Bij ne maat van mij, willen ze volledig draadloos internet thuis.
Telenet komt binnen gans beneden, ma die kabel loopt al door de muur naar boven waar de PC staat. Geen probleem, ikke voor te testen daar nekeer mijn draadloos access point gezet (Linksys WAP54G). Op de hele bovenverdieping perfect, beneden en in de garage ook, maar in de living maar den helft.
Zijn pa vertelde me gisteren, dat er zo vlak boven de living van die mega grote dikke balken enzo liggen, dus dat het wrs daardoor kwam.
Was wel gek, zo op één plaats 70% signaal, ge stapt zo ff naar rechts .. 0%, weer heel ff naar links ... 70%.
Dus nu moet daar vlak voor die balken ook nog een access point staan, kwestie van dat signaal dus te verlengen en te zorgen dat de living een GOEDE verbinding heeft.
Wat moeten we hebben:
Draadloze ROUTER (telenet)
Draadloze access point of repeater ofzo
PCMCIA kaartje
Voor het kaartje heb ik dit in gedachten:
US ROBOTICS Wireless 125Mbps Turbo PCMCIA adapter (USR805410)
30.40 euro
Voor de router:
MSI Wireless 54Mbps Router met 4x10/100 LAN en USB Printer Server (RG54GS2)
Dat ziet er wel DIK uit! Printer server erbij is handig, zeker voor dat geld, 69.00 euro !
Maar is dat wel iets deftig? Zal dat even goed gaan als die linksys? Die mensen zijn niet arm, en kmocht genen brol kopen, maar die Belkin dinges vinnek nu wel wa te duur voor wat het is.
En dan nog zoiets denk ik:
US ROBOTICS Wireless 125Mbps MAXg Range Extender (USR805441)
74.50 euro
Euh? die extender kost meer als diene router
afgeript maja, da moet dan maar zeker? Gaat dat geen probleem vormen al die verschillende merken bij elkaar?
Alle info is welkom!
Telenet komt binnen gans beneden, ma die kabel loopt al door de muur naar boven waar de PC staat. Geen probleem, ikke voor te testen daar nekeer mijn draadloos access point gezet (Linksys WAP54G). Op de hele bovenverdieping perfect, beneden en in de garage ook, maar in de living maar den helft.
Zijn pa vertelde me gisteren, dat er zo vlak boven de living van die mega grote dikke balken enzo liggen, dus dat het wrs daardoor kwam.
Was wel gek, zo op één plaats 70% signaal, ge stapt zo ff naar rechts .. 0%, weer heel ff naar links ... 70%.
Dus nu moet daar vlak voor die balken ook nog een access point staan, kwestie van dat signaal dus te verlengen en te zorgen dat de living een GOEDE verbinding heeft.
Wat moeten we hebben:
Draadloze ROUTER (telenet)
Draadloze access point of repeater ofzo
PCMCIA kaartje
Voor het kaartje heb ik dit in gedachten:
US ROBOTICS Wireless 125Mbps Turbo PCMCIA adapter (USR805410)
30.40 euro
Voor de router:
MSI Wireless 54Mbps Router met 4x10/100 LAN en USB Printer Server (RG54GS2)
Dat ziet er wel DIK uit! Printer server erbij is handig, zeker voor dat geld, 69.00 euro !
Maar is dat wel iets deftig? Zal dat even goed gaan als die linksys? Die mensen zijn niet arm, en kmocht genen brol kopen, maar die Belkin dinges vinnek nu wel wa te duur voor wat het is.
En dan nog zoiets denk ik:
US ROBOTICS Wireless 125Mbps MAXg Range Extender (USR805441)
74.50 euro
Euh? die extender kost meer als diene router
Alle info is welkom!