Toon posts:

Wat vinden jullie ervan? Een boodschappenlijstje en vragen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een medium/high end user en ik ben sinds een pc of 4 een fervente zelf bouwer van pc's. Ik gebruik PC's voor wat games als GTA SA en soort gelijke spellen, sport games (ja ze bestaan nog) en strategy games. Daarnaast leech ik weleens wat films van nieuwsgroepen. Mijn doel is zeg maar 2 jaar nagenoeg probleemloos proberen te draaien met een PC voor ik een nieuwe bouw.

Probleem is dat ik niet ech een upgrader ben of tweaker zogezegd. Ik lees wat men goe dvind wat bij elkaar past en zet zo'n ding in elkaar doe er mijn ding mee totdat het echt niet meer gaat dan mik hem weg en koop alles weer nieuw (niet aan te raden voor je portemonee maar okay). Ik ben weer op het punt beland dat ik uit kijk naar een nieuwe, ik heb het volgende op het oog:

- A8n-sli premium s939 wr/sata
- Athlon 64 3700 box S939
- Zalman CNPS9500-LED
- 2Gb 400 Kingston
- 6800GS 256mb DDR3 XT 2dvi/tv
- sata II 300 250gb 7200rpm 16mb
- BenQ 1650V 16x50x black
- BenQ DVD RW DW1655 blck Lightscribe
- 3.25 floppy
-19" BenQ TFT
- Alles bij elkaar geprakt in een Prescott Uranus 400 Watt DESKTOP

Klinkt allemaal wel leuk en aardig maar door schade en schande wijzer geworden heb ik een aantal vragen waar ik maar niet achter kan komen of onduidelijkheden over bestaan ondanks alle tips in CLS, namelijk het voglende:

1) Er is veel onduidelijkheid over de compatability van de maxtor HDs met de chipset op dit MoBo. Sommige zeggen dat de problemen die er waren opgelost zijn andere zweren van niet. Wat denken jullie?

2) Ik lees veel geruchten over het feit dat de 939 socket er binnenkort uitgaat om meer ruimte maken voor nog sneller dual cores. Volgens mij draaien de huidige dualcores van AMD ook op de 939 dus ik weet niet precies wat ik van moet vinden. Is dit een bedreiging voor de 939 welke op korte termijn een rol gaat spelen?

3) Heeft iemand een idee hoe het zit met nieuwe video kaarten? Ik vind de 7800xx van Nvidia nog wel aan de prijs (+80 EURO verschil met 6800GS) maar als er nu veel nieuwe releases zitten aan te komen dan kan ik gaan twijfelen.

4) Ik kies bewust voor een desktop omdat ik dat persoonlijk mooier vind staan maar smaken verschillen dat begrij ik. Ik vraag me af of de keuze voor een desktop gevolgen heeft voor de koeling en dergelijke en daarmee natuurlijk het geluids niveau dat het beestje gaat produceren. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of het makkelijk is om still nieuwe case fans te plaatsen?

5) Ik ben nogal geschrokken de laatste keer dat ik een compu in elkaar schroefde. Niet van het werk de prijs of de kleine ruimte om in te werken maar van het geluid dat de andere onderdelen geven (hdd, dvd's, videokaart) want ik had alles in het werk gezet om een stille CPU koeling te maken, een stille voeding maar de rest was gewoon te erg qua geluid. Iemand ervaring met deze onderdelen qua geluid?

6) Het duurde even maar hij komt er toch: wat vinden jullie uberhaupt vanmijn keuze en wat zouden jullie anders doen? Wachten, ander merk, type, snelheid what ever ik ben gewoon geinteresseerd en misschien heeft een ander hobby PC-bouwer er ook nog wat aan.

Ik stel reacties zeer op prijs maar onthoudt dat de mening van een ander minstens net zo belangrijk is als de mening van jezelf oftewel hou het vriendelijk.

Alvast bedankt voor jullie advies, Bjorn

Verwijderd

Als je 2 jaar probleemloos voort wil kunnen zul je op zn allesminst naar een 7900 GT/GTX moeten gaan kijken, kan je nagaan wat je voor de rest nodig hebt.

Met een 6800 GS kun je nu niet eens maar alle games op high draaien.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

Ik zou voor een X1800GTO kijken, weet niet of hij al leverbaar is, de 7600GT zou ook wel een goede keus zijn, maar deze is vooral in de Hoge kwaliteitsmodi trager dan de X1800.

Wil je er wat meer aan besteden, dan moet je voor een X1900XT of een 7900GTX kijken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:32:
Als je 2 jaar probleemloos voort wil kunnen zul je op zn allesminst naar een 7900 GT/GTX moeten gaan kijken, kan je nagaan wat je voor de rest nodig hebt.

Met een 6800 GS kun je nu niet eens maar alle games op high draaien.
Met hem ^^ (Hoewel je met de 7800-serie ook al een eind komt :) Is de 80 euro meerprijs dubbel en dwars waard.)

Verder, binnenkort komt er een nieuwe socket (AM2) waarop nieuwe procs met DDR2-ondersteuning in zullen verschijnen. (Zowel single- als dualcore als ik me niet vergis.) en Socket 939 processors zullen op een gegeven moment gewoon verdwijnen. Als je echter niet van plan bent te gaan upgraden of om DDR2 te gaan gebruiken zou je nu gewoon prima een S939 kunnen kopen, dan hoef je iig niet te wachten. :)

Als high-end user kan ik je wel aanbevelen miss toch eens naar de dualcore procs te kijken. Een 3800+ is ook niet gruwelijk duur meer, en steeds meer games zullen nuttig gebruik gaan maken van 2 cores. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:38:
[...]

Met hem ^^ (Hoewel je met de 7800-serie ook al een eind komt :) Is de 80 euro meerprijs dubbel en dwars waard.)

Verder, binnenkort komt er een nieuwe socket (AM2) waarop nieuwe procs met DDR2-ondersteuning in zullen verschijnen. (Zowel single- als dualcore als ik me niet vergis.) en Socket 939 processors zullen op een gegeven moment gewoon verdwijnen. Als je echter niet van plan bent te gaan upgraden of om DDR2 te gaan gebruiken zou je nu gewoon prima een S939 kunnen kopen, dan hoef je iig niet te wachten. :)

Als high-end user kan ik je wel aanbevelen miss toch eens naar de dualcore procs te kijken. Een 3800+ is ook niet gruwelijk duur meer, en steeds meer games zullen nuttig gebruik gaan maken van 2 cores. :)
Okay ik snap de videokaart, dat lijkt me zeg maar duidelijk. De dual core werkt die al goed met games, ik had een beetje begrepen dat de dual core bij games vaak gewoon 1 core gebruikt en aangezien de cores afzonderlijk vaak langzamer zijn twijfelde ik over wat te doen. Is er al enigszins zicht op wanner d elaunch is van AM2? Ik zet hieronder even de prijsverschillen neer die ik tegenkom. Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Videokaarten

ASUS 6800gt 2dt/256mb pci-e EUR 186.70
ASUS 7800gt 2dhtv/256mb pci-e EUR 271.60
XFX 6800GS 256mb DDR3 XT 2dvi/tv EUR 200.90
XFX 6800GS 256mb xxx pci-e EUR 168.00
XFX 6800XTreme 512mb pci-e EUR 154.20
XFX 7800 GT 256 extr. pci-e EUR 257.40
XFX 7800 GTX 256 extr. edit. COD2 EUR 435.10

CPU
A64 X2 3800 box S939 2*512 Nee 272.30
A64 X2 4200 box S939 2*512 Ja 327.50
A64 X2 4400 box S939 2*1mb Ja 422.50
A64 X2 4600 box S939 2*512 Nee 503.00
A64 X2 4800 box S939 2*1mb Nee 581.70
Athlon 64 3700 box S939 Ja 195.40
Athlon 64 3800 box S939 512Kb Ja 260.50
Athlon 64 4000 box S939 1Mb Nee 308.50

Ik bestel via een kennis bij www.quote.nl handig zeker qua BTW >:) alleen kan ik dus moeilijk ergens anders heen aangezien zij dus altijd 20% goekoper moeten zijn.....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 19:17 ]

Verwijderd

ik vind dual core wel geil :p zou ik zeker nemen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:14:
Videokaarten

ASUS 6800gt 2dt/256mb pci-e EUR 186.70
ASUS 7800gt 2dhtv/256mb pci-e EUR 271.60
XFX 6800GS 256mb DDR3 XT 2dvi/tv EUR 200.90
XFX 6800GS 256mb xxx pci-e EUR 168.00
XFX 6800XTreme 512mb pci-e EUR 154.20
XFX 7800 GT 256 extr. pci-e EUR 257.40
XFX 7800 GTX 256 extr. edit. COD2 EUR 435.10

CPU
A64 X2 3800 box S939 2*512 Nee 272.30
A64 X2 4200 box S939 2*512 Ja 327.50
A64 X2 4400 box S939 2*1mb Ja 422.50
A64 X2 4600 box S939 2*512 Nee 503.00
A64 X2 4800 box S939 2*1mb Nee 581.70
Athlon 64 3700 box S939 Ja 195.40
Athlon 64 3800 box S939 512Kb Ja 260.50
Athlon 64 4000 box S939 1Mb Nee 308.50

Ik bestel via een kennis bij www.quote.nl handig zeker qua BTW >:) alleen kan ik dus moeilijk ergens anders heen aangezien zij dus altijd 20% goekoper moeten zijn.....
er zijn vast wel meer webshops die zonder btw kunnen

Verwijderd

Uh hoe kom jij daar bij die prijzen? ik zit te zoeken op die site, aangezien ik ook wel 20% korting wil :P of is het alleen "via" jouw kennis?

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Kijk anders eens naar de BestBuyGuide van T.net: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2006.

Mbt je config: Ik zou denk ik toch even wachten tot Vista uitkomt, tegen die tijd is er veel betere ondersteuning voor dualcore en 64-bits systemen (tenminste dat lees ik overal). Er gaat namelijk zoveel veranderen op hardware en software gebied in verband met dualcore. En als je nog een tijdje wacht, waar je waarschijnlijk geen zin in hebt en dat kan ik me voorstellen, dan heb je een systeem dat beter die twee jaar doorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
ja is via een kennis van mij die grote kantoor tuinen inricht dus vandaar....sorry. Maar als ik die comment hierboven zie zijn er meer shops waar het goedkoper kan (dus ex BTW). Ik heb even wat voor je gezocht en je zou kunnen overwegen in duitsland te bestellen www.pc-store.de heeft ook een webwinkel op ebay.....suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nevie schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:37:
Kijk anders eens naar de BestBuyGuide van T.net: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2006.

Mbt je config: Ik zou denk ik toch even wachten tot Vista uitkomt, tegen die tijd is er veel betere ondersteuning voor dualcore en 64-bits systemen (tenminste dat lees ik overal). Er gaat namelijk zoveel veranderen op hardware en software gebied in verband met dualcore. En als je nog een tijdje wacht, waar je waarschijnlijk geen zin in hebt en dat kan ik me voorstellen, dan heb je een systeem dat beter die twee jaar doorkomt.
Ik heb inderdaad de BB ook doorgenomen maar ik denk altijd dat je wat van je eigen smaak erin gooit en bijvoorbeeld onderdelen waar jezelf goed aan kan komen, ik ben bijvoorbeeld gebonden aan de Zalman cooler omdat de winkel waar ik koop geen andere heeft. Vista is inderdaad een goed punt was me even ontschoten 8)7 . Denk je dat dan ook de prijs van Duals onderdruk komen te staan?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nevie schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:37:

Helemaal mee eens, ook vanuit hardware perspectief lijkt me even wachten beter. Intel CPU's zuipen stroom en zijn gewoon niet erg snel. AMD gaat ook overstappen op DDR2 binnenkort, en Intel is al op DDR2. Dan zit je straks met Vista die pas lekker draait op 2 GB RAM en dan moet je straks duur DDR1 kopen. Beter is om te wachten totdat AM2 er is of de Intel conroe.

Ow wacht ik zie dat je al 2 GB RAM wilt :)

Conroe info: nieuws: 'Intel Conroe betere gamechip dan AMD FX-60' en daarin staat dan ook dat AMD de prijzen flink omlaag zal moeten doen om te kunnen concurreren met Conroe....

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerNummer op 12-03-2006 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik zie dus al dat ik qua timing redelijk fout zit. AMD nieuwe socket en dual core chip en INTEL ook nieuwe socket en CPU. Maar dit is in iedergeval precies wat ik nodig heb qua feedback, allemaal alvast hartleijk bedank hiervoor!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik vraag me eigenlijk wel af of dit niet de gewone rat-race is waar we inzitten, is het niet altijd beter om te wachten denk ik dan....

Nog iemand een slimme invals hoeks op de keuze voor de desktop en de geluidsproductie? Nogmaals alvast bedankt allemaal!

Gr. Bjorn

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
dham zit ik hier met mijn nieuwe 3500 amd en zie nu dat 3700 maar net 200 kost, kon ik net goed een 3700 nemen voor 20 euro meer :(

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Hoe lang wil je nog wachten?
De pc-wereld is altijd in beweging, dus je kunt blijven wachten op het allernieuwste omdat je zogenaamd niet achter wilt lopen.
Bijvoorbeeld de 2GByte die Vista zou nodig hebben, waardoor jij dus later een extra gbyte moet kopen. Maar dat had je dus al opgelost.
Ik zeg zoek ff uit of je dualcore wilt of niet. Zit er nog rek in je budget? Koop dan een dual-core. Games draaien prima op een 2ghz Athlon64 (3200+ of 3800+ X2 draaien beide op dezelfde kloksnelheid). Voor jou is het zaak om een wat snellere CPU te kiezen, zoals de x1800GTO of de 7600GT. Of nog een tikkie sneller.

Over de gekozen kast, zoek eens naar wat reviews. Die kast is niet echt bekend hier op GoT, dus ik denk dat weinig mensen daar iets over kunnen zeggen.

PSN: djmurcielago

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:05:
Hallo,

Ik ben een medium/high end user en ik ben sinds een pc of 4 een fervente zelf bouwer van pc's. Ik gebruik PC's voor wat games als GTA SA en soort gelijke spellen, sport games (ja ze bestaan nog) en strategy games. Daarnaast leech ik weleens wat films van nieuwsgroepen. Mijn doel is zeg maar 2 jaar nagenoeg probleemloos proberen te draaien met een PC voor ik een nieuwe bouw.

Probleem is dat ik niet ech een upgrader ben of tweaker zogezegd. Ik lees wat men goe dvind wat bij elkaar past en zet zo'n ding in elkaar doe er mijn ding mee totdat het echt niet meer gaat dan mik hem weg en koop alles weer nieuw (niet aan te raden voor je portemonee maar okay). Ik ben weer op het punt beland dat ik uit kijk naar een nieuwe, ik heb het volgende op het oog:
Ik mis nog meer detaillering van wat je met het systeem wilt doen. rapture in "HOe is dit systeem"
rapture in "Samengestelde PC"
1) Er is veel onduidelijkheid over de compatability van de maxtor HDs met de chipset op dit MoBo. Sommige zeggen dat de problemen die er waren opgelost zijn andere zweren van niet. Wat denken jullie?
Er waren bugged Maxtors die op vele chipsets problemen gaven, deze zouden opgelost zijn. Wie zegt dat de computerwinkel om de hoek niet een stapel bugged schijven heeft liggen die hij niet aan de straatstenen kwijtgeraakt. En zo'n verkoper zal het aan jou aansmeren. >:)
2) Ik lees veel geruchten over het feit dat de 939 socket er binnenkort uitgaat om meer ruimte maken voor nog sneller dual cores. Volgens mij draaien de huidige dualcores van AMD ook op de 939 dus ik weet niet precies wat ik van moet vinden. Is dit een bedreiging voor de 939 welke op korte termijn een rol gaat spelen?
DDR2 is voor Athlon64 niet nodig. Single channel DDR1 is genoeg voor single core en dual channel DDR1 is pas nodig bij dualcore. Dual channel DDR2 is enkel zinnig voor quadcores en is zelfs trager dan DDR1 met een dualcore. Intel Netburst-gebaseerden vreten geheugenbandbreedte, dual channel DDR1 wordt door een single core opgeslokt, laat staan als je een dualcore wilt. Vandaar presteren dualcore Intels niet goed en DDR2 is bij Intel nodig. AMD heeft zuinigere, efficiënter en slimmer technologie in huis.
3) Heeft iemand een idee hoe het zit met nieuwe video kaarten? Ik vind de 7800xx van Nvidia nog wel aan de prijs (+80 EURO verschil met 6800GS) maar als er nu veel nieuwe releases zitten aan te komen dan kan ik gaan twijfelen.
Zonder een goed antwoord op de vraag, wat wil je met het systeem doen kan ik hier moeilijk erover uitspreken.
4) Ik kies bewust voor een desktop omdat ik dat persoonlijk mooier vind staan maar smaken verschillen dat begrij ik. Ik vraag me af of de keuze voor een desktop gevolgen heeft voor de koeling en dergelijke en daarmee natuurlijk het geluids niveau dat het beestje gaat produceren. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of het makkelijk is om still nieuwe case fans te plaatsen?
Na mijn mening zijn desktops ideaal als onderzetter van een CRT, vooral in studentenkamers waar er geen plaats voor een grote tower is.
5) Ik ben nogal geschrokken de laatste keer dat ik een compu in elkaar schroefde. Niet van het werk de prijs of de kleine ruimte om in te werken maar van het geluid dat de andere onderdelen geven (hdd, dvd's, videokaart) want ik had alles in het werk gezet om een stille CPU koeling te maken, een stille voeding maar de rest was gewoon te erg qua geluid. Iemand ervaring met deze onderdelen qua geluid?
Je vorige computer is waarschijnlijk eentje van de "zo luid en performant mogelijk tijdperk", Athlon Thunderbird, Radeon 9700,... welbekende tijden toen men ten koste van alles performance wilt. Nu wilt men ook meer stilte, maar dat vereist onderdelenkeuze en prijskaartje.
6) Het duurde even maar hij komt er toch: wat vinden jullie uberhaupt vanmijn keuze en wat zouden jullie anders doen? Wachten, ander merk, type, snelheid what ever ik ben gewoon geinteresseerd en misschien heeft een ander hobby PC-bouwer er ook nog wat aan.
Ik geeft enkel maatwerk-advies, dus meer uitleg over wat je met het systeem wilt doen.
Ik stel reacties zeer op prijs maar onthoudt dat de mening van een ander minstens net zo belangrijk is als de mening van jezelf oftewel hou het vriendelijk.

Alvast bedankt voor jullie advies, Bjorn
Ik stel een goede TS op prijs, begin dus eerst met uit te leggen wat je met het systeem van plan bent voordat we onderdelen kunnen uitkiezen.

En hoe groot is je budget?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:56:
Okay ik zie dus al dat ik qua timing redelijk fout zit. AMD nieuwe socket en dual core chip en INTEL ook nieuwe socket en CPU. Maar dit is in iedergeval precies wat ik nodig heb qua feedback, allemaal alvast hartleijk bedank hiervoor!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik vraag me eigenlijk wel af of dit niet de gewone rat-race is waar we inzitten, is het niet altijd beter om te wachten denk ik dan....
Ik zie weinig nut in nieuwe sockets en dergelijke, Athlon 64 X2 dualcore platform is volledig volwassen (moederbord, geheugen, processor, enz passen allemaal netjes op elkaar, weinig bottlenecks meer te bespeuren) en had mijn workstation oktober vorig jaar gehaald. Zolang er geen quadcores zijn, is er voor mij geen upgrade nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 12-03-2006 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Re Rapture

Sowieso al bedankt voor de feedback tot nu toe. Om antwoord te geven op je vragen:
Gebruik PC
- Ik leech films maar brand deze meestal weg om ze in mn gewone dvd speler te kijken
- Ik speel games (die ik ook vaak leech }) maar geen quake/halflife etc maar meer adventure (als die tem nog bestaat) achtige games en action games met een verhaal zoals San Andreas.
- Ik ben natuurlijk niet te beroerd om af en toe zelf wat achter te laten op nieuwsgroepen

Ik denk dat dit de zwaardere dingen zijn die ik doe naast wat foto's van de digitale camera niet bewerken maar bewaren fotosoep dus niet en wat webcam gebruik sinds ik de vaste lijn van KPN :r eruit heb kunnen mikken ;)

Budget
Mijn budget is tussen de 1200-1400 EUR wat volgens mij best aardig is.

Desktop:
Ik vind het idd ook prima onderzetter voor mn tft maar ik vraag me in deze tijd af hoe het zit met warmte (en daarmee geluidsproductie) en dergelijke dus misschien kun je daar wat overzeggen ik heb het op andere gedeeltes van GoT geprobeerd te vinden maar daar sloeg mn vraag niet echt aan.

Geluidsproductie:
Ik zou mezelf opgeven voor het welbekende oudsholandsche configuratie raden! ;)

-

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:16:
- Ik leech films maar brand deze meestal weg om ze in mn gewone dvd speler te kijken
Leeching => schijfruimte.
- Ik speel games (die ik ook vaak leech }) maar geen quake/halflife etc maar meer adventure (als die tem nog bestaat) achtige games en action games met een verhaal zoals San Andreas.
"Wegwerp-game gedrag", altijd nieuwe games uitproberen ipv jarenlang aan 1 spel verslaafd hangen. 2GB is geen overbodige luxe voor huidige games, laat staan toekomstige.
Ik denk dat dit de zwaardere dingen zijn die ik doe naast wat foto's van de digitale camera niet bewerken maar bewaren fotosoep dus niet en wat webcam gebruik sinds ik de vaste lijn van KPN :r eruit heb kunnen mikken
Geen andere "zware" toepassingen naast het leechen en gamen? En hierdoor is er geen nood aan dualcores.
Ik vind het idd ook prima onderzetter voor mn tft maar ik vraag me in deze tijd af hoe het zit met warmte (en daarmee geluidsproductie) en dergelijke dus misschien kun je daar wat overzeggen ik heb het op andere gedeeltes van GoT geprobeerd te vinden maar daar sloeg mn vraag niet echt aan.
De overgrote meerderheid heeft een tower en weinigen hebben ervaring met desktops.

Een budget van 1200 tot 1400 euro en ik kan beginnen met puzzelen.

AOpen HQ95A (mATX, 300W, Blauw) € 52 (budget alternatief)
AOpen levert degelijke kasten met goeie voeding aanboord.
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/Products/Images/housing/Spec/95series/95series-Spec-206020367-B.jpg

Antec LifeStyle Overture II (ATX, 450W, Zilver/Zwart) € 113 (default)
Antec levert "mooie" en relatief stille kasten met een krachtige 450W voeding aanboord.
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/overtureII.jpg

Gigabyte GA-K8NF-9, nForce4-4X (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394B) € 82
Northbridgekoelers kunnen nogal irritant kabaal veroorzaken, dan maar een passief gekoeld nemen. SLI is alleen goed als je 2 duurste grafische kaart in 1x kan betalen en je bent niet van plan om een 2de kaart erbij te steken.

Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940) € 33
Zalman koeler, rekening houdend met de airflow in de Antec Overture II kast (ventilatiegaten in het "dak").

AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 184
Venice-core voor de zuinigheid, deze processor heeft 512KB ipv 1MB (van de 3700+). Dit verschil is niet merkbaar dankzij lage latencies van het geheugen.

1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) € 147
2GB goedkope ram, gelieve ram/processor/mobo in dezelfde computerwinkel te kopen. Die mensen moeten maar ervoor zorgen dat het boeltje werkt. Als je deze onderdelen bij andere winkels haalt, dan zullen alle winkels de schuld proberen naar een ander weg te schuiven.

NEC ND-3550 16x (Dual-layer, Zwart) € 38
Nec was de eerste die betaalbare en goeie DVD-branders aan het "plebs" leverde, toen de prijzen onder de 100-euro-grens zakte. Een extra toestel om te lezen is niet nodig, vroegah was dat om de peperdure writers te besparen.

Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) € 6
Gewoon de goedkoopste pakken.

BenQ T905 (19", 12ms, D-sub/DVI-D) € 243
12ms om ghosting tegen te gaan en aansluitingsmogelijkheden met een DVI-aansluiting naast de gewone.

Subtotaal: € 846 en er blijft van de 1400 nog € 554 over voor een grafische kaart en harde schijf over.

Club3D Geforce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) CGNX-G786VDD € 281
GeForce 7800 GT is meer dan snel genoeg, aangezien de processoren van tegenwoordig niet snel genoeg zijn om meer te trekken. nieuws: GeForce 7800 GT en GTX in het strijdperk

Dan hebben we nog € 273 over en dat kunnen we met harde schijven opdoen:
Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 88
Goedkoop en 1 van de stillere schijven. De Antec kast heeft 2 harde schijf vakjes (je kan wel externe vakken misbruiken). Laten we 2 van die dingen nemen om je leech-stuff van opslagruimte te voorzien?

En we houden nog wat geld over, deze zal spoedig opgeraken als je de prijzen van de computerwinkels checkt. Deze pricewatch-prijzen zijn exclusief verzendingskosten en puzzelen met computerswinkels zal altijd ietsje meer kosten dan ideale omstandigheden.

[ Voor 96% gewijzigd door rapture op 12-03-2006 23:56 ]

Pagina: 1