Binnen een thuisnetwerkje, verbonden met provider Planet via een Speedtouch 510 opeens geen netwerkverbinding meer.
Niet alleen internet was weg, ook het netwerk (de speedtouch 510 is naast modem ook router voor het netwerk).
Router kon niet meer bereikt worden via zijn IP adres (gateway adres).
Ipconfig /release en dan ipconfig /renew werkte ook niet meer.
Uiteindelijk DHCP disabled en gewoon op elke computer in het netwerk een ouderwets vast
ipadres ingegeven met het gateway ipadres dat de router heeft.
Dan werkt het wel . . . !!
Schiet mij maar lek, hoe kan enkle DHCP het niet doen. De router doet het blijkbaar wel (anders kon ik ook deze post niet sturen).
Voor mijn thuis netwerk heb ik niet perse DHCP nodig, maar wel voor mijn zakelijke laptop, die standaard op DHCP staat en wat ik niet kan veranderen.
Wie weet redenen waarom DHCP het plots niet meer doet?
Niet alleen internet was weg, ook het netwerk (de speedtouch 510 is naast modem ook router voor het netwerk).
Router kon niet meer bereikt worden via zijn IP adres (gateway adres).
Ipconfig /release en dan ipconfig /renew werkte ook niet meer.
Uiteindelijk DHCP disabled en gewoon op elke computer in het netwerk een ouderwets vast
ipadres ingegeven met het gateway ipadres dat de router heeft.
Dan werkt het wel . . . !!
Schiet mij maar lek, hoe kan enkle DHCP het niet doen. De router doet het blijkbaar wel (anders kon ik ook deze post niet sturen).
Voor mijn thuis netwerk heb ik niet perse DHCP nodig, maar wel voor mijn zakelijke laptop, die standaard op DHCP staat en wat ik niet kan veranderen.
Wie weet redenen waarom DHCP het plots niet meer doet?