Toon posts:

MDB Bestand gebruiken met andere software.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een alternatief omtrent querries te maken om gegevens uit een database te zoeken.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een programmatje waar je heel simpel een paar zoek functies in kan zetten, die je zelf nog kan aanvullen met een tref-woord, die deze vervolgens uit de database gaat zoeken, die gemaakt is met MS. Acces.

Ik weet zo snel niet of dat ook mogelijk is in Ms. Acces zelf, of dat het alleen kan met een beetje SQL.

Het liefst een programmatja (free/share -ware) dat je zelf naar je wensen kan aanpassen. maar waar vind ik dat?

Ik ben helaas nooit verder gekomen dan Pascal te programmeren, anders had ik zelf iets in elkaar kunnen flansen, maar misschien lukt het in delphi?

Iemand tips?

-- Edit --

Misschien een Programmatje dat SQL statmens uitvoerd op de database, zonder dat je zelf het SQL script moet maken, en kan kiezen uit bepaalde opties als " zoek van alle kleuren de roode, die rond zijn" zonder dat je daarvoor voor elke mogelijke optie een SQL script moet maken, om de juiste zoek optie er op los te laten. want een andere keer zoek ik alle groene vierkanten. (bij wijze van spreken)

-- End edit --

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 12:08 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als er geen wachtwoord zit op de dbase kan je het vanuit elk programma wat odbc / jet ondersteuning heeft doen, dus ook gewoon vanuit word / excell, kijk maar eens naar data importeren. Hoef je er alleen nog maar een vba schilletje overheen te leggen.

Maar je moet even iets precieser vertellen wat je wilt hebben want sql statements uitvoeren op de database kan vanuit elk programma wat odbcondersteuning heeft. Je moet alleen zelf je schil maken.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Beetje wazig ;)
In access kun je zoekformuliertje bouwen, met microsoft query kun je makkelijk data ophalen zonder al te veel SQL kennis, diverse officepakketten hebben import en koppelmogelijkheden en met iedere ontwikkelomgeving die met ODBC / ADO / DAO kan verbinden kun je een applicatie knutselen die een jet-database aanspreekt. Met parameterquerys ben je ook flexibel genoeg om iedere keer een ander trefwoord te zoeken.

M.a.w. mogelijkheden genoeg maar zolang je in je topicstart niet vermeldt wat je zelf hebt geprobeerd en waarom dat niet voldoet valt er verder niet veel zinnigs over te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 11-03-2006 15:00 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland