Zo, de tweede poging tot een beetje modelfotografie zit erop. Ik heb geprobeerd om de tips van de vorige keer mee te nemen; ik ben meer aan het regiseren geslagen en de belichting is nu ook wat spannender naar mijn mening. Helaas had ik slechts de beschikking over twee halogeenspots, een normaal lampje en een flitser die als slave tegen een stuk piepschuim gericht stond als reflector 
Zie hier de krappe ruimte die ik en m'n vriendin hiervoor hebben gebruikt:

Ik had niet veel ruimte om lekker te experimenteren helaas, ook de ruimte qua het zwarte karton was erg beperkt. Maar ik heb er het beste van geprobeerd te maken:
1

2

3

4

5

6

7

8

8b M'n vriendin vond deze zelf geslaagder, dus tjah, dan plaatsen we hem er ook maar bij

De grotere versies staan op mijn site.
Gebruikt materiaal:
Als je commentaar levert, doe het inhoudelijk en ga niet het model afkraken. Als er fouten zijn gemaakt, dan zijn die door mij gemaakt en niemand anders. Ik benadruk het nog even een keer, ondanks dat ik hetzelfde verzoek de vorige keer had neergezet vond iemand het nodig dit alsnog te doen. Doe het alsjeblieft niet, laat het model in haar waarde.
Wat me overigens opviel was hoe ongelofelijk scherp die 17-40 is, hij houdt m'n 50mm op zijn sloffen bij onderhand en dat voor een groothoekzoom. Very impressive, je kan op de fullsizes de porien onderhand tellen
Wat ik de volgende keer wil proberen is om een spot van achter het model op het model te laten schijnen, zodat het haar een mooie glans krijgt
Zie hier de krappe ruimte die ik en m'n vriendin hiervoor hebben gebruikt:

Ik had niet veel ruimte om lekker te experimenteren helaas, ook de ruimte qua het zwarte karton was erg beperkt. Maar ik heb er het beste van geprobeerd te maken:
1

2

3

4

5

6

7

8

8b M'n vriendin vond deze zelf geslaagder, dus tjah, dan plaatsen we hem er ook maar bij

De grotere versies staan op mijn site.
Gebruikt materiaal:
- Eos 300D
- 17-40 F/4L
- 50 F/1.8
- Dubbele 550EX
- Twee halogeenspots
- Halve vierkante meter piepschuim
Wat me overigens opviel was hoe ongelofelijk scherp die 17-40 is, hij houdt m'n 50mm op zijn sloffen bij onderhand en dat voor een groothoekzoom. Very impressive, je kan op de fullsizes de porien onderhand tellen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 12:18 ]