Toon posts:

Draadloos netwerk kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ne maat van mij, willen ze volledig draadloos internet thuis.

Telenet komt binnen gans beneden, ma die kabel loopt al door de muur naar boven waar de PC staat. Geen probleem, ikke voor te testen daar nekeer mijn draadloos access point gezet (Linksys WAP54G). Op de hele bovenverdieping perfect, beneden en in de garage ook, maar in de living maar den helft.

Zijn pa vertelde me gisteren, dat er zo vlak boven de living van die mega grote dikke balken enzo liggen, dus dat het wrs daardoor kwam.

Was wel gek, zo op één plaats 70% signaal, ge stapt zo ff naar rechts .. 0%, weer heel ff naar links ... 70%.

Dus nu moet daar vlak voor die balken ook nog een access point staan, kwestie van dat signaal dus te verlengen en te zorgen dat de living een GOEDE verbinding heeft.

Wat moeten we hebben:

Draadloze ROUTER (telenet)
Draadloze access point of repeater ofzo
PCMCIA kaartje

Voor het kaartje heb ik dit in gedachten:

US ROBOTICS Wireless 125Mbps Turbo PCMCIA adapter (USR805410)
30.40 euro

Voor de router:

MSI Wireless 54Mbps Router met 4x10/100 LAN en USB Printer Server (RG54GS2)

Dat ziet er wel DIK uit! Printer server erbij is handig, zeker voor dat geld, 69.00 euro !

Maar is dat wel iets deftig? Zal dat even goed gaan als die linksys? Die mensen zijn niet arm, en kmocht genen brol kopen, maar die Belkin dinges vinnek nu wel wa te duur voor wat het is.

En dan nog zoiets denk ik:

US ROBOTICS Wireless 125Mbps MAXg Range Extender (USR805441)
74.50 euro

Euh? die extender kost meer als diene router :( afgeript maja, da moet dan maar zeker? Gaat dat geen probleem vormen al die verschillende merken bij elkaar?

Alle info is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1x misschien?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet niet in welk dialect je tikt, maar erg leesbaar is het niet.
Wat heb je nu wel voor apparatuur? Ik snap er werkelijk maar bar weinig van.

Mijn ervaring met linksys is ronduit bagger gewoon. Die zooi komt hier echt niet meer in huis.

Maar als ik jouw was zou ik dat vlaams ff veranderen in ABN, en even duidelijk vermelden wat je nu wel of niet al hebt qua spullen.

Ey!! Macarena \o/

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat die router een modem bevat, dan wordt het makkelijk:
Geen US Robotics nemen, slechte ervaringen mee (wegvallende verbindingen, meerdere malen router kapot). Gewoon iets van een Asus of ander merk nemen.
Dan als apparaat voor het vergroten van het bereik is volgens de ComputerTotaal die ik hier voor me heb liggen de Hawking Wireless-G Range Extender het beste. Link en prijs mag je zelf zoeken. :>

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor zover ik staat ben geweest het te begrijpen; je bent niet helemaal ingewijd:
Alles boven de 54Mbps is merk-of chipsetafhankelijk. WLAN kaartjes van 125Mbps hebben dan ook buitengewoon weinig zin als je niet een 125Mbps router of AP hebt van dezelfde fabrikant.
Hogere snelheden betekent NIET dat je signaal sterk verbetert. Kijk dan naar pre -N routers of andere wireless apparatuur die van MIMO (multiple input multiple output) gebruik maakt. Linksys (géén troep) heeft een redelijke, Belkin heeft een betere (en toch is het waar).Hou er wel rekening mee dat ook de ontvangers (je kaartjes) dit ondersteunen (ze moeten immers ook data terug kunnen sturen).
Wat je verder kunt doen is een AP kopen, die beneden neerzetten, kabel tussen router en AP (let op het andere subnet: dus 192.168.1.1 ipv 192.168.0.1) en hoppa.
Gelieve verdere reacties in een officiele landstaal plaatsen, want de meesten hier spitten in hoog tempo berichtjes door en proberen je te helpen. Ze hebben geen ambitie om vloeiend west brabants te leren lezen.

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1