Vrijdag 10-3-2006 heb ik een nieuwe pc samengesteld om weer eens lekker te kunnen gamen.
De onderdelen zijn:
Asus A8N32 SLI deluxe
AMD X2 4400+
XFX GF 7900GTX
2 GB OCZ titanium
2*maxtor SATA Maxline plus 3 300GB
Taganvoeding 580 watt
Eenmaal thuis aangesloten kreeg ik een bios checksum error en daarna kreeg ik geen beeld meer.
Van alles geprobeerd maar niets hielp.
even rondgekeken op tweakers kwam ik een soortgelijk probleem tegen namenlijk:
A8N32 mobo pc wil niet booten
En ook op het asusforum regende het klachten over die mobo
Vanmorgen ik terug naar alternate om dit moederbord om te ruilen want volgens mij was hij DOA vanwege die boot checksum error
Toen ik een andere kreeg heb ik gevraagd of ze hem ook plaatselijk konden testen om er zeker van te zijn dat deze ook echt werkte.
Daar alles aangesloten en hij had een postscherm en in de bios werd alles herkent qua componenten.
Eenmaal thuis alles weer minimaal aangesloten en wederom het zelfde probleem.
Zelfs als ik het geheugen eruit laat geeft hij geen foutcode krijg gewoonweg geen beeld.
Nu ben ik niet in de gelegenheid mijn videokaart te testen of mijn cpu dus alles uitsluiten kan ik niet wat er nu exact defect kan zijn.
Momenteel kan ik hem aanzetten en hoor ik mijn HDD's opspinnen en tevens mijn DVDspeler
Alle fans gaan draaien en ik hoor ook dat hij daadwerkelijk opstart.
Alleen krijg ik nu helemaal geen foutmelding meer te zien betreft mijn bios.
Zelfs met het verwijderen van mijn geheugen reageert hij er niet op door middel van de bekende piepcodes.
De stekkers zitten goed aangesloten omdat ik dit telefonisch samen met een alternate medewerker heb doorgenomen.
De extra stroomtoevoer van mijn videokaart zit aangesloten
De biosjumper staat goed en optisch werkt het geheel gewoon
ik weet niet meer wat er nog fout gegaan kan zijn.
Het probleem blijft dat mijn monitor in standbymodus blijft staan terwijl deze wel werkt als ik hem op mijn laptop aansluit.
Heeft iemand hier nog een idee?
De onderdelen zijn:
Asus A8N32 SLI deluxe
AMD X2 4400+
XFX GF 7900GTX
2 GB OCZ titanium
2*maxtor SATA Maxline plus 3 300GB
Taganvoeding 580 watt
Eenmaal thuis aangesloten kreeg ik een bios checksum error en daarna kreeg ik geen beeld meer.
Van alles geprobeerd maar niets hielp.
even rondgekeken op tweakers kwam ik een soortgelijk probleem tegen namenlijk:
A8N32 mobo pc wil niet booten
En ook op het asusforum regende het klachten over die mobo
Vanmorgen ik terug naar alternate om dit moederbord om te ruilen want volgens mij was hij DOA vanwege die boot checksum error
Toen ik een andere kreeg heb ik gevraagd of ze hem ook plaatselijk konden testen om er zeker van te zijn dat deze ook echt werkte.
Daar alles aangesloten en hij had een postscherm en in de bios werd alles herkent qua componenten.
Eenmaal thuis alles weer minimaal aangesloten en wederom het zelfde probleem.
Zelfs als ik het geheugen eruit laat geeft hij geen foutcode krijg gewoonweg geen beeld.
Nu ben ik niet in de gelegenheid mijn videokaart te testen of mijn cpu dus alles uitsluiten kan ik niet wat er nu exact defect kan zijn.
Momenteel kan ik hem aanzetten en hoor ik mijn HDD's opspinnen en tevens mijn DVDspeler
Alle fans gaan draaien en ik hoor ook dat hij daadwerkelijk opstart.
Alleen krijg ik nu helemaal geen foutmelding meer te zien betreft mijn bios.
Zelfs met het verwijderen van mijn geheugen reageert hij er niet op door middel van de bekende piepcodes.
De stekkers zitten goed aangesloten omdat ik dit telefonisch samen met een alternate medewerker heb doorgenomen.
De extra stroomtoevoer van mijn videokaart zit aangesloten
De biosjumper staat goed en optisch werkt het geheel gewoon
ik weet niet meer wat er nog fout gegaan kan zijn.
Het probleem blijft dat mijn monitor in standbymodus blijft staan terwijl deze wel werkt als ik hem op mijn laptop aansluit.
Heeft iemand hier nog een idee?
computer voor alle werkzaamheden