endness schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:01:
dus als ik het goed begrijp is er nog geen moederbord hiervoor? Of kan het gewoon op de 775 ?
Dat van pinless.. dat dat penloos betekend had ik al begrepen.. maar ik wist niet hoe hij dan aangesloten moest worden..
gr. Ashwin
Er zijn wel moederborden voor processoren zonder pootjes. Onder andere voor de Intel Pentium 4 processoren met Socket 775. (LGA775, Land Grid Array)
Echter bestaat het idee van de pinloze processoren al langer. De R80286 bijvoorbeeld. Dat is een 286 processor zonder pinnen.
Voor wat foto's zie
deze link. Ik had overigens ook nog een voorspelling gedaan over de LGA775 processoren. Het zal mij benieuwen of ik gelijk heb, over een jaar of 20 moet je
dit bericht dus nogmaals lezen
Druk op ALT-Q als je na het klikken van de link niet uitkomt op het goede bericht.
Ik heb ook nog 2 andere foto's gevonden :
De R80286 in een socket vastgeklemt met een heatsink. Een Intel Pentium4 S775 wordt vastgeklemt middels een 'Load Plate'.
En nog een foto van het lege socket..
De techniek die je op de foto's ziet is al ruim 19 jaar oud en nog steeds werkend
Zie
PMG FAQ - Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!) voor een link naar een filmpje over het installeren van een LGA775 processor
[
Voor 36% gewijzigd door
Thandor op 11-03-2006 15:14
]