[IIS6] Kan een VOB file niet downloaden

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als ik op mijn IIS een .VOB file ter download aanbiedt, geeft ie daarop altijd een 404. Toch weet ik echt *echt* zeker dat dat ding bestaat. Ook als ik em rename naar .ZIP of iets anders, downloadt ie opeens prima... Wat is hier aan de hand? Worden .VOB files soms ongevraagd geblokkeerd :? :?

Het gaat dus om IIS 6.0 onder Windows 2003 Standard. Ook staat .NET 1.1 en 2.0 erop, mocht dat wat uitmaken.

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alles wat jij niet aangeeft als bekende files (mimetype mapping) geeft IIS6 niet weer nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Yep wordt geblockt, .iso wordt bijvoorbeeld ook geblokkeerd. Hoe je het kan oplossen weet ik niet maar een oplossing zou kunnen zijn om de properties van je local computer in de IIS manager op te vragen en dan daar op MIME Types te klikken en .vob toe te voegen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou dat helpt dus niet. Ik heb schijnbaar hetzelfde probleem met Perl (gewoon ActivePerl geinstalleerd) en .PL files worden nu ook geblokkeerd, terwijl ik ze wel bij de MIME-types heb gezet (als application/x-httpd-perl).

日本!🎌

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je doet er beter aan (nu je weet waaraan het ligt) je configuratie aan te passen.
Door je te richten op het downloaden van .exe files (die het zelfde probleem hebben) moet je je vraagstuk kunnen oplossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
3 mogelijkheden gevonden:
  • Execute Permissions op Scripts and Executables zetten. Werkt niet. Ik wil ook geen executables uitvoeren, en al helemaal niet op de server.
  • URLscan aanpassen. Ik heb helemaal geen URLscan.
  • MIME-type toevoegen. Helpt niet.
What's next?

日本!🎌

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Thanatos_ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:12:
3 mogelijkheden gevonden:
• URLscan aanpassen. Ik heb helemaal geen URLscan.
Jawel want die zit al ingebakken in IIS6.
• MIME-type toevoegen. Helpt niet.
Dan doe je iets verkeerd.
What's next?
[google=iis6 .exe download]
Eerste 2 hits.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2006 14:51 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Misschien kun je aangeven waar ik dan verder moet zoeken? Want op google heb ik natuurlijk allang gezocht (dat moet, anders mag je geen topic openen ;))

Dus, waar zit URLscan dan? Want mijn hele C schijf bevat geen urlscan.ini. En wat kan ik verkeerd doen aan een MIME-typetje toevoegen :?

日本!🎌

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:52
Je moet een web service extension met .vob toevoegen in IIS bij Web service extension.

Heb dit ook moeten doen om hem perl en php toe te laten

Je kunt ook een webapp pool maken en dan daar in kun je zeggen welke extensies toe gelaten zijn ook. Dit heeft voordeel dat niet op alle websites vb .vob toe gelaten is. Maar zou eerst gewoon proberen en dan uitbreiden.

[ Voor 44% gewijzigd door mistercash op 12-03-2006 14:46 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Thanatos_ schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:21:
Misschien kun je aangeven waar ik dan verder moet zoeken? Want op google heb ik natuurlijk allang gezocht (dat moet, anders mag je geen topic openen ;))
Goed, dan ga ik eventjes net zo lullig terug doen:
Waar staan die dan in je startpost?
Dus, waar zit URLscan dan? Want mijn hele C schijf bevat geen urlscan.ini.
Misschien als je wat meer gezocht had dat je dat dan ook wel had gezien.

Als je nou met je muis op dat linkje klikt wat ik hierboven heb gegeven en de letters door je ogen opneemt en er volledige zinnen van maakt, kun je bij de eerste 2 hits leren waarom en hoe het mechanisme werkt, en wat je kan doen om het te veranderen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mistercash schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:44:
Je moet een web service extension met .vob toevoegen in IIS bij Web service extension.
Nergens voor nodig.
Het gaat hier om een file download, niet om een .vob als een executable ISAPI extension een file te laten parsen.
_Thanatos_ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:12:
• Execute Permissions op Scripts and Executables zetten. Werkt niet. Ik wil ook geen executables uitvoeren, en al helemaal niet op de server.
Waarom zet je het dan aan?
Zet dat eens uit en probeer het (na een iisreset) nog eens.

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2006 15:12 ]

Pagina: 1