Toon posts:

Installatie SATA mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over een Asrock K8 Combo-z Moederbord met hierop twee SATA schijven van maxtor (80GB en 120GB). Nu wou ik gisteren formatteren, maar bleek dat ik mijn cd van mijn moederbord niet meer heb en ook de diskette voor het installeren van sata schijven tijdens de windows installatie. Dan heb ik maar op de site van asrock de sata floppy driver gezocht:

http://www.asrock.com/product/K8%20Combo-Z.htm

Blijkt dat deze na het installeren van de sata schijf en het formatteren telkens zegt dat hij een bepaald bestand op de schijf niet kan lezen. Ik heb gelezen in de manual van dit moederbord dat je een sata floppy disk kan maken op basis van de cd, maar die heb ik dus niet meer.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb al naar verscheidenen sites gezocht voor drivers, maar daar ben ik geen held in.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Normaal zitten er bij de te downloaden drivers ook wel een manier om zo'n floppy te maken. In het eenvoudigste geval is het gewoon de inhoud van een bepaalde map kopieren naar die floppy.

Verwijderd

Topicstarter
In dit geval dus niet :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 10:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Idd, dat is erg kwalitatief hoofstaand van Asrock... mijn tip, zoek eens bij een andere fabrikant naar de S-ATA drivers en kijk eens of die wel werken. Als het dezelfde chipset is dan moet het wel werken.

Verwijderd

KOOP DAN EEN ECHT MOEDERBORD! EN LAAT HET VOORTAAN DOOR EEN COMPUTERBOER INSTALLEREN

WAT EEN SUKKEL

Modbreak:Check je mail :)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 11-03-2006 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:59:
KOOP DAN EEN ECHT MOEDERBORD! EN LAAT HET VOORTAAN DOOR EEN COMPUTERBOER INSTALLEREN

WAT EEN SUKKEL
Bedankt voor deze bemoedigende woorden & je hulp..

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:29

Dark

who tweaked the light?

ik heb die driver even gedownload, bekeken:

met winrar die sata-drivers uitpakken en de inhoud van het mapje SATA_XP64_XP_2K_ME_98(5.0.29)\ULi_M5289_SATA_5029x64_Eng\SATA50XX
naar een floppy copieeren, en je hetb een raid flop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:59:

WAT EEN SUKKEL
Als dit soort stomzinnige antwoorden het enige is wat je een medetweaker toevoegd ,kan je beter buiten gaan spelen. Wat kinderachtig zeg! |:(

Joopata

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Negeer kinderlijke onwetendheid gewoon ;)

Verwijderd

Ik werk zelf sinds een jaar ook met 3 S-ATA schijven in mijn PC, en het is erg vervelend om steeds een floppy met je S-ATA drivers te moeten hebben mocht je Windows je S-ATA disk willen installeren, zeker als je geen floppy drive meer in je computer hebt zitten (zoals ik).

Wat je in zo'n geval kunt doen, is de Serial ATA (RAID) controller drivers "slipstreamen" in je Windows XP installatie CD, zodat XP Setup de drivers meteen bij het opstarten in het geheugen laad.

Er is ook iemand die heeft de drivers in een groot "Mass Storage Pack" alle drivers van gangbare S-ATA (RAID) controllers bij elkaar gezet, die kan je op http://driverpacks.net/Projects/DriverPacks/ downloaden. Hier vind je ook een duidelijke handleiding over hoe je deze in je XP CD kunt "slipstreamen", suc6!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 11:21 . Reden: extra toelichting ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al geprobeerd Service Pack 2 te slipstreamen op een WinXP CD. Op internet kun je vinden hoe dat moet.
Als je dat namelijk doet ondersteunt de WinXP Setup een hele rits SATA controllers uit zichzelf en hoef je dus waarschijnlijk geen losse SATA driver te laden. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

cybersteef schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:29:
Heb je al geprobeerd Service Pack 2 te slipstreamen op een WinXP CD. Op internet kun je vinden hoe dat moet.
Als je dat namelijk doet ondersteunt de WinXP Setup een hele rits SATA controllers uit zichzelf en hoef je dus waarschijnlijk geen losse SATA driver te laden. :)
Volgens mij is dat dus niet zo, Windows XP SP2 ondersteund geen extra hardware...
Ben trouwens blij dat in Vista de ondersteuning van USB sticks voor dit soort dingen ingebouwd is :) (Je kan dit overigens ook al doen door je USB stick zo in te stellen dat het systeem denkt dat het een floppy drive is)

Wat ik me trouwens ook herinner, sommige moederborden bieden Legacy ATA support voor S-ATA poorten (of hoe dat ook heet), in ieder geval kun je daarmee XP Setup laten denken dat je S-ATA schijven gewone ATA schijven zijn...

Verwijderd

Heb laatst hetzelfde probleem gehad als de TS. Na een "normale format" (dus niet quick) van de floppy bleek het probleem verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt aan allen. Ik heb die driverpacks gebruikt in combinatie met CD_IMAGE om de nodige driverpacks (mass storage) toe te voegen aan m'n huidige windows xp sp2 slipstreamed cd. Een echte aanrader voor anderen, eens in windows is alles automatisch geïnstalleerd :)
Pagina: 1