Toon posts:

Floppy error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft vrij belangrijke informatie (belastingzaken) op een floppy staan. Nou is het probleem dat als je deze in de computer doet hij vage geluidjes geeft en daarna de melding, de schijf is niet geformatteerd... wilt u dit nu doen?

Als je het vanuit dos doet krijg je deze error " Data error (cyclic redundancy check)"

Iemand enig idee hoe ik deze info nog van de floppy af kan halen?

bvd

Verwijderd

Ten eerste had je kunnen googlen op die foutmelding. Dan was je er ook wel achter gekomen dat je met sommige utilities de data nog kan recoveren.

Mosterd na de maaltijd: laat nooit belangrijke gegevens op een floppy/diskette staan. Dat zijn gewoon ondingen. De meeste ellende had je kunnen voorkomen door degelijke backups te maken. Zoals altijd.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 15:26
Probeer het ook eens met een andere floppy drive (andere computer dus).

Verwijderd

ArnieNFW schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:51:
Probeer het ook eens met een andere floppy drive (andere computer dus).
Bij floppy disks ligt het meestal aan de floppies zelf, en niet aan de drive. Maar het is uiteraard wel de moeite waard om dit eerst even te proberen; kan je wel een hoop tijd besparen.

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 14:14
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:45:
Mijn vader heeft vrij belangrijke informatie (belastingzaken) op een floppy staan. Nou is het probleem dat als je deze in de computer doet hij vage geluidjes geeft en daarna de melding, de schijf is niet geformatteerd... wilt u dit nu doen?

Als je het vanuit dos doet krijg je deze error " Data error (cyclic redundancy check)"

Iemand enig idee hoe ik deze info nog van de floppy af kan halen?

bvd
- andere floppy drive (andere pc dus)
- schuifje op diskette een paar keer heen en weer schuiven en opnieuw proberen
- recovery software

Verwijderd

Topicstarter
ben al op zoek naar recovery programma, google was inderdaad een goeie oplossing geweest :)
dank

Verwijderd

werkt je vader bij de AIVD? 8)7
Pagina: 1