Toon posts:

Onregelmatige trilling/brom na plaatsen HDD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik in mijn PC twee extra harde schijven geplaatst, te weten 2x een Seagate 200GB S-ATA hdd. Mijn pc bestaat nu uit:

Kast: AOpen QF50C MidiTower ATX2, casefan van Zalman
Voeding: Tagan 480W
CPU: AMD Sempron 3100, gekoeld met Zalman CNPS7000B-Cu
VGA: Ati Radeon 9600 Pro 256 MB
HDD: 1x Maxtor 120 GB ATA-133, 2x Seagate 200 GB S-ATA (waarvan 1 met Zalman ZM-2HC2 in 5,25" slot en één in normaal HDD slot)

Voor het erin gooien van de nieuwe HDD's was de PC redelijk stil, stil genoeg iig. Bij het plaatsen van de nieuwe HD's kwam er zoveel herrie bij dat ik iig één van de twee schijven in een koeler /silencer gehangen heb. Dat hielpt best wel, het enige is dat ik nog steeds last heb van een soort onregelmatige brom. Dat moet je je zo voorstellen: 3 seconden stil, 3 seconden brom, 3 seconden stil etc. etc.. Als ik aan mijn kast voel trilt het ook idd redelijk hard door. Grappig is wel dat als ik de kast op mijn vloerbedekking zet, een groot deel van het lawaai weg is.

Wat kan ik het beste doen: de andere Seagate ook in een silencer hangen of misschien een soort dempingsmat onder de PC zetten? (staat in houten computermeubel)

Alvast bedankt!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

zeer bekend probleem. Ik heb hier ook al jaren ruzie mee. Momenteel hangen mijn HDs in elastiek en ligt er een dikke dempingsmat onder de puter.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
simpele tip: koop / regel een stuk vloerbedekking waar je je pc op kan zetten (heb ik ook, reststuk van mijn gewone vloerbedekking, scheelt stukken!)
En mocht je nog 5.25" ruimte over hebben, stop je hd met de meeste trillingen / geluid in een HD-silencer, dat scheelt ECHT enorm

[ Voor 33% gewijzigd door 0siris op 11-03-2006 16:12 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:04:
zeer bekend probleem. Ik heb hier ook al jaren ruzie mee. Momenteel hangen mijn HDs in elastiek en ligt er een dikke dempingsmat onder de puter.
Nog een tip om aan een goede dempingsmat te komen?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik het gebrom grotendeels weggewerkt door:

- 2 van de 3 HDD's in een silencer te hangen
- De hele kast te beplakken met Nexus Damptek

Het enige probleem is dat mijn schijven nu vrij warm worden. De Maxtor hangt rond de 40 graden en de twee Seagates rond de 50. Is het van belang deze schijven verder te koelen? Momenteel wordt de airflow verzorgd door 1x Nexus 80mm fan, 1x Arctic 120mm fan en Tagan 380W voeding. Veel meer past er niet in de kast, iemand een suggestie?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
met hd tune alle schijven scandisk doen en dan de temp kijken, indien hoger dan 50 moet extra gaan koelen.
Pagina: 1