[XP64] Laserjet1010 via 32bits PC op LAN

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
He allemaal,

Ik heb een XP64 computer met daarop aangesloten een HP LaserJet 1010. Voor XP64 zijn er nog geen lj1010 drivers, dus heb ik deze printer geinstalleerd met de LaserJet 4 driver. Deze driver werkt echter soms wel en meestal niet. Deze als laserjet 4 geinstalleerde printer heb ik op XP64 gedeeld.

Op mijn LAN staat een XP32 computer. Voor 32bits XP is er wel een lj1010 printer driver beschikbaar. Ik heb de gedeelde printer van de XP64 computer op de XP32 printer geinstalleerd met de juiste driver. Dit werkt prima, op deze pc kan ik altijd printen.

Mijn vraag:
Is het mogelijk, om printopdrachten vanaf de XP64 computer, op de een of andere manier te routen via de XP32 computer.

Voorbeeld:
XP64 printopdracht wordt naar een virtuele gedeelde XP32 printer gestuurd waar XP64 drivers voor beschikbaar zijn.
XP32 computer converteerd de printopdracht en stuurt hem naar de Laserjet 1010.

Ik heb al zeker 15 van de met XP64 meegeleverde HP laserjet printers geprobeerd. Deze werken allemaal niet naar behoren.

• JasperE
Kickje,
Niemand een idee?

• JasperE
En nog maar een

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je zou op de XP64 machine de XP32-printer kunnen openen, en de XP32 driver kunnen selecteren.
Het vervelende is is dat de XP64 machine met de printopdracht deze standaard als RAW-formaat doorgeeft, 'al voorgekauwd' zegmaar. De XP32-driver hoeft niet veel meer te doen, alleen de hardware aan te sturen.

Je zou kunnen kijken om op de XP64 machine AcrobatDistiller te zetten, die maakt pdfjes van je prints, die laat je uitvoeren op de XP32-schijf, en dat print je uit op die XP32 machine.
Evt een scriptje op de XP32 machine wat elke minuut kijkt of er nieuwe pdfjes zijn, en deze vanzelf print en verwijdert.

Er zal vast een programmatje zijn die dit beter kan, maar bovenstaande oplossing is iig íets... :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Inderdaad, dat is een mogelijke oplossing, maar zonder 64bits drivers gaat het je helaas niet lukken. Bij ons is het andersom: 32bits windows met printer, 64bits windows waarmee ik ook wil printen. Ik moest daarvoor toch wel de 64bits drivers installeren, omdat de hostcomputer niet meer doet dan de wachtrij 'klaarzetten', hij stuurt de printer verder niet aan.

Wat je kan proberen is dit:
bij afdrukken kies je voor 'printen naar bestand'. Je krijgt dan een .prn bestand. Maak dan een batchbestand met de volgende code en zet die in dezelfde map (vul alles goed in) en kijk eens of dat werkt.
copy myfile.prn \\server\printer

Wat je ook kan proberen is dit programma:
http://www.digitaldanka.com/prntfile/91pfd32eng.exe

Het zet een .PRN of .PS bestand in je normale print wachtrij en zorgt dat het gewoon uitgeprint wordt. Als je dit op die andere computer installeerd, zou het met bovenstaande code moeten lukken (of het bestand eerst verzenden en dan op de andere pc deze code laten draaien:
copy myfile.prn /b LPT1

[ Voor 30% gewijzigd door The__Virus op 28-03-2006 18:46 ]