FSB te hoog voor geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste medetweakers,

Ik ben nu een trotse bezitter van een winchester 3000+ en ben deze dan ook aan het overklokken. Ik heb hem nu op 2.6ghz lopen op 1.55 volt. Nu is mijn no-name geheugen het probleem en kan ik niet echt meer verder, het is pc3200 geheugen en om dit resultaat te verkrijgen moet ik het al op 333mhz laten draaien ipv de standaard 400mhz. Nochtans staat er in mijn bios toch wel iets van max 400mhz ofzo. Wat ik dus graag zou weten is of dat je FSB niet kan verhogen zonder je geheugen te moeten overklokken? Ik ga er nu vanuit dat wanneer je de FSB verhoogt dat je ook meteen je ram overklokt, en zijn er ook programma's waarmee je de snelheid van je ram kunt bekijken?

Overige specs:
Asus a8n sli
OCZ powerstream 420 watt

Alvast bedankt!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Je zou het programma everest kunnen gebruiken om je geheugen snelheden te bekijken.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je je FSB verhoogt, wordt de snelheid van het ramgeheugen ook verhoogd. Hiervoor zijn de zogenaamde dividers uitgevonden, zodat je geheugen op een lagere snelheid kan draaien dan de FSB. Dit kan je als het goed is gewoon instellen in je bios.

En met CPU-z kan je de snelheid van je geheugen checken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 20:04
leuk allemaal, kan me Mhz ook wel zo hoog krijgen, maar dan loop het alles behalve stabiel en dan heb ik nog een twinmos dual channel kitje (errors in memtest)

denk dat je ook maar wat testjes moet gaan draaien gericht op stabiliteit voordat je nog verder gaat

[ Voor 25% gewijzigd door pascaldv op 11-03-2006 14:29 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
pascaldv schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:29:
leuk allemaal, kan me Mhz ook wel zo hoog krijgen, maar dan loop het alles behalve stabiel en dan heb ik nog een twinmos dual channel kitje (errors in memtest)

denk dat je ook maar wat testjes moet gaan draaien gericht op stabiliteit voordat je nog verder gaat
Al even prime laten draaien en ging tot nog toe vlekkeloos, daarom dat ik verder wil.
Paddixx schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:11:
Als je je FSB verhoogt, wordt de snelheid van het ramgeheugen ook verhoogd. Hiervoor zijn de zogenaamde dividers uitgevonden, zodat je geheugen op een lagere snelheid kan draaien dan de FSB. Dit kan je als het goed is gewoon instellen in je bios.

En met CPU-z kan je de snelheid van je geheugen checken.
Cpu-z heeft 236.5mhz aan, terwijl het in de bios wel op 333mhz staat? :? Of moet je dit maal 2 ofzo?

EDIT:
Na wat googlen etc ben ik er bij gekomen dat die 236.5mhz normaal is en ook gelimiteerd kan worden voor betere resultaten. Straks even proberen dus.

[ Voor 47% gewijzigd door Renegade! op 11-03-2006 15:52 ]