keuzes keuzes... welke kaart te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• larziepan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 22:11
Ik als jij zou moeten kiezen uit een van de volgende kaarten, welke zou jij dan nemen en waarom?
  • GigaByte GV-NX66T128VP Silentpipe (Retail, VGA, DVI, TV-Out)
  • FX 6600 Extreme (Retail, 2x DVI, Videoout)
  • XFX 6800XT XXX (Retail, TV-Out, 2xDVI)

specs:
  • GigaByte GV-NX66T128VP Silentpipe (Retail, VGA, DVI, TV-Out)
Ondersteunde PCI-Standaarden PCIe x16
Grafische chip:
Chip GeForce 6600GT(NV44U)
Snelheid 500 MHz
Pixel-Pipelines 8
Geheugen:
Capaciteit 128 MB
Type GDDR3
Toegangstijd 1,6 ns
Snelheid 1120 MHz
Interface 128 bit
RAMDAC:
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz
  • XFX 6600 Extreme (Retail, 2x DVI, Videoout)
Grafische chip:
Chip GeForce 6600
Snelheid 450 MHz
Geheugen:
Capaciteit 512 MB
Type DDR-II
Snelheid 1120 MHz
Interface 128 bit
RAMDAC:
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz
  • XFX 6800XT XXX (Retail, TV-Out, 2xDVI)
Grafische chip:
Chip GeForce 6800XT
Snelheid 420 MHz
Pixel-Pipelines 8
Geheugen:
Capaciteit 256 MB
Type GDDR3
Snelheid 1050 MHz
Interface 256 bit
RAMDAC:
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

en dan nu de laatste vraag:
wat houd RAMDAC eigenlijk in?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

RAMDAC is vanuit het RAM door een Digitaal Analoog Converter het beeld voor je CRT neer te zetten... iets wat dus voor DVI niet relevant is maar vroeger (pre G400 tijd) cruciaal was om strak beeld op de CRT te toveren.... maar in alle moderne kaarten is het RAMDAC adequaat genoeg om daaraan te voldoen.

Puur op basis van de specs zou ik kiezen voor de 6800. En dan nog, die kaart heeft een 256-bit bus. Ik ben een ATI-fanboy en weet dientengevolge niet de exacte verschillen tussen deze 3, maar alleen de geheugenbus schijnt tegenwoordig echt belangrijk te zijn. (tenzij er teveel verschil tussen de pijplijnen zit 4 vs 12 of zo).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

'Vroeger' waren RAMDAC's altijd minder dan 400MHz, dus was de beeldkwaliteit minder. Nu is het eigenlijk nutteloze informatie wat erbij wordt gegeven, want RAMDAC's lopen al jaren op 400MHz. Een RAMDAC (RAM-Digital-Analog-Converter) zet het digitale signaal van het videogeheugen om in analoge signalen voor je monitor. In ieder geval voor je D-Sub, hoe het met DVI zit weet ik niet. :P

Over de kaarten: de 6800XT XXX is een stuk sneller dan de andere twee. Dit komt door de 256-bit geheugen interface.

damn

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 11-03-2006 12:16 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het voordeel van een inhoudelijk identieke dubbelpost is iig dat er geen twijfel over de betrouwbaarheid bestaat :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd :z

Maar TS, als ik zou moeten kiezen tussen die kaarten zou ik dat doen zonder topic op GoT, ik zou namelijk eerst en vooral mijn exacte eisen bepalen, vervolgens reviews/benchmarks zoeken waarin de voor mij belangrijke zaken worden getest om tenslotte de uitkomsten van de benches naast Pricewatch te leggen om zo de beste kaart voor mijn budget te kopen.

Aangezien je met geen woord rept over wat je er exact mee wilt doen en wat voor jou belangrijke overwegingen zijn, kunnen we met de beste wil in de wereld geen keuze voor je maken, en dan nog, "Welke ... moet ik kopen :?" topics zijn op GoT niet gewensd, want ze vragen niets dat je niet zelf met enige aandacht en moeite uit kunt zoeken...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.