven op IDE1 en Twee CD/DVD spelers, waaronder de brander op IDE2. Ik brand de DVD's altijd vanaf de harde schijf.

Verwijderd

Roeltjuh schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:46:
In z'n openingspost staat wat waarop zit aangesloten:

[...]
Ik doelde eigenlijk op wat meer info zoals welk merk en type er op de poorten zit. Zo te zien een oude HD op IDE1 Device 1 of verkeerde settings.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eens de kabels om te wisselen?

Dus die van je cd/branders op de HDD's en die van de HDD's op die van je cd/branders.

Staan ze dan allemaal op DMA? of blijft er eentje op PIO? dus de HDD1

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
firmware updaten?
andere dvdtjes gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het probleem opgelost. Ik heb de controller uit windows XP verwijderd, gereboot en daarna opnieuw geinstalleerd. Nu werken beide schijven aan de primary controller udma 5. Vrijwel alle schijfacties lijken nu voor de hardeschijf een stuk sneller. Ik heb niets met kabels, bios of firmwares gedaan. Ik ga er van uit(heb nog geen DVD gebrand) dat het probleem hiermee opgelost is! Bedankt.
Pagina: 1