Ervaring met de Terratec 512i digital?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een computer te kopen met in ieder geval de kt133a chipset. Aangezien een vriend van mij de meest afschuwelijke problemen heeft gehad met zijn SBlive en hij daarmee bepaalt niet de enige is, leek het mij verstandig een ander geluidskaartje te kiezen. Terratec heeft nu een gloednieuw kaartje en ik vind de specs er wel aardig uitzien, maar ik heb verder geen enkele ervaring met dit merk. Wat voor ervaring heb je met Terratec en dan vooral op het gebeid van driverondersteuning en is er al iemand die de 512i gebruikt (en hoe bevalt dat)?

Great minds think alike!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Is er inmiddels wel iemand met ervaringen met deze kaart?

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:35

dlmh

Lo-Fi

Leuke kaart ja... Terratec is zéér goed (alleen de driver-ondersteuning laat nog te wensen over)

[zeik mode]
Topic is van januari
[/zeik mode]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Ok, nog een paar vraagjes.

a) Hoe is de geluidskwaliteit verder van deze kaart? Ik wil namelijk van mijn SB Live! af omdat ik helemaal gestoord wordt van het gekraak (en ja, ik heb echt alles geprobeerd). En ik wil natuurlijk niet weer een kaart die zoiets heeft.

b) Wat is er dan niet goed aan de driver ondersteuning van Terratec. En is dat net zo beroerd dan als met de DMX Fire 1024?

c) Wat is eventueel een ander goed alternatief voor +/- 45 euro?

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

Verwijderd

Een andere mooie geluidskaart is de philips seismic edge. Heb hem net besteld bij informatique. 5.1 kaartje voor maar 28 euro!! Zelfs nog in retail vepakking.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 16:18 schreef master_artech het volgende:
Ok, nog een paar vraagjes.

a) Hoe is de geluidskwaliteit verder van deze kaart? Ik wil namelijk van mijn SB Live! af omdat ik helemaal gestoord wordt van het gekraak (en ja, ik heb echt alles geprobeerd). En ik wil natuurlijk niet weer een kaart die zoiets heeft.
goed, vergelijk de kaart maar met de Terratec DMX X-fire 1024
b) Wat is er dan niet goed aan de driver ondersteuning van Terratec. En is dat net zo beroerd dan als met de DMX Fire 1024?
zijn zo ongeveer dezelfde kaarten, maar de 512i heeft een paar kleine dingetje's niet. Met drivers dus ook bijna gelijk. Maar ik zie het probleem niet (oke late XP drivers)
c) Wat is eventueel een ander goed alternatief voor +/- 45 euro?
Hercules Fortisimo (ofzo)
:)

• frapex
  • Laatst online: 21:44

frapex

got r00t

ik heb een sblive en een terratec 512i digital erin zitten... nja.. ze klinken allebei goed, maar als je gaat vergelijken merk je toch wel wat verschillen.. niet dat de een beter klinkt dan de ander, maar gewoon "anders".

bij de sblive komen bijv de hoge tonen er iets mooier doorheen, en bij de terratec klinkt het msn geluidje (8> toch net wat mooier...

naar mijn mening allebei mooie kaartjes... :)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Heb zelf een 512i enorm tevreden over..
Vooral digitale uitgang is perfect voor overzetten naar minidisk

enige probleem dat ik ben tegengekomen is IRQ overflow tijdens het spelen van Dialo2 LOD...
Nog geen oplossing voor.
Vriend van mij heeft ook een 512i en die heeft het zelfde probleem...

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Op dinsdag 23 januari 2001 13:51 schreef 456GT het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een computer te kopen met in ieder geval de kt133a chipset. Aangezien een vriend van mij de meest afschuwelijke problemen heeft gehad met zijn SBlive en hij daarmee bepaalt niet de enige is, leek het mij verstandig een ander geluidskaartje te kiezen. Terratec heeft nu een gloednieuw kaartje en ik vind de specs er wel aardig uitzien, maar ik heb verder geen enkele ervaring met dit merk. Wat voor ervaring heb je met Terratec en dan vooral op het gebeid van driverondersteuning en is er al iemand die de 512i gebruikt (en hoe bevalt dat)?
pluspunten:
* goedkoop
* ook 4 speaker support
* Digitale uitgang! (!!!!) en kan dus o.a. DD 5.1 doorgeven
* Je bent alle idiote klikjes en popjes op de achtergrond (en soms voorgrond) kwijt van de SBlive.
* voldoet WEL aan PCI 2.1 specs ( ;) )

minpunten:
* schijnt iets meer processor power te vragen (ik heb m zelf, t was me niet opgevallen)
* Je idiote vrienden die Terratec niet kunnen zullen op je neerkijken (maarja das eigenlijk een voordeel)

Kortom er is geen reden om het niet te doen!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Op maandag 29 april 2002 12:54 schreef frapex het volgende:

bij de sblive komen bijv de hoge tonen er iets mooier doorheen, en bij de terratec klinkt het msn geluidje (8> toch net wat mooier...
SBlive gekraak is idd niet om aan te horen.

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met die terratec alleen wel met sblive en andere terratec. En ik wil eigenlijk nooit meer terug naar creative. Geluidskwaliteit is zoveel beter en heeft ook niet zon verrotte mixer. En wat drivers betreft... ik heb nu in 3 maanden al meer driver updates gehad als met een sblive in 2.5 jaar tijd.

Verwijderd

Ik heb ook een 512i en ik ben heel erg te spreken over deze kaart. Ik heb wel wat problemen ermee gehad, maar dat lag aan de installateur van de Tjello die hem toen ie in mijn kast aan kloten was om zeep heeft geholpen.
Over de kwaliteit: Terratec is een merk dat van huis uit semi-proffessionele geluidskaarten maakt en het merk staat dan ook hoog aangeschreven bij "electronische muzikanten" (waarvan ik er dus ook eentje ben...). De oorsprong van het merk verklaart meteen het verschil met Creative: Creative heeft lange tijd alleen naar de thuisgebruiker gekeken, dus de gamers ed. Met de Soundblaster Live! Platinum hebben ze voor het eerst de stap gemaakt naar de "High-End markt". Terratec gebruikt vrijwel dezelfde chipsets die ze ook voor hun High-End kaarten gebruiken en dat is duidelijk merkbaar!! Ik heb trouwens geen problemen met de drivers gehad, maar ik heb verder dan ook geen aparte configuratie ofzo (standaard pc'tje) en dan zou het natuurlijk gewoon moeten werken... Terratec is top!! :Y)

Verwijderd

klopt chippie dat op de 6fire 24/96 zit ook op de ewx 24/96 en de 88mt

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31
Ik heb zelf een DMX Fire 1024 van Terratec en die vertoond na een paar maand al kuren. Er zit nl. twee audio-uitgangen op (het is een 4.0 geluidskaart), wanneer ik mijn pc speakers of m'n stereo op de kaart aansluit komt er uit de linkerbox heel zacht geluid terwijl de rechter prima werkt (wel iets zachter dan normaal). De andere audio-uitgang functioneert prima. Ok ik wissel de stekkertjes vaak om, maar daar kan een geluidskaart toch niet stuk van gaan? Het heeft (toen ie nieuw was) namelijk wel gefunctioneerd.

Ok dat hierboven had toch wel met dit topic te maken, want wanneer zoiets bij de DMX Fire 1024 kan gebeuren, kan het (lijkt mij) ook bij de 512i Digital gebeuren...

Qua driver ondersteuning is Terratec inderdaad minder. Voor XP heb ik namelijk de drivers van de Hercules gebruikt. Die werken prima. Terratec zelf advisseerde hun drivers voor Windows 2000 te gebruiken. Hellaas dat werkt niet. Nou ja de geluidskaart heeft het toen even gedaan. Nadat de pc opnieuw was opgestart kwamen er alleen nog piepjes en gekraak uit de boxen. Dus de driver ondersteuning van Terratec is minder...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 18:57 schreef master_artech het volgende:
Is er inmiddels wel iemand met ervaringen met deze kaart?
LOL!

Zo komt mijn topicje na ruim een jaar dan toch tot leven..

Ik startte dit topic ooit omdat ik overwoog zo'n kaartje aan te schaffen. Ook al gaven jullie mij niet al teveel feedback, ik heb hem toch maar aangeschaft.

Sindsdien heb ik hem eenmaal geinstalleerd, en hij draait nu nog stees als een zonnetje :)

Great minds think alike!

Verwijderd

ik vind het een enorme crap kaart :P
voor het zelfde geld koop je nu een live 5.1 player die imho toch een stukkie beter is. Driver support is bij terratec en creative een tering zooi dus dat maakt weinig uit :D

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik heb 'm, en echt waar, het geluid is nog véél brakker dan 'n sblive :) Maar voor mensen die 'r simpele pcboxjes aanhangen zal 't wel goedkomen. Drivers installeren is hardstikke veel simpeler dan die creativedingen vind ik.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Pagina: 1