Bravia - home cinema - Xbox 360 aansluitdillema

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben wat in dubio over de manier waarop ik de volgende setup aan moet sluiten, waarbij ik uiteraard streef naar de beste weergavekwaliteit:
  • Sony Bravia KLV-V26A10 HDTV (2x scart, 1x component)
  • Sony DAV-DZ300 home cinema set (1x scart, 1x component)
  • Microsoft Xbox 360 Premium
Verder beschik ik over een QED scart kabel.

Vanzelfsprekend wil ik de Xbox via component op mijn TV aansluiten.

Ik heb nu de home cinema set m.b.v de scart kabel aan de TV verbonden, maar ik twijfel of het niet beter is om bijvoorbeeld een component -> scart kabel te kopen (aangezien de component aansluiting op de TV bezet is door de Xbox, maar die op de home cinema set nog niet).
En bovendien, hoe zit het dan met de audio? Moet ik daar ook iets mee doen als je kijkt naar het feit dat de DVD-speler in diezelfde home cinema set zit?

Iemand een idee?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46
ik weet niet of je een htpc aan je lcd scherm hebt hangen, maar je kan een vga-kabel voor je xbox kopen waardoor je ook heel mooi beeldkwaliteit hebt + dat je component ingang vrij is voor je dvd speler. Sound van je xbox kan je dan naar je home cinema setje doorlussen zodat je ook digital sound hebt :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan je de xbox niet op component op je cinema set aansluiten en cinema set via component naar de tv? zo zit het bij mij zelfde merk tv alleen andere reveiver harmon kardon 235 gaat perfect geen beeld verlies dat ik kan zien, audio gaat met optisch in de avr

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Helaas, ik heb destijds de verkeerde home cinema set gekocht. Het ding heeft alleen een scart en component aansluiting, meer niet.

Xbox op VGA heb ik liever niet, heb al meerdere malen gelezen dat component (in het geval van de Xbox 360) een stuk mooiere kleuren geeft.

Er zit vrees ik niks anders op dan de home cinema via scart naar de TV, en de Xbox 360 via component naar de TV (of natuurlijk steeds component kabels switchen).

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Of nog even wachten op de xbox naar hdmi kabel

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien een component switch gebruiken.
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_90.html
Pagina: 1