Wireless netwerk snel, plotseling hoge ping

Pagina: 1
Acties:

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-03 06:03
Wij hebben sinds een paar maand draadloos internet.

De router en de pci-kaarten ehbben we van conceptronic. Alles doet het perfect, mooie snelle verbinding (wel iets slomer dan normaal, maar scheeltniet veel).
Als ik ga gamen heb ik de hele tijd een normale ping, 60. (met kabel 40). Dat vind ik allemaal geen probleem, alleen soms schiet mijn ping ineens omhoog naar 100-200 en krijg ik connection interrupted.

Het spel wat ik speel is: Call of Duty 2

Waar ligt dat aan? draadloze router?

Toch maar een kabel aanleggen?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 15:00
een draadloos netwerk is niet geschikt om te gamen, daar staan volgens mij genoeg topics over op het forum hier. Ik zou toch maar een kabel aanleggen als ik jou was.

succes

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Draadloos netwerk kan prima geschikt zijn om te gamen hoor ;) Ik doe het thuis ook namelijk en altijd een stabiele ping, naja tenminste, dat was eerst niet zo... Standaard zendde mijn router via kanaal 11, deze heb ik op kanaal 2 gezet en voíla, mijn ping bleef stabiel.. Misschien een optie om te proberen, gewoon even de router via kanaal 2 laten uitzenden.

superB

Verwijderd

Misschien ander draadloos netwerk in de buurt?
Zodat ie naar die connect als de kwaliteit van de ene iets omlaag gaat?
(aggresiviteit of zo bij zwermen heet het bij de instellingen volgens mij.)

Verwijderd

Een ander kanaal kan helpen, maar niet specifiek kanaal 2. Delaagste ping haal ik op kanaal 6. Maar het signaal is daar zwakker dan op 7 en 8. Kanaal 8 en 13 zijn goede compromissen qua ping en signaalsterkte (en dus effectieve snelheid). Maar de ping zal nooit zo stabiel zijn als op een bedraad netwerk.