Toon posts:

[ClarkConnect] Kan geen porten forwarden naar deze server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb zopas ClarkConnect geïnstalleert op m'n homeservertje (sja, de hosting is duur tegenwoordig :p).
Ik heb mezelf dan ook maar een routertje aangeschaft, de Thomson Speedtouch 510. Ik heb de poortjes die nodig zijn voor de server (21,22,80,81,9192,10000) allemaal geforward in de instellingen van de router.
Vreemd genoeg als ik m'n eigen ip ingeef in firefox o.i.d., krijg ik de inhoud van m'n server niet te zien. Hij kan de server zogezegd niet vinden.
Ik heb niet het gevoel dat dit aan de router instellingen ligt, want ik heb nog al mensen gehoord met een clarkconnect (home) server, waar ze geen poorten heen geforward krijgen. (zelfde fouten enzo)

Iemand een ideetje waarom dit zou kunnen komen? Vergeefse zoekpogingen hebben me nog steeds niets nuttigs opgeleverd... :'(

Bedankt!

Stijn

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
Wat bedoel je met je "eigen ip"?
en probeer je het vanaf buiten of in je eigen netwerk?

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
NAT Loopback
Denk niet dat je routertje dat ondersteunt. Intern dus connecten naar het interne ip van je servertje, bijv 10.0.0.150 ofzo, of een andere router nemen :) Via de hostsfile of interne dns zou je nog de hostname die je gebruikt om de server extern te benaderen kunnen verwijzen naar dat interne ip, zodat je er verder niets van merkt.

Dit is toch overigens al heeeeeel vaak voorgekomen, en met een klein beetje zoeken had je er zat over gevonden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
JSS heeft topicje terug open gesmeten.
Ik leg nog even verder uit:
Ik heb de poorten geforward.
Via m'n BUITEN IP (82.174.158.67) kan NIEMAND op m'n server.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-04 20:21

Alternativ

4 8 15 16 23 42

sanfranjake schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:01:
NAT Loopback
Denk niet dat je routertje dat ondersteunt. Intern dus connecten naar het interne ip van je servertje, bijv 10.0.0.150 ofzo, of een andere router nemen :) Via de hostsfile of interne dns zou je nog de hostname die je gebruikt om de server extern te benaderen kunnen verwijzen naar dat interne ip, zodat je er verder niets van merkt.

Dit is toch overigens al heeeeeel vaak voorgekomen, en met een klein beetje zoeken had je er zat over gevonden :P
In tegendeel de speedtouch ondersteunt dit wel echter moet je in de cli interface zitten, ff commando zoeken :)

epias in "Alcatel 510i NAT-problemen topic"

Het kan zijn dat je nieuwe firmware moet omhoogladen op je modem maar goed dat is een kleine moeite ten opzichte van 60 euro neertellen voor een andere router :)

[ Voor 15% gewijzigd door Alternativ op 11-03-2006 15:52 . Reden: Gevonden ]

alternativ

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 15:00
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:43:
JSS heeft topicje terug open gesmeten.
Ik leg nog even verder uit:
Ik heb de poorten geforward.
Via m'n BUITEN IP (82.174.**.**) kan NIEMAND op m'n server.
wijzig dat ff, je ip is je digitale huisadres, die strooi je toch ook niet zomaar rond?

probeer eens je interne ip, doet die het wel? zo nee, probleem ligt in clarkconnectdoos, zo ja, probleem ligt in speedtouch? toevallig een default server ingesteld? probeer dat eens, of doe dat juist niet.
succes

Verwijderd

Topicstarter
Big Daddy schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:03:
[...]

wijzig dat ff, je ip is je digitale huisadres, die strooi je toch ook niet zomaar rond?

probeer eens je interne ip, doet die het wel? zo nee, probleem ligt in clarkconnectdoos, zo ja, probleem ligt in speedtouch? toevallig een default server ingesteld? probeer dat eens, of doe dat juist niet.
succes
als ik 10.0.0.1 ingeef in firefox, krijg ik mooi "Welkom op Stijn's server" te zien :)
En 't maakt me eig niet veel uit dat ze me ip weten. Iemand kan ook m'n gewone adres weten, daarmee zitten ze toch ook nog niet binnen? ;)
+ Als je servert, dan moet je dat ip toch geven :p
Even die link van post hoger bekijken :)

@ die post daarboven:
=>ip
[ip]=>config
Forwarding on
Firewalling on
Sendredirects on
Sourcerouting off
NetBroadcasts off
Default TTL 64
Fraglimit 64 fragments
Fragcount currently 0 f
Defragment mode : always
Address checks : dynamic
Mss Clamping : on
[ip]=>

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 16:12 . Reden: beetje aanvullen ]

Verwijderd

staat op je Clakconnect-server jouw router ook ingsteld als default gateway? anders kom je wel bij je server, maar daarvandaan niet meer terug... 8)
Pagina: 1