Toon posts:

Maxtor hdd start niet in externe hd behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb een probeelm met mij Conseptronics exetrne hd behuizing die ik vandaag heb binnen gekregen.

Als ik mijn hd er stop (Maxtro Diamandmax10 200GB) en hem aan zet spind de driven niet op. nu heb ik gemeten en zijn de 12V en de 5v gewoon aanwezig. als ik een ouwe 800mb erin stop doet die het wel.

Sluit ik de drive aan op een los ligende atx voeding en de ide connextor via de externe hd behuizing die draait die perfect. Dus dacht ik voeding mischien te zwak.

Ik had nog een ouwe adapter connector over en 12 volt vam de atx voeding genomen en daarmee de behuizing van stroom voorzien. nu spind hij jammer genoeg weer niet op :( . Het komt dus niet omdat de voeding het niet aan kan. als ik de print bekijk word de 12V direct door gelust naar de hdd via een schakelaar en gaat ook naar en ic die de spanning 5V maakt voor de hd.

mijn vraag: waarom spint hij niet op terwijl er wel spanning is, en hoe dit op te lossen

Gr Remco

Verwijderd

Heb je ook niet een andere wat nieuwe type hdd liggen die je kan proberen? en welke behuizing heb je precies?, heb je toevallig een plaatje?

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 01:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb van de zelfde serie nog een 300 gb die kan ik morgen wel eens proberen.

het gaat om deze behuizing http://www.conceptronic.n...&Prod_ID=728&Prod=CHD3FWU

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Check ff de tech specs van deze drive. Bij maxtor is vast wel een plaatje van de print te vinden, met een beschrijving van alle jumpers. Zoek naar een auto-spinup jumper. wellicht als je deze ff doorverbindt zal je disk wel opspinnen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is toch niet logische want bij pc voeding start die wel zonder aansturing en bij de boeding van de behuizing niet

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Las laatst ergens dat sommige adapters die worden meegeleverd door conceptronic niet helemaal goed werken. Even contact opnemen met de support en je krijgt een nieuwe.
Pagina: 1