Toon posts:

flat cable

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeem boot niet meer, bij het opstarten blijft hij hangen na de 2e test. De connector van de flat cable die naar mijn 2e cd speler loopt is kapot en is losgekomen van de flat cable. Als er een onderbreking boot je systeem dan niet meer ? en moet ik een volledig nieuwe flat cable kopen of kan ik er een nieuwe connector op zetten?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

nieuwe kabel is goedkoper denk ik.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Ik neem aan dat het systeem weer gewoon boot zodra je de flatcable eruithaalt? (Uit het mobo en de drives)

Zoja, ga dan naar de winkel en koop een nieuwe kabel, die zijn niet zo duur meer tegenwoordig. :P

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
zou ik niet best round cable erin steken dan? en doe je dat op een andere manier?

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op beide kabels zit zo'n brede connector, hoe de kabel er verder uit ziet (vlak of rond) maakt niet uit. Voor betere airflow zou ik je een ronde kabel aanbevelen. Zo'n kabeltje heb je vaak al voor een prikje...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee die zijn precies hetzelfde kwa aansluiting. Maar had je een dergelijk vraag niet net zo makkelijk zelf even op kunnen zoeken? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 11-03-2006 13:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik juist zie dat rounded cables per stuk verkocht ?worden maar die flat cable is een lange cable met alle connectors op

Verwijderd

Topicstarter
voorbeeld http://www.loveno.be/categorie/125

dit zijn er toch met slechts een connector op? of ben ik verkeerd?

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Over het algemeen zijn rounded cables inderdaad met maar 2 aansluitingen. Maar als dat werkelijk een probleem is (omdat je niet genoeg sloten over hebt) dan moet je maar een flatcable kopen. Daar is niets mee als je hem een beetje goed weg werkt. :)

offtopic:
Misschien is het handig als je het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif icoontje gebruikt, anders zullen sommige mensen je 2e post als een kick zien.

[ Voor 32% gewijzigd door Spockz op 11-03-2006 13:17 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik wil gerust zulke rounded cables gebruiken maar moet je er dan 6 kopen om alles te vervangen? want volgens mij boot de pc niet omdat er een onderbreking zit op die flat cable (die connector die er van tussen is)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 15:02
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:13:
voorbeeld http://www.loveno.be/categorie/125

dit zijn er toch met slechts een connector op? of ben ik verkeerd?
De eerste in de link die je geeft, is er al een met 3 connectoren aan. Dat zie je op de foto, maar het staat er ook bij (Connector Type: FC 40P socket x 3 (Blue-M/B, Black-Master, Grey-Slave)). En als je naar de PCboer gaat, kan je er gewoon om vragen (en eventueel eerst laten tonen dat er 3 connectors op hangen).

En met 2 kabels met 2 connectors kan je geen een kabel maken met 3 connectors. Ik denk dat je niet zo goed mee bent met wat zo'n kabel precies is. Die rounded kabels worden per stuk verkocht, 1 stuk is een kabel met 2 of 3 connectors, de ene kant gaat in je moederbord, de andere kant gaat naar 1 of 2 toestellen (harde schijfen of optische drives). Ik denk niet dat je 6 aansluitingen op je moederbord hebt zitten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Er zijn wat voor- en nadelen aan zo'n rounded cable. In een drukke volle kast neemt een rounded cable minder ruimte in en kan voor betere luchtdoorvoer zorgen...
Maar een flat cable is ooit zo gemaakt omdat de datadoorvoer sneller en foutlozer gaat (minieme verschillen, maar toch) als de draadjes parallel naast elkaar liggen en niet om elkaar heen gedraaid, dat zorgt alleen maar voor interferentie. Ik kan zo niet zeggen of duurdere rounded cables beter in elkaar steken dan goedkope, maar als je gewoon een nieuwe kabel wilt, doe dan niet moeilijk en koop een flatcable. Problem solved.
Aansluiten doe je als volgt: je draait de flatcable zo dat de rode draad aan de kant van je voedings-molexstekker zit. Als het goed is kan de flatcable ook niet zonder geweld andersom erin, omdat in de stekker zelf 1 gaatje in het midden dicht is.

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gefixt dat die connector uit je flatcable weg is? :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:01

IEF

Why so serious?

* IEF fluistert VNU.. :)

koop gewoon OF een nieuwe flatcable, of een rounded cable. veel verschil zal het niet maken, zeker voor een simpele CD-rom speler niet.

connectors opnieuw maken is duurder denk ik zo.. zo'n kabeltje kost toch geen drol?

gewoon dichtsbijzijnde PC winkel opzoeken en een IDE kabel halen.

al denk ik dat je dit ook ook wel in een FAQ had kunnen vinden ergens.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wel ik wil gerust zulke rounded cables gebruiken maar moet je er dan 6 kopen om alles te vervangen? want volgens mij boot de pc niet omdat er een onderbreking zit op die flat cable (die connector die er van tussen is)
:?

Als je 6 connectoren op je flatcable hebt, heb je een SCSI-systeem. Dat had je mogen melden.. zo niet slaat dit bezwaar nergens op. Hoe dan ook, door logisch na te denken kom je er zeker en vast zelf uit. Zo niet zou ik eens in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers gaan kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.