Toon posts:

[WO - Survey] Digitale TV en korting op premium channels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
** topic in overleg met JvS geopend **

Voor een onderzoek naar digitale televisie en de mogelijkheden voor nieuwe bedrijfsmodellen, waarbij er korting kan worden gegeven op Film, Sport en ook xxx-channels vragen wij jullie medewerking.

Dit onderzoek is een opdracht voor het vak New Media van de opleiding Business Administration aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en er zijn geen commerciele belangen mee gemoeid.

Je vindt de korte vragenlijst hier.

Het invullen kost (volgens de statistieken van de vragenlijst) 2 en maximaal 3 minuten.

Alvast bedankt voor de moeite!

Afbeeldingslocatie: http://195.242.98.223/~ehendrick/eur/templates/Default/images/rsm.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 13:45 ]

Verwijderd

Vanwege mijn natuurlijk instinct om collega-studenten te helpen toch maar even je vragenlijst ingevuld. Uiteraard heb ik wel commentaar op de opzet en dan met name over de poging om open vragen te laten beantwoorden met een drietal keuzemogelijkheden. Kortom, regelmatig gebeurde het me dat mijn antwoord er niet in voorkwam. Ik heb dan ook echt door moeten zetten om het einde te halen. Wellicht een idee om de vragen wat eenvoudiger te maken en te kiezen voor een ja/ nee vorm. Tot slot ben ik erg benieuwd naar het niveau waarop je uitspraken gaat doen op basis van de antwoorden die ik heb gegeven (en ik denk dat ik daar bij voorbaat tegen protesteer ;) )

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39

defiant

Moderator General Chat
Ik kan me ook niet echt vinden in de opzet van de enquete, en ik ben bang dat er mischien wel een verkeerd beeld onstaat en er dus geen goede conclusies worden getrokken.
bijvoorbeeld:
Wat zou de belangrijkste reden voor u zijn om zich wel te abonneren op een premium zender?
In mijn geval waar ik zelf geen enkele behoefte heb aan een premium kanaal kan ik me in geen van de antwoorden vinden, ik kijk uberhaupt heel weinig tv. Maar nu heb ik toch een keuze gemaakt, die niet van toepassing is op mijn situatie.

Belangrijk gemis is denk ik ook de vraag of mensen apart willen betalen voor 1 programma. Het grootste bezwaar tegen premium zenders is dat niet alle content even interessant is. Bijvoorbeeld als je fan bent van Arsenal en je wilt de livewedstrijden zijn, dan betaal je bij sport1 ook voor alle andere content die je mischien helemaal niet interesseert.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bovenstaande twee posters gedeeltelijk gelijk geven. Op basis van voorgaande antwoorden kunnen we bepalen of een antwoord dat verderop is gegeven relevant is. I.v.m. de tijdsdruk is gekozen voor deze opzet, open vragen kosten teveel tijd om te verwerken. Dat we niet alle antwoordmogelijkheden hebben opgenomen kan waar zijn, maar wanneer heb je wel alle antwoordmogelijkheden. Op basis van een pilot is deze lijst eruit gekomen. Deze survey is een deel van het onderzoek. Er worden ook een literatuuronderzoek en kwalitatieve interviews uitgevoerd.

"Belangrijk gemis is denk ik ook de vraag of mensen apart willen betalen voor 1 programma."
Dit lijkt meer op video on demand denk ik, hetgeen niet interessant is voor het business model waarvan wij de levensvatbaarheid onderzoeken.

In ieder geval bedankt voor de respons!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou juist meer zeggen dat dit een soort van kwalitatief onderzoek is. Als je een vragenlijst maakt, is het volgens mij makkelijker of beter verwerkbaar als je stellingen neerzet en dan met een (wel flauwe) 5 delige schaal gaat werken, van helemaal mee eens -- >> -- Helemaal mee oneens. Dan kan je alle stellingen kwijt en is het relaxter verwerkbaar, nu heb je altijd nog het kritiek: "wat nou als iemand iets anders vindt". Zo vind ik bijvoorbeeld reclame niet echt erg en bij reclame zap ik niet weg, maar kijk ik soms ook wel en vind ik dat ook leuk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Dit is een kwalitatief onderzoek. Het is een onderzoek met gesloten vragen, een van de karakters van een kwalitatief onderzoek is open vragen. Dit onderzoek kan je ook kwantificeren -> kwantitatief onderzoek.

Verder mis ik nog wat gegevens. Zoals 25% korting - leuk en aardig, maar wat kost zo een abbo dan ? Want als zo een zender 8 euro per maand kost ofzo, dan heb ik liever voor die 8 euro zonder reclame dan 6 euro met reclame. Voor 25e is dat echter een ander verhaal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:22:
Dit is een kwalitatief onderzoek.
Verder mis ik nog wat gegevens. Zoals 25% korting - leuk en aardig, maar wat kost zo een abbo dan ? Want als zo een zender 8 euro per maand kost ofzo, dan heb ik liever voor die 8 euro zonder reclame dan 6 euro met reclame. Voor 25e is dat echter een ander verhaal.
Nee het is echt kwantitatief, zal een slip of the pen zijn denk ik, en er staat duidelijk dat een premium zender gemiddeld 15 euro kost, (gebaseerd op aanbod UPC)

Bedankt voor het invullen en je feedback :) Volgende keer vermeld ik het duidelijker.

• nl0pvm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 15:37
Heb je enquete ook ingevuld, was in 2 minuutjes klaar. Eindelijk een enquete die je niet een halve dag kost.
Pagina: 1