Router setup--> Gateway Unreachable

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Donderdag uit frustratie van mijn huidige router een Digiconnect router gekocht, gewoon lekker simpel gevalletje voor 4x lan en Wlan enzo.
Nou ben ik niet zo'n expert in netwerk zooi maar tot nog toe is altijd alles gelukt om aan te leggen hier in huis met behulp van de nodige handleidingen bij producten, maar de handleiding bij deze router was zo beknopt dat ze eht net zo goed weg hadden kunnen laten..
Maargoed, router aangesloten zoals eht hoort, setup menuutje ingedoken, wat instellingen gewijzigd en ingesteld allemaal leuk en wel....maar geen verbinding naar buiten (Inet).
Wat ik ook instel of wijzig ik krijg steenvast in de status tabel te zien "Gateway: Unreachable"

Nou zijn de instellingen als volgt...PPtP verbinding emt een fixed IP, dus IP netjes ingevoerd, subnetmask, inloggegevens en dan blijft de optie "server ip adres" over in eht lijstje dus ik neem aan dat daarmee eht adres van het modem (de gateway lijkt me) word bedoeld, dus deze ook netjes op 10.0.0.138 zoals die al jaren is. DNS krijg k ook gewoon netjes.

Ik heb onderhand alles al geprobeerd en veranderd (ook PPPoE ed.) en de router doet alles ook heel netjes, behalve zorgen dat de PC's hier op het Inet kunnen.

Verder staat deze error steenvast in de log: PPTP:error=-112
Op google heb ik hier weinig nuttigs (iig niet in mijn geval) over kunnen vinden.
Dus als iemand een idee heeft wat ik kan proberen of gewoon de oplossing weet/dit probleem kent......alvast bedankt.

Gabriël AM5

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Welk type heb je? En welke internetleverancier.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Planet internet
Type is er niet echt van digiconnect, en er is alleen vrij globale info over te vinden: klik

Gabriël AM5

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet voor PPTP in ieder geval alvast geen IP-adres instellen. Het doosje zelf moet natuurlijk een IP-adres hebben, maar dat moet je bij de netwerkinstellingen voor de WAN-poort instellen.

Maar wat voor 'n adsl modem heb je? De gemiddelde speedtouch kan zelf wel als router dienen namelijk. Of heb je een ouderwetsche SpeedTouch Home? (Die ik trouwens nog heb, prima ding :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Doosje zelf heeft neem ik aan gewoon een IP aangezien de netwerk functies gewoon werken (en k hem zo bereik voor de instellingen) ervan, ik kan gewoon bijn mijn gedeelde bestanden en printers in het netwerk :)
Verder hebben we idd nog een oude Speedtouch home

offtopic:
Paarse layout idd \o/

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 11-03-2006 20:09 ]

Gabriël AM5