Nieuwe pc geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Vrijdag 10-3-2006 heb ik een nieuwe pc samengesteld om weer eens lekker te kunnen gamen.

De onderdelen zijn:
Asus A8N32 SLI deluxe
AMD X2 4400+
XFX GF 7900GTX
2 GB OCZ titanium
2*maxtor SATA Maxline plus 3 300GB
Taganvoeding 580 watt

Eenmaal thuis aangesloten kreeg ik een bios checksum error en daarna kreeg ik geen beeld meer.
Van alles geprobeerd maar niets hielp.
even rondgekeken op tweakers kwam ik een soortgelijk probleem tegen namenlijk:
A8N32 mobo pc wil niet booten
En ook op het asusforum regende het klachten over die mobo
Vanmorgen ik terug naar alternate om dit moederbord om te ruilen want volgens mij was hij DOA vanwege die boot checksum error

Toen ik een andere kreeg heb ik gevraagd of ze hem ook plaatselijk konden testen om er zeker van te zijn dat deze ook echt werkte.
Daar alles aangesloten en hij had een postscherm en in de bios werd alles herkent qua componenten.

Eenmaal thuis alles weer minimaal aangesloten en wederom het zelfde probleem.
Zelfs als ik het geheugen eruit laat geeft hij geen foutcode krijg gewoonweg geen beeld.
Nu ben ik niet in de gelegenheid mijn videokaart te testen of mijn cpu dus alles uitsluiten kan ik niet wat er nu exact defect kan zijn.

Momenteel kan ik hem aanzetten en hoor ik mijn HDD's opspinnen en tevens mijn DVDspeler
Alle fans gaan draaien en ik hoor ook dat hij daadwerkelijk opstart.
Alleen krijg ik nu helemaal geen foutmelding meer te zien betreft mijn bios.

Zelfs met het verwijderen van mijn geheugen reageert hij er niet op door middel van de bekende piepcodes.
De stekkers zitten goed aangesloten omdat ik dit telefonisch samen met een alternate medewerker heb doorgenomen.
De extra stroomtoevoer van mijn videokaart zit aangesloten
De biosjumper staat goed en optisch werkt het geheel gewoon
ik weet niet meer wat er nog fout gegaan kan zijn.
Het probleem blijft dat mijn monitor in standbymodus blijft staan terwijl deze wel werkt als ik hem op mijn laptop aansluit.

Heeft iemand hier nog een idee?

computer voor alle werkzaamheden

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
Ben je toevallig de 12 volts stekker vergeten aan te sluiten op het moederbord?

Edit: Die met 4 of 8 pinnetjes die voornamelijk bestaat uit gele en zwarte kabeltjes

[ Voor 36% gewijzigd door djkorpo op 11-03-2006 15:50 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
djkorpo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:49:
Ben je toevallig de 12 volts stekker vergeten aan te sluiten op het moederbord?

Edit: Die met 4 of 8 pinnetjes die voornamelijk bestaat uit gele en zwarte kabeltjes
Vergeten te vermelden alles zit aangesloten ook die 12 volts 4 weg stekker.

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
Power op videokaart? Laat hem er anders even uit en kijk of hij dan wel gaat gillen. Hebben ze bij alternate al jouw componenten in elkaar gesleuteld? Anders moet je het even buiten de kast om proberen. Probeer zoveel mogelijk andere componenten erop te prikken.

*edit Andere graka en dat soort dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door djkorpo op 11-03-2006 15:54 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
djkorpo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:54:
Power op videokaart? Laat hem er anders even uit en kijk of hij dan wel gaat gillen. Hebben ze bij alternate al jouw componenten in elkaar gesleuteld? Anders moet je het even buiten de kast om proberen. Probeer zoveel mogelijk andere componenten erop te prikken.
Ik heb hem zelf samengesteld en inbouwen wilde ik ook zelf doen omdat ik mijn oude antec kast hiervoor goed kan gebruiken.
Zoals ik al eerder vermelde zit alles goed aangesloten omdat ik dit telefonisch samen met een alternate medewerker heb nagelopen.
Ik begon namenlijk te twijfelen aan mezelf of ik het wel goed gedaan had vandaar dat ik daar eerst even naartoe gebeld heb.
Alle componenten liggen los voor mij op het andere bureau omdat ik normaliter eerst alles werkende maak voor ik alles in ga bouwen.
Ik heb geen pci-e kaartje hier om het te testen en ook geen socket 939 cpu om bepaalde zaken uit te sluiten.

*edit*
Even cpu eruitgehaald,schoongemaakt,overnieuw erin gezet en AS5 erop gedaan.
De koeler er overnieuw opgezet
De graka in ander pci-e slot gedaan
Nogmaals overnieuw aangesloten.

Zonder graka opgestart ik krijg niet eens een piepcode en zelfs de speaker is aangesloten op het mobo
Dit zelfde probleem met het geheugen verwijderen ook geen piepcodes.
Begin toch langzaamaan te twijfelen over de goede werking van mij cpu.

Al;s er iemand in midden nederland woont die even bereid is om de overgebleven zaken te testen zoals de graka en de cpu zou dat helemaal mooi zijn.
Kom zelf uit tiel dan kan ik maandagmorgen met het defecte onderdeel terug om deze te ruilen.

[ Voor 26% gewijzigd door Edwin van Cleef op 11-03-2006 16:30 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Zou het niet zo kunnen zijn dat het board je CPU niet standaard (goed) herkent, en er eerst een BIOS update moet plaatsvinden. (Dit denk ik door die Bios Checksum error). Probleem is daarbij echter wel dat je waarschijnlijk een andere CPU nodig hebt om het bios te flashen.

Powered By C8H10N4O2

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Ik ben inmiddels een stapje verder.
Ik heb het oude geheugen van mijn p4 (waar ik nu mee zit te werken) overgezet in mijn nieuwe pc en geloof het of niet hij draait.
Nu zit er 1024mb goedkoop 333 mhz geheugen in mijn snelle systeem en 2048mb snel geheugen in mijn huidige systeem wat dus ook werkt.

Dus mijn conclusie is dat mijn Asus moederbord niet samenwerkt met mijn OCZ Titanium geheugen.
Ik zou even moeten kijken waar ik zoiets kan vinden maar ik heb nog nooit een dergelijke probleem bij de veter gehad.
Het geheugen staat bij asus niet in de compatabilitylist maar omdat het betrekkelijk nieuw is verbaast mij dat dan ook niets.

Ik moet even neuzen of een biosupdate hiervoor wonderen zou kunnen verrichten

Het type geheugen wat bij mij niet werkt is:
OCZ 400 2048 ELDCTEK

Het betreft hier 2 modules van 1 GB met heatspreader Cas 2.3.2.5
Mischien heeft iemand nog een tip voor mij?
Het geheugen is niet defect wat het werkt op mijn pctje hier naar behoren.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:41
probeer eens met 1 geheugen balk, mss ...

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Wat als je 1 module (van de nieuwe dan bedoel ik) in je board stopt ?

Voor de rest zou het best eens een memory incompatibilty probleem kunnen zijn (Zoals je zelf ook al aangaf.

/edit spuit 11 enzo :/

[ Voor 7% gewijzigd door Kluk-Kluk op 11-03-2006 17:48 ]

Powered By C8H10N4O2

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Tip van de dag:
kijk in je moederbord boekje. Daar staat een lijst van qualified vendors. Dát geheugen werkt zeker met je moederbord.
Helaas, hoe onlogisch het ook is, niet alle geheugen is gelijk. Hier kwam ik laatst zelf, ook op deze manier, achter met een A8N-E. (Bij jou zijn er trouwens wel veel meer mogelijkheden dan bij mij :P)

Online versie zie pagina 39 daar of 2-13 in je papieren versie.

Ohja! let op! Die laatste drie kolommen met vinkjes zijn ook niet onbelangrijk! Die geven aan in welke configuratie die reep geheugen werkt (enkele reep, twee repen in dual channel, vier repen in twee keer dual channel)

[ Voor 19% gewijzigd door Pyrus op 11-03-2006 17:51 ]

LinkedIn

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Precies het zelfde gehad. Op één of andere mannier werken bepaalde AMD64 + MOBO + Geheugen combinaties niet lekker. Zie CTM Labs

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Staan als je timings van je geheugen op auto?, Mijn 2x1gb stickjes werkte namelijk niet met standaart ingestelde bios omdat dan een paar opties niet op auto stonden.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Idd zoals ik al aangaf met 1 module werkt het niet en met 2 ook niet.
Het geheugen is verder prima en werkt naar behoren in deze pc waar ik nu op zit te werken.
mijn geheugen staat in ieder geval niet in mijn hardware compatibilitylijst.
Ik weet uberhaubt niet wat dan de oorzaak zou kunnen zijn.
Het geheugen is qua prijs gewoon behoorlijk en lage latentcy en tevens nog van een A merk ook. (€299)
Ik ga eerst eens mijn systeem afinstalleren en probeer dan het geheugen eens terug te plaatsen mischien dat het wat uitmaakt.
Verder zou ik even kunnen kijken wat ik in de bios kan veranderen voor dit geheugen om het alsnog werkende te krijgen.
Moffin schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:52:
Staan als je timings van je geheugen op auto?, Mijn 2x1gb stickjes werkte namelijk niet met standaart ingestelde bios omdat dan een paar opties niet op auto stonden.
Deze kende ik nog niet ik edit deze post omdat je het gepost had terwijl ik mijn bericht ging typen zal er zeker naar kijken mischien zou dat het kunnen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Edwin van Cleef op 11-03-2006 17:57 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
inmiddels windows XP geinstalleerd en volledig gepatched.
Alles in mijn bios op auto gezet
Eerste benchmark in 3dmark03 is 22247
ik kan aan alles merken dat ik momenteel een mank systeem heb.

Straks even mijn OCZ er weer inzetten kijken wat er dan gebeurd.
De benchmark heb ik puur gedraaid om er zeker van te zijn dat alles werkt zoals het moet werken.
mischien moet ik eventueel mijn voltage van het geheugen wat omhoog gooien om het werkende te krijgen voor ik afsluit met mijn normale geheugen.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
De hele avond heeft mijn systeem probleemloos gedraaid en ik heb hem afgeconfigureerd.
Wat benchmarks gedraait en het OCZ geheugen heeft de gehele tijd in mijn oude systeem gezeten en tevens ook probleemloos gedraaid.
Wanneer ik de biossettings van mijn Asusbordje verander en hij reboot krijg ik een CMOS checksum error
wat ik ook verander het blijft dus niet in het BIOSgeheugen staan maar kan wel opstarten.
Zodra ik mijn oude reepjes er weer uithaal en in mijn OCZ opstelling wil draaien wederom geen beeld.
Toen heb ik mij tot het OCZ forum gewend en dit even doorgespit en het volgende kwam ik tegen.
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=18871

Alles volgens het lijstje doorgelopen en dan maar weer proberen.
bij de reboot kreeg ik wederom een bios checksum error en kon ik weer alles goedzetten in de bios.
De ingestelde tijd is het enigste wat vastgehouden word alle verdere instellingen staan weer op auto.
Op het OCZ forum las ik tevens dat ik mijn CAS ipv 1T op 2T moest zetten maar niets hielp.
Conclusie
ik kan mijn systeem opstarten hetzij met een foutmelding maar hij gaat wel naar windows ook met mijn 2 OCZ modulen maar alleen als ik een reepje langzaam geheugen erbij steek.
Alle modules worden in windows herkent
ik kan de biossettings niet veranderen omdat hij de settings niet kan onthouden.

Mijn conclusie zou dus zijn wederom een doa moederbord omdat de bios de settings niet kan onthouden.
Ik vrees dat dit dan nummer 2 is welke niet werkt :/

mischien dat er nog mensen praktische tips hebben?
Heb zowel een mail naar OCZ gestuurd als naar Asus voor hulp
Tevens staat op het OCZ forum dat dit geheugen prima werkt in de Asusbordjes want ze blijken zelf ook een soortgelijke setup te hebben draaien.

Verwijderd

Op de asus website krijgt dit type geheugen zelf een speciale vermelding:

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=16383

Misschien is dit dan wat voor je mobo?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Dan hoop ik toch wel dat ik hem in kan ruilen want ik zit echt niet op een extra investering te wachten.
Wederom heb ik het idee dat mijn moederbord niet helemaal 100% draait.
Ik heb op het OCZ forum diverse werkende systemen de revue zien passeren welke gewoon normaal draaien met dit type geheugen.
De hele nacht ben ik bezig geweest hiermee want ik heb echt geen rust als het niet goed werkt en wil het dan gewoon op en top voor elkaar hebben.
Nadat ik alle settings had veranderd en op save heb gedrukt geeft hij een CMOS CHECKSUM ERROR waardoor ik wederom het moederbord er van verdenk.
Na een cmos clear wederom overnieuw geprobeerd en steeds weer de zelfde foutmelding.
mijn pc2700 geheugen werkt weer wel zonder problemen en de pc start normaal op maar ik kan geen settings wijzingen zonder een error te krijgen.

Al met al loopt het nog steeds niet zoals ik gehoopt had dat het zou lopen dus maar even de mail van asus en ocz afwachten wat voor oplossing ze hebben voor mijn probleem.
Ik ben er behoorlijk ziek van dat mijn nieuwe pcsysteem niet voorruit te branden is en ik zit echt te denken aan een nieuw moederbord van een ander merk.
Dit zou al het 2e bord zijn met problemen van het zelfde type.

Verwijderd

- Speaking of which, the BIOS on this board is still very buggy and immature. Do NOT use the latest 1103, and instead stick to 1009 as it presents stability issues for those who OC. Whenever you flash your bios, you will need to manually clear the NVRAM because it will state a checksum error (another no-no for Asus).
http://forums.anandtech.c...catid=29&threadid=1814248

misschien heb je hier wat aan?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

volgens mij is het toch puur de combinatie van het geheugen en dit mobo. Asus staat er bekend om dat sommige combinaties gewoon niet werken. Staat het geheugen niet in de lijst koop het dan niet zou ik denken (gezien de vele topics over dit probleem) wellicht dat je het geheugen kan ruilen voor 2 x 1 gb wat wel werkt ? Of wellicht had je voor een heel ander mobo kunnen kiezen gezien de algemene problemen, maarja dat is achteraf natuurlijk

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Inderdaad die ervaring had ik ook.
Qua stabiliteit heb ik geen verschillen gemerkt met 1103 of 1009 werken allebij het zelfde.
Ik kan alleen maar singlechannel draaien bij dual gaat alles kompleet op zwart de fans en dergelijke draaien nog wel maar ik krijg geen postscreen.
Tevens krijg ik geen foutcode.

Stel ik draai nu dualchannel dus mijn OCZ reepjes in de blauwe sloten kan hij niet booten.
Steek ik er een dimmetje standaard kingston bij pc3200 CL3 boot hij opeens wel maar in single channel.
Hoe ik ook configureer ik ben verplicht om er een langzame module bij te steken en dus singlechannel te draaien.

Op de site van OCZ heb ik zoals eerder vermeld al flink rond gekeken en vrijwel alle topics doorgelezen welke betrekking hadden op mijn type moederbord.
De oplossingen die daar aangedragen werden hadden als resultaat dat het moederbord gewoon ging werken door het geheugen op 2T te laten lopen ipv 1T

Na dit alles geprobeerd te hebben heb ik nog steeds geen resultaten bereikt en echt ik heb afgelopen nacht al geen oog dichtgedaan puur om het feit dit probleem op te lossen.
Ik geef dus niet snel op want ik ben van mening als het bij een ander werkt dan zal dit mij mij ook MOETEN werken al kost het mij een volle week om alles aan het draaien te krijgen.

Vooralsnog wacht ik even de mail af van zowel OCZ als van Asus en zal ik eens kijken wat voor oplossingen er komen.
StuiTeR schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:11:
volgens mij is het toch puur de combinatie van het geheugen en dit mobo. Asus staat er bekend om dat sommige combinaties gewoon niet werken. Staat het geheugen niet in de lijst koop het dan niet zou ik denken (gezien de vele topics over dit probleem) wellicht dat je het geheugen kan ruilen voor 2 x 1 gb wat wel werkt ? Of wellicht had je voor een heel ander mobo kunnen kiezen gezien de algemene problemen, maarja dat is achteraf natuurlijk
Die combinatie zal het ook wel zijn maar het feit dat op het OCZ forum meerdere malen geschreven werd over dit probleem en dat deze problemen opgelost werden put ik eigenlijk hoop uit.
Het is goed overclockbaar geheugen en nu is het geheugen de remmende factor van het geheel.
Ben met wat proeven al op 2,6 mhz stabiel gekomen op 1,32.5 volt en ik heb het vermoeden dat hij nog wel hoger kan komen met het juiste geheugen.
Natuurlijk heb ik hem nog niet helemaal kunnen aftesten maar ik heb tijdens bijvoorbeeld het gamen geen crashes oid gehad.

Ik ben in ieder geval blij dat ik nu eindelijk weet wat het is en hoe het opgelost gaat worden is nog even afhankelijk van wat ik voor schrijven terugkrijg van zowel Asus als van OCZ.
Zoals eerder door mij gevreest werd dat mijn videokaart defect was of mijn cpu heb ik bij deze al kunnen weerleggen dat het niet het geval was.
Nu nog de combo van moederbord en geheugen conflict oplossen en dan zijn we er helemaal.
Zal middels dit topic wel iedereen op de hoogte houden over de stand van zaken.

Een soortgelijke thread op het OCZ forum:
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=19065

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin van Cleef op 13-03-2006 00:41 ]

Verwijderd

Tjsa, al die moeite. Was het inruilen van het geheugen voor iets waarvan je wel zeker dat het werkt niet wat makkelijker geweest?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:30:
Tjsa, al die moeite. Was het inruilen van het geheugen voor iets waarvan je wel zeker dat het werkt niet wat makkelijker geweest?
Ik vind het zonde zomaar geld over de balk te gooien gezien de prijs van dat geheugen.
Dan zal ik per definitie geld bij moeten leggen terwijl dit setje mij toch een lieve €299 gekost heeft.
Als het nu goedkoop spul was geweest had ik het kunnen overwegen maar hier kan ik natuurlijk niets meer mee doen als tegen een lager bedrag inruilen

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:48:
[...]

Ik vind het zonde zomaar geld over de balk te gooien gezien de prijs van dat geheugen.
Dan zal ik per definitie geld bij moeten leggen terwijl dit setje mij toch een lieve €299 gekost heeft.
Als het nu goedkoop spul was geweest had ik het kunnen overwegen maar hier kan ik natuurlijk niets meer mee doen als tegen een lager bedrag inruilen
Uhm, je had het niet kunnen ruilen bij de winkel waar je het gekocht hebt?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 08:03:
Op de asus website krijgt dit type geheugen zelf een speciale vermelding:

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=16383

Misschien is dit dan wat voor je mobo?
Hier heb ik even rondgekeken en dat komt bij asus niet voor op de compatibilitylijst maar bij corsair weer wel.
Dat corsairgeheugen is gewoon goed dat weet ik natuurlijk ook wel maar ik ben zo bang dat ik straks weer met de problemen zit dat het systeem niet opstart.

Zou iemand mij even kunnen zeggen wel topgeheugen wel goed zou kunnen draaien in mijn bordje?
Net als met mijn ocz reepjes moeten ze volgens ocz wel draaien maar volgens asus weer niet..
Ik zie nu door de bomen het bos niet meer want het corsairgeheugen heeft bijna de zelfde specs als mijn ocz.
Straks kan ik weer mijn dimms gaan ruilen en de ervaringen die ik lees zijn nogal tegenstrijdig.
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:36:
[...]

Uhm, je had het niet kunnen ruilen bij de winkel waar je het gekocht hebt?
Ok ik kan mijn geheugen ruilen maar tegen wat? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Edwin van Cleef op 13-03-2006 14:44 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Ik kan het geheugen ruilen ik twijfel alleen nog tegen wat.
Ben nu bezig met het downloaden van de asussite van een vernieuwde compatibilitylijst.
Hierin zullen wel de allerlaatste versies geheugen instaan welke goed kunnen draaien op mijn systeem.
In mijn boekje van mijn mobo heb ik 2 opties.
Of goed leverbaar traag geheugen of snel geheugen die alleen leverbaar is in modules van 512mb.
Dit heeft weer een negatieve invloed op de performance van mijn systeem omdat ik dan moet werken met 4 modules van 512mb en de cas meteen omhoog gaat van 2 naar 2.5.
Het corsairgeheugen wat ik wil hebben zal geruild moeten worden bij alternate en die hebben dat weer niet in hun assortiment.
Ik ga even vergelijken met de corsairsite en de nieuwe handleiding van mijn mobo van asus om het juiste product te bestellen.
Bij het omruilen van mijn geheugen zou ik voor duurder kunnen kiezen als ik maar zeker weet dat het dan ook zal werken.

Het mag niet zo zijn dat bij een systeem als ik heb het geheugen mijn bottleneck gaat worden in de performance.
Alternate is hier gelukkig niet moeilijk in maar ik moest eerst eens gaan vergelijken wat daadwerkelijk compatible is met mijn mobo en gecertificeert om er in te kunnen werken.
Als er mensen zijn die mij tips kunnen geven graag dat is altijd welkom.
Duurder geheugen geen probleem ik wil optimale performance in combinatie met 100% stabiliteit.
Natuurlijk ga ik mijn systeem ocen en aangezien mijn bordje geen perfecte overclocker is maar wel een degelijk bordje is een stabiele overclock belangrijker dan 100mhz extra clock op bijvoorbeeld een DFI.

2GB geheugen is wel het minimum wat ik wil halen omdat ik dan op volle settings BF2 kan spelen wat echt een vereiste is.
Dat is 1 van de redenen dat ik dit systeem samengesteld heb en momenteel speel ik dat op 1600*1200 alles op full zonder enig probleem.
Met wat overclocken moet ik de 1920*1440 kunnen halen en dat is wel mijn uitgangspunt.

*edit*
excuses voor het kicken van mijn post.
Toen ik op verversen drukte stond mijn laatst getypte bericht er niet bij nu staat het 2 keer onder elkaar.

Kleine edit
Mijn geheugen word omgeruild maar moet besteld worden.
In overleg met alternate wordt het:
Corsair TWINX 2048-3500LL PRO
Nu ben ik benieuwd of dat wel gaat werken het staat in ieder geval wel in de QVL van asus dus dat moet goedkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Edwin van Cleef op 13-03-2006 15:53 ]

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:16:
Ik kan het geheugen ruilen ik twijfel alleen nog tegen wat.
Ben nu bezig met het downloaden van de asussite van een vernieuwde compatibilitylijst.
Hierin zullen wel de allerlaatste versies geheugen instaan welke goed kunnen draaien op mijn systeem.
In mijn boekje van mijn mobo heb ik 2 opties.
Of goed leverbaar traag geheugen of snel geheugen die alleen leverbaar is in modules van 512mb.
Dit heeft weer een negatieve invloed op de performance van mijn systeem omdat ik dan moet werken met 4 modules van 512mb en de cas meteen omhoog gaat van 2 naar 2.5.
Het corsairgeheugen wat ik wil hebben zal geruild moeten worden bij alternate en die hebben dat weer niet in hun assortiment.
Ik ga even vergelijken met de corsairsite en de nieuwe handleiding van mijn mobo van asus om het juiste product te bestellen.
Bij het omruilen van mijn geheugen zou ik voor duurder kunnen kiezen als ik maar zeker weet dat het dan ook zal werken.

Het mag niet zo zijn dat bij een systeem als ik heb het geheugen mijn bottleneck gaat worden in de performance.
Alternate is hier gelukkig niet moeilijk in maar ik moest eerst eens gaan vergelijken wat daadwerkelijk compatible is met mijn mobo en gecertificeert om er in te kunnen werken.
Als er mensen zijn die mij tips kunnen geven graag dat is altijd welkom.
Duurder geheugen geen probleem ik wil optimale performance in combinatie met 100% stabiliteit.
Natuurlijk ga ik mijn systeem ocen en aangezien mijn bordje geen perfecte overclocker is maar wel een degelijk bordje is een stabiele overclock belangrijker dan 100mhz extra clock op bijvoorbeeld een DFI.

2GB geheugen is wel het minimum wat ik wil halen omdat ik dan op volle settings BF2 kan spelen wat echt een vereiste is.
Dat is 1 van de redenen dat ik dit systeem samengesteld heb en momenteel speel ik dat op 1600*1200 alles op full zonder enig probleem.
Met wat overclocken moet ik de 1920*1440 kunnen halen en dat is wel mijn uitgangspunt.

*edit*
excuses voor het kicken van mijn post.
Toen ik op verversen drukte stond mijn laatst getypte bericht er niet bij nu staat het 2 keer onder elkaar.

Kleine edit
Mijn geheugen word omgeruild maar moet besteld worden.
In overleg met alternate wordt het:
Corsair TWINX 2048-3500LL PRO
Nu ben ik benieuwd of dat wel gaat werken het staat in ieder geval wel in de QVL van asus dus dat moet goedkomen.
Ik zou het gewoon ruilen tegen iets vergelijkbaars van een ander merk wat op voorraad leverbaar is bij de winkel waar je het gehaald hebt. De kans is erg klein dat een ander merk geheugen ook ineens zo (heel) moeilijk gaat doen.

Verwijderd

niet in de list?

asus:
Corsair XMS-3500LL PRO Ready
The new XMS-3500LL PRO is the industry's first high-density memory that delivers blazing performance at CL2-1T low latency. Available in a matched pair of 1GB modules, it is shipped with SPD programmed at 2-3-2 -6-1T for the AMD platform. The A8N32-SLI Deluxe and the memory are optimized for each other to reach maximum performance, and are validated for stability and compatibility.
zie: http://www.asus.com/produ...3=0&model=744&modelmenu=1

(trage site)

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:07:
[...]
Ik zou het gewoon ruilen tegen iets vergelijkbaars van een ander merk wat op voorraad leverbaar is bij de winkel waar je het gehaald hebt. De kans is erg klein dat een ander merk geheugen ook ineens zo (heel) moeilijk gaat doen.
Iets echt vergelijkbaars ben ik daar niet tegengekomen wat er op voorraad was dus dan maar even afwachten.
Ik heb liever even geduld dat ik daadwerkelijk goed geheugen heb als dat ik kingston value in mijn systeem heb zitten waar ik slecht mee kan ocen.
Dat corsairgeheugen is qua timings exact het zelfde als mijn OCZ reepjes en staat over het algemeen goed aangeschreven bij overclockers.

Pagina: 1