Ik ben al een tijdje bezig met het bijeensparen van een htpc. Daarvoor heb ik al een Asrock-moederbordje (K7VT4A Pro, Via KT400A northbridge, VT8237 southbridge) en sinds vandaag ook 2 seagate-schijven (2 x seagate Barracuda 7200.9, 250GB SATAII).
De sata-controller op mijn moederbord herkent de schijven echter niet
Ik heb hier nog een parallel-naar-sata-converter liggen en nu ben ik dus windows aan het installeren op een pata-schijf (maxtor 80Gb) die via sata is aangesloten (via de converter). Ook detecteerde het bios onmiddelijk de schijf, terwijl de 2 seagate-schijven niet gevonden werden. De installatie loopt voorlopig goed, dus de sata-controller lijkt in orde. De schijven heb ik al eens aan mijn desktop gehangen, en daar werden ze wel gevonden. Blijkbaar is de combinatie dus een probleem.
Zijn er nog mensen met dit probleem? Of mensen met een oplossing?
De sata-controller op mijn moederbord herkent de schijven echter niet
Ik heb hier nog een parallel-naar-sata-converter liggen en nu ben ik dus windows aan het installeren op een pata-schijf (maxtor 80Gb) die via sata is aangesloten (via de converter). Ook detecteerde het bios onmiddelijk de schijf, terwijl de 2 seagate-schijven niet gevonden werden. De installatie loopt voorlopig goed, dus de sata-controller lijkt in orde. De schijven heb ik al eens aan mijn desktop gehangen, en daar werden ze wel gevonden. Blijkbaar is de combinatie dus een probleem.
Zijn er nog mensen met dit probleem? Of mensen met een oplossing?