behuizing dell latitude d505

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dell latitude d505

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/8400/dellatituded505bmwlogo0js.jpg

mijn vraag gaat zoals mischien al duidelijk is, over de behuizing van de dell latitude d505. ik wil deze laptop gaan kopen voor mijn studie. maar hoe zit het met de behuizing? Is dat een beetje een stevige behuizing?

Als ik op de dell site kijk wordt er gezegd dat het een stevige dell latitude d serie behuizing is, dat erg sterk is. Maarja dit zegt de producent al snel(bij de compaq presario 700ea die ik eerst had ook. maar daar zit wel een scheur in de behuizing :o )

Dus: heeft er iemand ervaring met de dell latitude d505? en de behuizing ervan! meld het me! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:59
De latitudes hebben een erg stevige behuizing en zijn mooi afgewerkt. De bovenkant, dus de beeldschermklep is ook van metaal, waardoor je de laptop gerust met bijv. boeken in een tas kan doen. Je kan drukken, maar hij buigt bijna niet. Daarnaast zit het vooral in de kleine dingen, zoals dat er bijv. rondom het scherm beschermrubbertjes zitten zodat je nooit toetsafdrukken op het scherm zal krijgen.

Maar ehm, de d505, weet je zeker dat het niet de d510 is?

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 11-03-2006 13:29 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Volgens mij heeft de D505 een plastic behuizing. Ik heb zelf een D600, maar mijn vriendin heeft een D505. Ik heb net even gevoeld en geklopt, maar er zit absoluut verschil tussen deze behuizingen. De D600 voelt steviger en kouder aan dan de D505 (ze staan naast elkaar en de hele nacht uit, dus daar kan het niet aan liggen). Ook het geluid als je er tegen klopt klinkt bij de D505 minder stevig. De D600 heb ik van mijn werk, dus nooit echt verdiept wat de specs waren. Maar mijn viendin heeft hem prive gekocht en destijds heb ik wel wat informatie ingewonnen. Een familielid van mij, die verantwoordelijk is voor de inkoop van computers voor een groot ingenieursbureau in NL en dat doet bij Dell, gaf aan dat de D505 een soort consumenten versie was van de Latitude serie en bij hun daardoor niet gebruikt werd. Volgens mij bleek dat oa door de gebruikte behuizing, maar dat weet ik niet zeker.

Maar goed dat is hearsay en dat geldt niet in de rechtspraak, het kloppen en voelen net op de laptops doet mij in ieder geval vermoeden dat ze niet uit hetzelfde materiaal bestaan. Van de D600 weet ik zeker dat de klep van metaal is, aangezien er hier en daar wat schadeplekjes zijn waar je de onderlaag doorheen ziet.

Maar de D505 voelt absoluut niet zwak aan hoor. En mijn vriendin gebruikt hem nu al meer dan een jaar, waarbij hij bijna dagelijks in een tas met boeken, kladblokken en vrouwenzut tas in trein en bus meelift tussen Rotterdam en Utrecht, no problemos. Zoals altijd moet je met zulk soort apparaten altijd een beetje extra voorzichtig zijn. Ze blijven duur en kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanenkelen schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:46:
Volgens mij heeft de D505 een plastic behuizing. Ik heb zelf een D600, maar mijn vriendin heeft een D505. Ik heb net even gevoeld en geklopt, maar er zit absoluut verschil tussen deze behuizingen. De D600 voelt steviger en kouder aan dan de D505 (ze staan naast elkaar en de hele nacht uit, dus daar kan het niet aan liggen). Ook het geluid als je er tegen klopt klinkt bij de D505 minder stevig. De D600 heb ik van mijn werk, dus nooit echt verdiept wat de specs waren. Maar mijn viendin heeft hem prive gekocht en destijds heb ik wel wat informatie ingewonnen. Een familielid van mij, die verantwoordelijk is voor de inkoop van computers voor een groot ingenieursbureau in NL en dat doet bij Dell, gaf aan dat de D505 een soort consumenten versie was van de Latitude serie en bij hun daardoor niet gebruikt werd. Volgens mij bleek dat oa door de gebruikte behuizing, maar dat weet ik niet zeker.

Maar goed dat is hearsay en dat geldt niet in de rechtspraak, het kloppen en voelen net op de laptops doet mij in ieder geval vermoeden dat ze niet uit hetzelfde materiaal bestaan. Van de D600 weet ik zeker dat de klep van metaal is, aangezien er hier en daar wat schadeplekjes zijn waar je de onderlaag doorheen ziet.

Maar de D505 voelt absoluut niet zwak aan hoor. En mijn vriendin gebruikt hem nu al meer dan een jaar, waarbij hij bijna dagelijks in een tas met boeken, kladblokken en vrouwenzut tas in trein en bus meelift tussen Rotterdam en Utrecht, no problemos. Zoals altijd moet je met zulk soort apparaten altijd een beetje extra voorzichtig zijn. Ze blijven duur en kwetsbaar.
hartstikke bedankt voor deze info! ben ik erg mee geholpen! het is duidelijk nu ;)
Hoedje schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:28:

De latitudes hebben een erg stevige behuizing en zijn mooi afgewerkt. De bovenkant, dus de beeldschermklep is ook van metaal, waardoor je de laptop gerust met bijv. boeken in een tas kan doen. Je kan drukken, maar hij buigt bijna niet. Daarnaast zit het vooral in de kleine dingen, zoals dat er bijv. rondom het scherm beschermrubbertjes zitten zodat je nooit toetsafdrukken op het scherm zal krijgen.

Maar ehm, de d505, weet je zeker dat het niet de d510 is?
weet heel zeker dat het de d505 is, kijk maar hier daar word gesproken over de d510 en d505. en dit is een plaatje van de d505

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Volgens mij staat er een foutje op de link die je geeft, er staat maar één keer D505 voor de rest hebben ze het over de D510. Dus als je hem nu nieuw gaat kopen bij Dell dan zal het zeer waarschijnlijk over de D510 gaan.

Wat mij verder opvalt in dat verhaaltje is dat ze het hebben over een stevig chassis, en een chassis is niet hetzelfde als de behuizing. Het chassis is het frame waar de behuizing tegenaan gemonteerd wordt. Dus ze zouden inderdaad gebruik kunnen maken van hetzelfde magnesium chassis, maar er iets minder stevig plaatwerk tegen aan kunnen monteren om zo kosten te besparen. Het lijkt er op dat ze dat bij de D505 van mijn vriendin inderdaad gedaan hebben, maar of dat bij de D510 ook zo is?

Succes met je keuze en aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:59
vanenkelen schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:59:
Volgens mij staat er een foutje op de link die je geeft, er staat maar één keer D505 voor de rest hebben ze het over de D510. Dus als je hem nu nieuw gaat kopen bij Dell dan zal het zeer waarschijnlijk over de D510 gaan.
Dat bedoelde ik inderdaad!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanenkelen schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:59:

Wat mij verder opvalt in dat verhaaltje is dat ze het hebben over een stevig chassis, en een chassis is niet hetzelfde als de behuizing. Het chassis is het frame waar de behuizing tegenaan gemonteerd wordt. Dus ze zouden inderdaad gebruik kunnen maken van hetzelfde magnesium chassis, maar er iets minder stevig plaatwerk tegen aan kunnen monteren om zo kosten te besparen. Het lijkt er op dat ze dat bij de D505 van mijn vriendin inderdaad gedaan hebben, maar of dat bij de D510 ook zo is?

Succes met je keuze en aanschaf!
neey ik ga hem dus ook niet nieuw kopen, maar 2e hands ;) . en verder hebben ze het op de dell site over het volgende: "Dit alles is verenigd in de DellTM LatitudeTM D-serie, waarvan het chassis voor extra duurzaamheid is vervaardigd uit een magnesiumlegering in de kleur Moonlight Silver. "

Aangezien ze het hebben over de kleur moonlight silver, lijkt het mij dat ze niet bedoelen dat ze het frame zo'n mooie kleur hebben gegeven. Maar dat ze echt bedoelen de behuizing hoor! :)

en over dat ze het maar 1 keer over de d505 hebben dacht ik eerst ook dat het een foutje was, maar volgens mij niet! (weet ik niet zeker)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 14:34 ]

Pagina: 1