De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 47.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178107

Vandaag ben ik in Rotterdam Centrum eerst naar MM geweest. Hier gevraagd naar de Clear LCD voor de 42PF9831. De verkoper ging in het menu kijken en daar stond (wat de meeste inmiddels ook geconstateerd hebben) Clear LCD niet aan. Tenminste je kon Clear LCD, in het menu, niet kiezen. Daar draaide ook de demo van Philips. De verkoper zei dat dit altijd aan staat, nou ja laat hem maar in die waan.

Vervolgens ook bij Correct wezen kijken naar hetzelfde toestel. Hier een verkoper aangesproken, die weten in het algemeen meer te vertellen dan bij MM.

Ik zei dat ik nog nooit Clear LCD aan heb gezien en dat dat ook niet gaat. Hij haalde de afstandsbediener en ging naar het menu. Heel vreemd maar hier stond Clear LCD dus wel aan en hij kon deze ook uitzetten. Het betreft dus de 42PF9831 waarbij de demo van Philips speelde.

Hij demonstreerde Clear LCD door deze aan en uit te schakelen. Ik zag nagenoeg geen verschil. Als je heel goed kijkt zie je iets meer lichtopbrengst, maar ik vond dit verwaarloosbaar. Misschien dat een echte fanaat dit wel interessant vindt.

De verkoper vond Clear LCD uberhaupt onzin.

Voor degene die dit willen aanschouwen ga naar Correct in Rotterdam en geef je mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Misschien iets off topic: een aantal Philips lcd modellen hebben een netwerkaansluiting.Is het op deze manier mogelijk om HD films via de netwerkkabel af te spelen op de LCD's? Zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 20:43
Anoniem: 177048 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:59:
Mooi, alleen jammer dat ie geen HDMI ingang heeft voor bijvoorbeeld een Xbox360.
KWil niet bijdehand zijn maar de 360 heeft (nog) geen HDMI uitgang, dus ik zou component open houden, dat gebruikt de 360 nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

wiscel schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:48:
Misschien iets off topic: een aantal Philips lcd modellen hebben een netwerkaansluiting.Is het op deze manier mogelijk om HD films via de netwerkkabel af te spelen op de LCD's? Zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee?
Vraag ik me ook af. Ben nu een paar dagen in bezit van 42PF9830/10 met netwerkaansluiting en ga dat binnenkort uitproberen. Echter, mijn PC's zijn P3 en P4 1,6Ghz en kunnen beide niet HD afspelen zonder grote schokken. Ik vrees dat de tv het dan ook niet beter kan weergeven. Als je kijkt naar de bitrate van HD-video, de snelheid van 100mbps bedraad netwerk en de leessnelheid van 7200rpm hdd, zou het dan theoretisch kunnen? Want via PC zelf afspelen vraagt om miminum PC specs zoals CPU 3.0ghz o.i.d.
People, correct me if I'm wrong! :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik vraag me af of de PC de media afspeelt en dan naar de TV streamt of dat de TV de file ophaalt en zelf afspeelt. Volgens mij is het het laatste en zit er dus een soort ingebouwde dvd-speler in de TV.
Ik heb het echter nog nooit gezien dus ben ook erg benieuwd naar de resultaten!

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancWest
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 22:28
Koetje_boe schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:23:
Ik vraag me af of de PC de media afspeelt en dan naar de TV streamt of dat de TV de file ophaalt en zelf afspeelt. Volgens mij is het het laatste en zit er dus een soort ingebouwde dvd-speler in de TV.
Ik heb het geprobeerd met de 42PF9831D, maar ik krijg de melding 'niet ondersteund bestandsformaat' wanneer ik een HD filmpje afspeel via het netwerk. De enige mogelijkheid waarmee ik het aan de praat heb gekregen is om mijn PC via een DVI->HDMI kabel aan te sluiten op de TV.

Franc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Royz

Kleurenblind!!

Koetje_boe schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:23:
Ik denk ook dat de TV het bestand zelf afspeelt. Je kan ook alleen maar MPEG2 afspelen. Op mijn Philips tv zit USB, echter is het me nog niet gelukt om een HD bestand af te spelen via een usb-stick. Maar dat kan ook komen doordat die te traag zijn? Anyone?
FrancWest schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:14:
[...]

Ik heb het geprobeerd met de 42PF9831D, maar ik krijg de melding 'niet ondersteund bestandsformaat' wanneer ik een HD filmpje afspeel via het netwerk. De enige mogelijkheid waarmee ik het aan de praat heb gekregen is om mijn PC via een DVI->HDMI kabel aan te sluiten op de TV.

Franc.
Ik dus ook. Zelfs met MPEG 2 formaten krijg ik diezelfde melding. Dacht dat het lag aan mijn usb-stick, niet dus :?

[ Voor 29% gewijzigd door Royz op 05-06-2006 12:17 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancWest
Royz schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:16:

Ik dus ook. Zelfs met MPEG 2 formaten krijg ik diezelfde melding. Dacht dat het lag aan mijn usb-stick, niet dus :?
Zelfs Divx6 bestanden speelt ie niet af. Wachten op een firmware update dan maar (kunnen we dat ook eens testen), mijn Kiss player doet het aanmerkelijk beter met het afspelen van de verschillende formaten.

Franc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

FrancWest schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:39:
[...]

Zelfs Divx6 bestanden speelt ie niet af. Wachten op een firmware update dan maar (kunnen we dat ook eens testen), mijn Kiss player doet het aanmerkelijk beter met het afspelen van de verschillende formaten.

Franc.
Dat lijkt mij logisch, aangezien divx een codec is. MPEG 2 zou hij zelfstandig moeten kunnen afspelen, zonder codec. Vandaar dat die bestanden zo enorm groot zijn. Heb er toch nog niet 1 kunnen vinden die werkt.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancWest
Royz schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:56:
[...]

Dat lijkt mij logisch, aangezien divx een codec is. MPEG 2 zou hij zelfstandig moeten kunnen afspelen, zonder codec. Vandaar dat die bestanden zo enorm groot zijn. Heb er toch nog niet 1 kunnen vinden die werkt.
Is niet zo logisch, want divx5 speelt ie gewoon af. Heb verschillende van dat soort files op mijn pc staan en die worden gewoon door de TV afgespeeld. Wanneer ik echter een bestand omzet via de DivX6 converter dan kan ie ze niet meer afspelen.

Franc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141560

WIE weet waarom...... :? :?

waarom zou ik voor een Philips Cineos 37PF9830/10 (met Ambilight2) 'moeten' kiezen ipv voor een bv een Sony Bravia (bv 40V2000) :? :? :? :? (dit zolang de nieuwste met Philips Clear LCD nog nier uit is cq de kniderziektes (?) bekend zijn)

Ik vind de weergave van de Sony mooi maar niet onder doen voor de Philips, terwijl het Ambilight effect van de Philips toch wel een extra dimensie geeft.....
Welliswaar heb ik ze nog nooit direct naast elkaar 'live' kunnen vergelijken, maar alle tips/adviezen zijn welkom.
Naar men zegt (....) is het panel van de Sony een generatie verder dan die van Philips (zoals op dit moment verkrijgbaar)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03
Voordat ik mijn 37PF9830 kocht heb ik ook verschillende nieuwe Sony's naast de Philips vergeleken en wat mij iedere keer weer opviel was dat de kleurweergave van de Philips zoveel beter is dan van de Sony modellen. Wat bruin is bij de Philips was bij de Sony's meer roodachtiger. Ook was er steeds een lichte kleurzweem op de Sony's zichtbaar, vooral bij de donkere gedeelten zoals schaduwpartijen, waar de Philips een keurig zwart beeld gaf. De kleurweergave heeft Sony op hun LCD-TV's naar mijn idee nog niet goed voor elkaar. Zowel de Sony als de Philips speelden de Philips "HD" Demo af (die je bij elke BCC ziet) dus kon ik zo aardig vergelijken. Ook zag ik bij de Sony's duidelijker "kartelrandjes".

Voor mij was het snel duidelijk in iedergeval. Ondertussen geniet ik hier met volle teugen van mijn 37PF9830 en ben blij niet gewacht te hebben op de nieuwe modellen, want de nieuwe 37" gaat hier voorlopig nog steeds niet leverbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
Eergisteren na veel wikken en wegen dan eindelijk de beslissing genomen en deze lcd aangeschaft. Nog even staan twijfelen of ik niet de Sony 40" of de Philips 37pf9830 zou nemen. De Sony viel af omdat deze maar 1 hdmi heeft, de 9830 viel af omdat die toch heel groot is en een stuk prijziger, ok de 9830 heeft dan wel een full hd scherm maar ik verwacht in de toekomst weinig uitzendingen in 1080p.

Het design van de 37PF9631D sprak mij ook heel erg aan (de Pioneer look). De tv opgehangen aan een Philips beugel (staat heel mooi en strak aan de muur) op een bloedhete zaterdagmiddag, alle kabels in de muur verwerkt en kijken maar.

Het startmenu is heel duidelijk en leidt je door alle setings. Ik kijk via de satelliet (Echostar PVR5020), het beeld is heel goed. Het valt me wel op dat de engelse Astra een stuk beter beeld geeft dan de europese Astra. Ambilight geeft toch wel een heel leuk effect, ik was nooit zo weg van gimmicks maar nu ik het zelf ervaar vind ik het toch een enorme plus.

Verder de Denon DVD2910 via HDMI aangesloten en wat dvd's getest, oeeeeeh wat een plaatje. Het geluid van de speaker vind ik trouwens heel goed en ik ben nu aan het uitzoeken of het mogelijk is om deze als Center speaker te laten fungeren.

Ik heb nog niet echt veel tijd gehad (voetbal hè) om de settings aan te passen, en ik wil het toestel nog wel laten calibreren.

[ Voor 95% gewijzigd door wiscel op 11-06-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
wiscel schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:03:
Eergisteren na veel wikken en wegen dan eindelijk de beslissing genomen en deze lcd aangeschaft. Nog even staan twijfelen of ik niet de Sony 40" of de Philips 37pf9830 zou nemen. De Sony viel af omdat deze maar 1 hdmi heeft, de 9830 viel af omdat die toch heel groot is en een stuk prijziger, ok de 9830 heeft dan wel een full hd scherm maar ik verwacht in de toekomst weinig uitzendingen in 1080p.
Ik neem aan dat je het over de PF9731 hebt? Mag ik je vragen wat je ervoor betaald hebt?

[ Voor 49% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 12-06-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Wat me steeds weer opvalt aan mijn 42PF9830/10 is de irritante flikkering van doorgaans wat grotere objecten in het TV-beeld die snel van de ene kant van het scherm naar de andere bewegen (bijv sneele bewegingen bij actifilms). Dat object trilt tijdens die beweging alsof je met een trage videokaart een spel speelt en last hebt van weinig fps. Het enige verschil is dat met weinig fps je hele PC-beeld schokt en op mijn tv alleen het doelbewuste object. Het effect is verder hetzelfde. Ik heb het ook een paar keer gemerkt in Mediamarkt waar ze HD demo hebben draaien op die PF schermen. Ook daarbij heb je sommige scenes waarbij er auto's of mensen "trillen" in het beeld als de camera erop is ingezoomd en deze heeft gefilmd terwijl die voorbij rijden/lopen.

Ik heb het idee dat dat effect iets anders is dan ghosting waarbij je meer een soort spoor ziet van bijv. een voetbal die geschopt wordt en ineens snel door het beeld vliegt. Iets wat ik dezer dagen rondom het WK wel een beetje waarneem. Voor de rest niet echt storend of iig veel minder dan dat flikkeren.

Hebben jullie enig idee wat dat laatste zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

CK schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:52:
[...]

Ik neem aan dat je het over de PF9731 hebt? Mag ik je vragen wat je ervoor betaald hebt?
Die is toch nog niet te koop? :? Dus ik denk dat 'ie het over de 37PF9631D heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Arx op 12-06-2006 15:07 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
Excuses, ik heb dus de 37pf9631d aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

wiscel schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:41:
Excuses, ik heb dus de 37pf9631d aangeschaft.
Is het verschil tussen de 37pf9631d en de 42pf9631d alleen dat de 37" versie LCD is en de 42" versie een plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177048

Novah schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:14:
[...]
KWil niet bijdehand zijn maar de 360 heeft (nog) geen HDMI uitgang, dus ik zou component open houden, dat gebruikt de 360 nu. :)
Klopt helemaal, mijn vergissing. Ik was in de war met de PS3, die krijgt wel een HDMI uitgang.

Overigens volg ik dit topic nu al weken en eerlijk gezegd ben ik alleen maar meer gaan twijfelen over het juiste toestel. De 37PF9731D/10 leek voor mij heel lang het droomtoestel, maar het punt is dat ik het erg belangrijk vind, dat ik op het toestel een mooi beeld heb tijdens het gamen. Ik lees echter allerlei slechte ervaringen met snelle beelden op flatpanels over flikkeringen, ghosting etc.

Als het gaat om snel bewegende beelden, is het dan een LCD-, of juist een plasmatelevisie die hier het beste mee om kan gaan? Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Topicstarter
Arx schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:06:
[...]

Die is toch nog niet te koop? :? Dus ik denk dat 'ie het over de 37PF9631D heeft.
Och ja dat scheelt maar € 1000,- >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 177048 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:22:
[...]

Overigens volg ik dit topic nu al weken en eerlijk gezegd ben ik alleen maar meer gaan twijfelen over het juiste toestel. De 37PF9731D/10 leek voor mij heel lang het droomtoestel, maar het punt is dat ik het erg belangrijk vind, dat ik op het toestel een mooi beeld heb tijdens het gamen. Ik lees echter allerlei slechte ervaringen met snelle beelden op flatpanels over flikkeringen, ghosting etc.
Toch knap dat jij al ervaringen van de 37PF9731/D10 gelezen hebt, want het toestel is nog helemaal niet te koop. En zal pas in juli beperkt beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:19

mace

Sapere Aude

Anoniem: 30386 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:44:
[...]

Toch knap dat jij al ervaringen van de 37PF9731/D10 gelezen hebt, want het toestel is nog helemaal niet te koop. En zal pas in juli beperkt beschikbaar zijn.
Hij bedoelde flatpanels in het algemeen, le - zen

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 14-06-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MaCe1337 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:33:
[...]

Hij bedoelde flatpanels in het algemeen, le - zen
Gezien het huidige grote aanbod LCD's en de onderlinge verschillen kun je niet meer praten in algemene termen. Immers de verschillen in beeldkwaliteit zijn net als bij CRT's gigantisch.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 14-06-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

sl1200 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:54:
Wat me steeds weer opvalt aan mijn 42PF9830/10 is de irritante flikkering van doorgaans wat grotere objecten in het TV-beeld die snel van de ene kant van het scherm naar de andere bewegen (bijv sneele bewegingen bij actifilms). Dat object trilt tijdens die beweging alsof je met een trage videokaart een spel speelt en last hebt van weinig fps. Het enige verschil is dat met weinig fps je hele PC-beeld schokt en op mijn tv alleen het doelbewuste object. Het effect is verder hetzelfde. Ik heb het ook een paar keer gemerkt in Mediamarkt waar ze HD demo hebben draaien op die PF schermen. Ook daarbij heb je sommige scenes waarbij er auto's of mensen "trillen" in het beeld als de camera erop is ingezoomd en deze heeft gefilmd terwijl die voorbij rijden/lopen.

Ik heb het idee dat dat effect iets anders is dan ghosting waarbij je meer een soort spoor ziet van bijv. een voetbal die geschopt wordt en ineens snel door het beeld vliegt. Iets wat ik dezer dagen rondom het WK wel een beetje waarneem. Voor de rest niet echt storend of iig veel minder dan dat flikkeren.

Hebben jullie enig idee wat dat laatste zou kunnen zijn?
Ghosting of iets met de input-signaal (fps?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:44:
[...]

in juli beperkt beschikbaar...?? :?
eerst maar ns zien; ik kreeg afgelopen week onderstaande mail van Philips 8)7 na een gerichte vraag wat er bekend is (cq wat men bekend wil maken) over de komst van de 37PF9731/D10 ............

"Geachte heer,

U heeft ons recentelijk gevraagd naar de verkrijgbaarheid van de
opvolger van de 37PF9831D.

Voorlopig is er geen informatie beschikbaar over dat toestel.
Wij adviseren u onze website in de gaten te houden. www.philips.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Bart Marien
Philips Consumer Care"

lijkt mij dat er iets mis zit te zijn met de lancering van het toestel....

Ik begin steeds meer naar Sony te neigen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28270

@bootje32ft

nee, dat heet nou marketingtechniek. Men wil eerst de voorraad oude modellen goeddeels hebben verkocht, dan pas introduceren ze de nieuwe.

Als ze nu al gericht een datum gaan noemen zal de verkoop inzakken omdat mensen eerst willen wachten op het nieuwe toestel.

Kijk hier maar op het forum, er zijn diverse mensen die aangeven niet te willen wachten, deze kopen vervolgens een model dat straks al weer een "oud" model zal zijn.
Maar als deze mensen zouden weten dat het toestel op 24 juli naar de winkels gaat, blijven ze wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174340

Anoniem: 28270 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:07:
@bootje32ft

nee, dat heet nou marketingtechniek. Men wil eerst de voorraad oude modellen goeddeels hebben verkocht, dan pas introduceren ze de nieuwe.

Als ze nu al gericht een datum gaan noemen zal de verkoop inzakken omdat mensen eerst willen wachten op het nieuwe toestel.

Kijk hier maar op het forum, er zijn diverse mensen die aangeven niet te willen wachten, deze kopen vervolgens een model dat straks al weer een "oud" model zal zijn.
Maar als deze mensen zouden weten dat het toestel op 24 juli naar de winkels gaat, blijven ze wel wachten.
Helemaal mee eens. Bij veel winkels geven ze ook aan het niet te weten en zij pas in september levering verwachten. Bij de 42PF9831 zeiden ze ook dat deze pas in de zomer zou komen en plots was hij er in één keer in mei en ook nog leverbaar.

Marketingtechniek inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28270 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:07:
@bootje32ft

dat kan dan wel zo wezen maar ik zit inmiddels naar alle waarschijnlijkheid wel af te zien van een merk (Philips) dat onvolledig de consument informeert (dit naast het veel gewraakte en in veel gevallen door Philips ontkende probleem met het uit/aan gaan van toestellen...)
Ik orienteer me nu meer op een Bravia, welke zich mi prima kan meten met een Philips...
Tja... als dat het effect is van marketingtechniek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalliRob
  • Laatst online: 08-08-2006
Vanmiddag in de winkel van Acoustique te Enschede in de kersverse brochure van Philips gelezen dat het betreffende toestel (37pf9731d/10) in augustus 2006 verwacht wordt.
Aldus een opgave van Philips zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bootje32ft,

zielig verhaal van jou, als jij nu uit zou zijn op een Sony Bravia die in de komende maanden uitkomt, krijg je van Sony ook geen exacte leverdatum!

Maar............... veel plezier met de Sony en verveel ons er verder niet meer mee als je 't ding gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens, er zijn medewerkers van Philips die wel volledig zijn.

Zie hier een antwoord van een Philips-medewerker van medio mei.

PHILIPS

Geachte heer Coolen,

U heeft ons recentelijk gevraagd wanneer volgende producten op de Nederlandse markt verschijnen:

32PF9731D/10: vanaf de tweede helft juli 2006

32PF9631D/10: van deze televisie is nog niet geweten of en wanneer deze op de Nederlandse markt zal verschijnen

37PF9731D/10: vanaf de tweede helft juli 2006.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Kathleen Van Boom
Philips Consumer Care

specs te downloaden op;
http://www.philips.be/ass...aflet_32PF9731D-14101.pdf
http://www.philips.be/ass...aflet_37PF9731D-14102.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28270 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:01:
@bootje32ft,

zielig verhaal van jou, als jij nu uit zou zijn op een Sony Bravia die in de komende maanden uitkomt, krijg je van Sony ook geen exacte leverdatum!

Maar............... veel plezier met de Sony en verveel ons er verder niet meer mee als je 't ding gekocht hebt.
@dds

altijd zo vriendelijk?
lijkt mij niet de correcte houding op een forum... maar daar zal jij ongetwijfeld anders over denken, laten we hopen dat je een uitzondering bent.
je reactie zegt iig veel over je persoon.

eenvoudigweg informatie uitwisselen lijkt me de basis van dit (elk) forum; elkaar afzeiken lijkt eerder jouw doel... Ik zal me verder onthouden van dit soort reacties; het nivo staat me niet aan.
(@mods: een kleine terechtwijzing lijkt me wel op zn plaats)

Aan anderen die wel serieus en correct reageren: toch vreemd dat Philips zo wisselend omgaat met het verstrekken van informatie; ik blijf het vermoeden houden dat er meer achter steekt.
Technische problemen zouden een reden kunnen zijn (uitstel lanceren nw model?). Iemand een gedachte hierover?

mvrgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 141560 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:15:
[...]

Ik orienteer me nu meer op een Bravia, welke zich mi prima kan meten met een Philips...
Vind je? Ik heb ze allemaal goed vergeleken, en vond/vind de 37PF9830 een mooier beeld hebben dan welke Bravia dan ook. Ik heb de 37PF9830 nu 8 maanden en hij is nog nooit zomaar uit/aan gegaan.
Overigens vergroot ambilight het kijkgenot gigantisch, wat je in de meeste winkels moeilijk kunt 'testen' door de winkelopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@butrosgali

dank voor de nuttige reply.

Toch hoor ik van diverse kanten dat de sony panels van een nieuwere (betere?) generatie zijn dan de huidige Philips. Ik heb de Bravia en de Philips helaas nog nooit naast elkaar kunnen vergelijken; zou een mooi zicht geven denk ik, maar ja.....
Is het zwart van de Sony toch niet dieper dan die van Philips?
Ambilight is idd wel iets waar ik ook erg van gecharmeerd ben; een extra dimensie toch.
Maar de twijfelachtige reacties van Philips hebben me toch aan het denken gezet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 141560 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:25:
[...]
Is het zwart van de Sony toch niet dieper dan die van Philips?
Ambilight is idd wel iets waar ik ook erg van gecharmeerd ben; een extra dimensie toch.
Maar de twijfelachtige reacties van Philips hebben me toch aan het denken gezet.....
Dat zwart van Sony... vind ik persoonlijk van het soort "geen details meer te zien in donkere vlakken".
Heel erg veel heb je m.i. aan dat soort "zwart is zwart" niet...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Sukkel schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:26:
[...]

Dat zwart van Sony... vind ik persoonlijk van het soort "geen details meer te zien in donkere vlakken".
Heel erg veel heb je m.i. aan dat soort "zwart is zwart" niet...
Dat vond ik dus ook! Het gaat erom dat je nog detail ziet in het zwart/grijs, een donkere scene die veranderd in een donkere zwarte plaat zonder detail daar heb je weinig aan.

Maar je moet gewoon zelf goed vergelijken en dan een keuze maken voor de beste, als je budget het tenminste toelaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 22-06-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

[b][message=25993621,noline]
Overigens vergroot ambilight het kijkgenot gigantisch, wat je in de meeste winkels moeilijk kunt 'testen' door de winkelopstelling.
Dat is wel erg subjectief vind je niet?! De meningen over ambilight zijn zo verdeeld dat ik eigenlijk niemand hoor over een gigantisch kijkgenot. Je kan het heus wel testen door even naar de mediamarkt te rijden in Leeuwarden. Voor diegenen die daar nooit geweest zijn; daar is een soort speciale kijkhoek voor duurdere tv's waaronder de ambilight tv's van Philips. Er staat zelfs een fatboy recht voor die tv's zodat je net kan doen alsof je thuis bent :P Misschien in andere MM ook wel maar ik ben het in de MM winkels waar ik geweest ben nog niet tegen gekomen.
Ik vind het persoonlijk niet zoveel toevoegen en zie het alleen maar als iets 'geinigs' en that's it.

Anyway, ik erger me een beetje aan dat soort aannemingen dus sorry als ik mensen nu beledig die ook ambilight hebben en er wel helemaal gek van zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 22-06-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:10:
[...]

Dat is wel erg subjectief vind je niet?! De meningen over ambilight zijn zo verdeeld dat ik eigenlijk niemand hoor over een gigantisch kijkgenot. Je kan het heus wel testen door even naar de mediamarkt te rijden in Leeuwarden. Voor diegenen die daar nooit geweest zijn; daar is een soort speciale kijkhoek voor duurdere tv's waaronder de ambilight tv's van Philips. Er staat zelfs een fatboy recht voor die tv's zodat je net kan doen alsof je thuis bent :P Misschien in andere MM ook wel maar ik ben het in de MM winkels waar ik geweest ben nog niet tegen gekomen.
Ik vind het persoonlijk niet zoveel toevoegen en zie het alleen maar als iets 'geinigs' en that's it.

Anyway, ik erger me een beetje aan dat soort aannemingen dus sorry als ik mensen nu beledig die ook ambilight hebben en er wel helemaal gek van zijn.
Bij de mm in Lwarden zie je helemaal niks van dat ambilight. Tis daar gewoon licht met allemaal lampen etc, dus je ziet een flauw schijnsel van wat licht. Ambilight zet je aan in het donker of alst half donker is, dan zie je het pas. Vindt het toch wel een voordeel, kijk altijd films in het donker, ambilight maakt het een stuk rustiger aan de ogen, maar dat is persoonlijk.

Btw op Duitse ht forums zie je ook veel mensen die een 'backboard' maken, oftewel een ander type tv, met een zelfgemaakte lichtopstelling achter de tv, dat een beetje op ambilight lijkt, maar dan altijd in 1 kleur is. Schijnbaar want het beter film kijken is ;)

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/5903/15cv1.jpg

Voorbeeldje (is dus geen philips scherm ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door El Gravedigger op 22-06-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
Ik zie wel een verschil tussen versie 1.0 en 2.0 van de PDF-leaflet van de 37PF9731D/10.

In versie 1.0 stond een aansluiting voor een center speaker, maar in versie 2.0 is die helaas verdwenen :(

Leek me juist zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

El Gravedigger schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:40:
[...]
Btw op Duitse ht forums zie je ook veel mensen die een 'backboard' maken, oftewel een ander type tv, met een zelfgemaakte lichtopstelling achter de tv, dat een beetje op ambilight lijkt, maar dan altijd in 1 kleur is. Schijnbaar want het beter film kijken is ;)
Sterker nog er loopt hier op GOT een aparte thread over: DIY Ambilight howto?

Er zijn hier dus al Tweakers met een zelfbouw ambilight. B)

Persoonlijk vind ik dat Ambilight maar een gizmo. Nu lees ik dat je in de pikkedonker moet zitten om het uberhaubt goed te kunnen zien. Als dat echt zo is, dan verliezen die gizmo´s snel een functionele en praktische waarde voor iemand die absoluut niet in het pikkedonker wil zitten. Zonde dus om voor iets te betalen wat je niet ziet. :? En nu schijnt dat ClearLCD ook al niet het jut van het te zijn.
Het zou wel jammer zijn. Ik denk dat ik dan maar ga wachten voor de Sony KDL-40X2000, schijnt in september te komen. Vind sowiezo de kleuren van deze generatie van Sony wat 'echter'. Maar misschien verrast de 37PF9731D mij wel in juli en haal ik deze alsnog. Wie weet, maar voor deze generatie LCD's vind ik de Sony's beter dan de Philips'. Het valt me tot nu toe wat tegen van Philips.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

El Gravedigger schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:40:
[...]

Bij de mm in Lwarden zie je helemaal niks van dat ambilight. Tis daar gewoon licht met allemaal lampen etc, dus je ziet een flauw schijnsel van wat licht. Ambilight zet je aan in het donker of alst half donker is, dan zie je het pas. Vindt het toch wel een voordeel, kijk altijd films in het donker, ambilight maakt het een stuk rustiger aan de ogen, maar dat is persoonlijk.

Voorbeeldje (is dus geen philips scherm ;) )
Tuurlijk zie je het daar wel, ik tenminste wel. Ik weet niet wat jouw ogen daar dan waarnemen maar de opstelling daar geeft weer waar zo'n 75% van de tijd zal staan. Gewoon in een lichte huiskamer en niet zoals jij in een donker hol. Ik kan wel begrijpen dat het rustiger is aan de ogen maar ik vind het nou niet echt iets toevoegen. Dat plaatje van die leeuw is prachtig, begrijp me niet verkeerd, maar voor de rest zie ik niet een toegevoegde waarde.

Zoals ik al zei ik blijf het persoonsgebonden vinden en ik reageerde op iemand die zei dat het een fantastisch kijkgenot opleverde lol. Op dat plaatje met die leeuw levert de HD uitzending van de Astra satelliet op een 40inch een fantastisch kijkgenot op en niet die ambilight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Laatst online: 08-04 22:30
Anoniem: 123813 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:26:
[...]

Tuurlijk zie je het daar wel, ik tenminste wel. Ik weet niet wat jouw ogen daar dan waarnemen maar de opstelling daar geeft weer waar zo'n 75% van de tijd zal staan. Gewoon in een lichte huiskamer en niet zoals jij in een donker hol. Ik kan wel begrijpen dat het rustiger is aan de ogen maar ik vind het nou niet echt iets toevoegen. Dat plaatje van die leeuw is prachtig, begrijp me niet verkeerd, maar voor de rest zie ik niet een toegevoegde waarde.

Zoals ik al zei ik blijf het persoonsgebonden vinden en ik reageerde op iemand die zei dat het een fantastisch kijkgenot opleverde lol. Op dat plaatje met die leeuw levert de HD uitzending van de Astra satelliet op een 40inch een fantastisch kijkgenot op en niet die ambilight ;)
In een lichte huiskamer zou ik het ambilight uit zetten aangezien je er dan toch niks van ziet ;) En ja net zoals in een bios hou ik ervan om een goeie film in het donker te zien.

Persoonlijke keuze als je het toegevoegde waarde vindt of niet. Als je het niks vindt kan je altijd de goedkopere modellen van philips halen, die nu niet meer met ambilight worden voorzien.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v715/schok101/120840008_4cb8561b99_o.jpg

Als je een egale muur achter je tv hebt (niet zoals ^, dat is troep) vindt ik het toch wel een toegevoegde waarde hebben, but that's just me and alot of people ;)

[ Voor 11% gewijzigd door El Gravedigger op 23-06-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ambilight in een gewone huiskamersetting...met gewone huiskamerverlichting (dus niet in die donkere holen zoals hierboven enkele malen vertoond) geeft al een heel erg mooi effect.

Ambilight is gewoon een erg leuke gadget, die ik bij een andere TV zou gaan missen. Daarom wordt mijn volgende TV, mits Philips het niet verkl**t, een TV met ambilight. Als ik een Sony zou kopen, dan zou ik (behalve die platgeslagen donkere vlakken zonder enig detail) last hebben van het syndroom "ik heb er één zonder...".

Ach het is ook maar wat je je kunt veroorloven (en of je het ervoor over hebt). Het is tenslotte gewoon een speeltje waar je extra voor betaalt...

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 23-06-2006 18:08 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bootje32ft,

ik wacht nog steeds op een terechtwijzing..........................

Maar weet je wat, stuur Sony eens een mail, vraag hen om de exacte releasedatum van de Sony KDL-40X2000 en wanneer deze in de winkel staat, kijken of je van hun wel een exacte datum krijgt.............

O ja, volgens jou levert mij dit nu vast een ban op.

Overigens, je doet het hier overkomen dat het een Philips-probleem is, terwijl iemand jou op het Sony-topic ook al op dezelfde verschijnselen wees met de X-serie.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 28270 op 23-06-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28270 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:42:
@bootje32ft,

ik wacht nog steeds op een terechtwijzing..........................

Maar weet je wat, stuur Sony eens een mail, vraag hen om de exacte releasedatum van de Sony KDL-40X2000 en wanneer deze in de winkel staat, kijken of je van hun wel een exacte datum krijgt.............

O ja, volgens jou levert mij dit nu vast een ban op.

Overigens, je doet het hier overkomen dat het een Philips-probleem is, terwijl iemand jou op het Sony-topic ook al op dezelfde verschijnselen wees met de X-serie.
@mod van dit forum (JvS):

bovenstaande spreekt voor zich, weinig constructief en stellig 'persoonsgericht'.
ik kan er verder niet mee zitten hoor als iemand zich zo te kijk zet, alleen jammer voor het forum.

(edit: @mod:dank)

@anderen:

heeft iemand ervaring met het 'aanslaan' van de muur om een Philips toestel welke middels een beugel op de muur is bevestigd? Ik hoor wisselende berichten over het al dan niet vies/zwart aanslaan van de muur.
Zijn er mensen met ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 141560 op 26-06-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kunnen jullie het misschien gezellig houden? :/

Voor feedback is het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif knopje uitgevonden ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volledig off-topic, niet bedoelt om te stangen.... maar ik kan de mod geen pm sturen, i.i.g. zie ik het knopje nergens meer!

@BtM909

Natuurlijk houden wij het wel gezellig, ik dank jou ook dat er duidelijk geen ban of iets wordt uitgesproken.

Bij mijn weten ben ik correct geweest en de mail waar ons bootje in eerste instantie op reageerde, daarna misschien niet, maar i.m.o. is het ook kleutergedrag om om een ban te vragen!!

@BtM909

als je dit off-topic stoort, c.q. je hebt het gelezen, haal het dan maar gelijk weg.

Zin in bonje heb ik ook niet met bootje, er zijn hier in Zeeland zoveel van die dingen, voordat ik het weet het ik een collone bootjes voor de bungalow!! p.s. dit is dus een grapje!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bootje32ft,

die aanslag komt puur en alleen door vuiligheid die in de lucht van de woning aanwezig is. De aanslag komt dus niet uit de tv, maar door de warme lucht boven de tv slaat de viezigheid neer tegen de muur aan.

Dit probleem heb je dus met alle platte tv's (plasma's schijnen het iets erger te hebben vanwege meer warmte).

Als er bij jullie thuis veel gerookt wordt, of als jullie in een "vies" stuk Nederland wonen (bv. Botlek) dan krijg je deze problemen inderdaad vaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je reply,

Gelukkig woon ik in het schone mooie noorden van ons landje, en roken is iets wat bij ons gelukkig niet wordt gedaan (op de openhaard na...); ik heb derhalve goede hoop dat mn muur dus wel schoon zal blijven.

Iets waar ik nog mee worstel:
de bekabeling van diverse apparatuur naar de tv..., bij voorkeur wil ik de tv dus aan de wand bevestigen en het liefst de kabels etc uit het zicht hebben. Aangezien ik momenteel nog in de bouwfase van mijn nieuwe woning zit kan ik de aannemer nog vragen de voorzieningen (buis etc) in de muur aan te brengen zodat eea direct achter mijn tv zit.
Echter.... welke diameter buis zou ik toe moeten passen? een beetje scart is lelijk groot... of zijn er ander soort kabels toe te passen welke een geringere doorsnede kennen van het stekker-gedeelte?
Aan te sluiten apparatuur: Bose 123-systeem en digitale tv ontvanger.

toch nog even ter correctie en off-topic: een kleine terechtwijzing vragen is bij lange na nog geen verzoek om een ban hoor; zou uberhaupt overbodig moeten zijn, maar dat weet je inmiddels blijkbaar zelf ook.
Maar: let's get back to business... we zitten hier tenslotte voor de gezelligheid en met name om wijzer van elkaar te worden; elke fatsoenlijke geste / antwoord waar ik weer wijzer van kan worden stel ik op prijs; ook die van jou :*) .

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 141560 op 26-06-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een buis van 22 mm is normaal gesproken meer dan dik genoeg voor een aantal kabels, bij mij gaat door zo'n buis 2*scart, 1*voeding en 4*speaker.

Ik weet niet welke muur je het zou willen hebben, breed of niet, ik zou de bouwer in ieder geval niets vragen.

Zorg dat je de TV hebt op het moment dat je de woonkamer wil gaan afmaken, hang de TV op, kijk waar de kabels moeten komen, loop naar Boels (mag ook rijden naar een willekeurige andere verhuur) en huur daar een sleuvenfrees. Frees vervolgens alle geulen zoals jij het wil, leg er slagvaste buizen in (beter problemen voor zijn) smeer de boel aan en klaar is kees.

Een andere oplossing: 2 U-profielen, de een moet over de ander heen vallen (dus breder zijn), bevestig in profiel op de muur, leg de kabel er in en monteer het grotere profiel over het andere profiel, klaas is klaar. Let wel, alleen bij de kabels van de TV recht naar beneden.

Nog een aanvulling in combi met profielen. Boor onder de tv een gat door de vloer de kruipruimte in, doe dit met 22mm boor (zware boorhamer) en sla er een 22mm slagvaste pijp in, laat de pijp 15 cm boven de vloer uitsteken. Kijk vervolgens waar je de draden weer omhoog zou willen laten lopen, boor daar dus ook gaten (eventueel een paar extra voor eventuele latere veranderingen in opstelling). Doe in deze gaten dus ook de pijpen. Laat nu je hele vloer leggen, zaag daarna de pijpjes af en trek de kabels er door heen. Bovenstaande heb ik uitgevoerd in mijn huidige woning en werkt perfect, je ziet nergens meer kabels!

Dan nog even dit: ik ben bang voor je openhaard, kan je nog kiezen voor een gas-openhaard, anders krijg je zeer waarschijnlijk grote aanslag problemen.

"ban" was inderdaad fout gekozen, daar vroeg jij in dat bewuste stuk niet om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank voor de bouwkundige info

openhaard wordt overigens een dichte houtgestookte haardkachel; verwacht ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalliRob
@bootje32ft

Onlangs hebben wij de woonkamer laten stucadoren en sierpleisteren. Deze gelegenheid hebben wij toen gebruikt om voor de kamermuur, waar de flat-tv moet komen, een wandje te plaatsen.
Afmetingen: hoogte 180 cm, breedte 265 cm en diepte 10 cm. Voorzetwandje is opgebouwd uit Fermacellplaten (10 mm) en Knaufprofielen. Vervolgens is ook dit voorzetwandje (wit) gesierpleisterd, met het idee dat hier het ambilight mooi tot zijn recht zal komen.
Op de plaats waar de tv zal worden opgehangen een plaat hechthout (18 mm) onder de Fermacellplaat aangebracht zodat deze constructie het gewicht kan dragen.
Voor het voorzetwandje hebben wij een zgn tv-meubel (Pastoe) neergezet, waarin randapparatuur en dvd's kunnen worden ondergebracht.
Bedrading loopt van achter de flat-tv tussen oorspronkelijke muur en voorzetwandje naar beneden, en komt weer naar voren in het tv-meubel uit. Achter het tv-meubel (in de voorzetwand) vooraf een aantal stopcontacten, CAI en ethernet aangebracht.
Middels het voorzetwandje - wat met het meubel tezamen optisch mooi staat - is alle bedrading weggewerkt. Om door de achterwand van het tv-meubel naar voren/achteren te komen, hebben wij een aantal ronde draaddoorvoeren (zoals ook gebruikt in bureaubladen) aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalliRob
@Mr Magic

Terechte constatering van dat verschil tussen de versie 1.0 en 2.0 van de leaflet.
Het was mij nog niet opgevallen dat in versie 2.0 de 'Center Speaker In' verdwenen is.

Ik lees verschillende meningen over de kwaliteit van de centerspeakers in z'n algemeenheid.
Omdat het toestel nog niet op de markt is, valt nog niet na te gaan hoe de centerspeaker zal zijn.
Wel las ik onlangs in een Duits tijdschrift in een test van de (nieuwe) 42pf9831 dat zij zeer lovend zijn (mooi, helder en gericht geluid) over de in dit toestel bevindende centerspeaker.
Ik weet niet in hoeverre de centerspeaker in de 37pf9731 vergelijkbaar zal zijn met de hier geteste.
Ben het met je eens dat het jammer is dat de aansluitmogelijkheid - naar het lijkt - verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robeeert
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik las in deze thread dat deze tv in augustus uit zou komen, maar hier is de tv al te koop. Of is het nu toch een andere?

De prijs is ook redelijk lijkt me zo. Het oude model is nu te koop voor ongeveer € 3.000,- hij zal nog wel iets gaan zakken, zodra het grootste gedeelte van de voorraad van het oude model weg is. Hopen dat dit snel gaat gebeuren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
robeeert schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:58:
Ik las in deze thread dat deze tv in augustus uit zou komen, maar hier is de tv al te koop. Of is het nu toch een andere?
Dat is hem inderdaad :) Komplett is er snel bij. Overigens staat in een posting hierboven ergens dat de tv volgens Philips half juli zou uitkomen. Met de levertijd van 10 dagen die Komplett nu aangeeft lijkt dat aardig te kloppen.
De prijs is ook redelijk lijkt me zo. Het oude model is nu te koop voor ongeveer € 3.000,- hij zal nog wel iets gaan zakken, zodra het grootste gedeelte van de voorraad van het oude model weg is.
Ja, ik wacht ook nog even... moet wel voor onder de 3500 kunnen lijkt me ;)

Kijken wat de andere internetshops gaan doen...

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Magic op 02-07-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Mr Magic schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:20:
[...]

Dat is hem inderdaad :) Komplett is er snel bij. Overigens staat in een posting hierboven ergens dat de tv volgens Philips half juli zou uitkomen. Met de levertijd van 10 dagen die Komplett nu aangeeft lijkt dat aardig te kloppen.

[...]

Ja, ik wacht ook nog even... moet wel voor onder de 3500 kunnen lijkt me ;)

Kijken wat de andere internetshops gaan doen...
Rond de 3500 kan, http://www.kieskeurig.nl/...73E76C125713100526165.htm

Opzich is de 32" wel goed betaalbaar, ik vind eigenlijk doe paar inch meer wel erg veel duurder... http://www.kieskeurig.nl/...code=0&q=32pf9731&pcode=0

[ Voor 15% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 03-07-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
CK schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:52:
[...]

Opzich is de 32" wel goed betaalbaar, ik vind eigenlijk doe paar inch meer wel erg veel duurder...
Tja... Het is dan ook niet alleen een paar inch.. Het 37" model heeft een hogere resolutie (1920x1080 versus 1366x768).

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Magic op 03-07-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Mr Magic schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:02:
[...]

Tja... Het is dan ook niet alleen een paar inch.. Het 37" model heeft een hogere resolutie (1920x1080 versus 1366x768).
Ben ik met je eens, maar dat heb je in verhouding bij een groter scherm nodig, ik betwijfel het of je het verschil tussen de pixel dichtheid van de 32" of de 37" ziet met het blote oog.

[ Voor 6% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 05-07-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CK schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:25:
[...]

Ben ik met je eens, maar dat heb je in verhouding bij een groter scherm nodig, ik betwijfel het of je het verschil tussen de pixel dichtheid van de 32" of de 37" ziet met het blote oog.
Aangezien de HD uitzendingen en HD DVD ook met een resolutie van 1920x1080(i)of(p) werken, biedt dat dus wel degelijk een betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gisteravond toevallig een e-mailing gekregen over de nieuwe reeks TV's met PixelPlus3. Alle links verwijzen echter nog steeds naar http://www.misc.philips.com/ambilight/nl/index2.html alwaar nog steeds alleen de 42" vermeld staat.

Heeft iemand al correcte data kunnen achterhalen qua technische specificaties?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
De 37PF9731D staat nu ook in het rijtje bij Ambilight surround. Ook staat er dat hij vanaf augustus leverbaar is. Wel raar dat de 42" ook 1920x1080 is, ik dacht dat alleen de 37" versie dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ook wel lekker taalgebruik:
Dezelfde specificaties als 42xxxxx behalve Clear LCD
Alhoewel ik dus begrijp dat zolang het nog niet op consumer staat, het geen definitieve specificaties hoeven te zijn :?

Vind het dan wel apart dat de URI wel degelijk in een mailing wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

CK schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:25:
[...]
ik betwijfel het of je het verschil tussen de pixel dichtheid van de 32" of de 37" ziet met het blote oog.
Op een laptopscherm van 17" wordt deze twijfel nooit geuit...

Binnen twee jaar weten we niet beter of een LCD-TV hóórt gewoon 1080p te zijn...(en 1080p signalen van HTPC's zonder enig probleem te accepteren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:11:
Ook wel lekker taalgebruik:

[...]

Alhoewel ik dus begrijp dat zolang het nog niet op consumer staat, het geen definitieve specificaties hoeven te zijn :?

Vind het dan wel apart dat de URI wel degelijk in een mailing wordt gebruikt.
Vind het ook opmerkelijk dat volgens misc-site Duitsland toestel aldaar in juli leverbaar is en NL in augustus terwijl hij nu ineens binnen een week leverbaar is bij NL internetwinkels (zie kieskeurig.nl). De goedkoopste biedt hem zelfs voor € 3.200 aan ! De winkels hebben ook niet de def. specs, maar kunnen wel leveren, vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

The_Sukkel schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:19:
[...]

Op een laptopscherm van 17" wordt deze twijfel nooit geuit...
Daar zit je dan ook 50cm vandaan en die geeft windows en pc beelden en teksten weer op het kleinste niveau, dan heb je veel meer aan die hogere resolutie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
3200 euro... da's niet heel veel meer dan de 37PF9830 :D

Iemand een idee wanneer hij ergens in een winkel te bekijken zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr Magic schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:28:
3200 euro... da's niet heel veel meer dan de 37PF9830 :D

Iemand een idee wanneer hij ergens in een winkel te bekijken zal zijn?
Heb hem net besteld bij televisiestore voor € 3.189. Zij hebben contact gehad met Philips en die gaven aan eind volgende week de eerste exemplaren te gaan leveren. Ik verwacht dus hierna dat de winkels de eerste showroomexemplaren binnenkrijgen. Ben ook in een gewone winkel geweest en zeiden dat ze hem pas in september kregen. Had daarbij het idee dat ze eerst van de 37PF9830 af willen ;) Prijs is namelijk bijna even hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Anoniem: 174340 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:58:
[...]

Heb hem net besteld bij televisiestore voor � 3.189. Zij hebben contact gehad met Philips en die gaven aan eind volgende week de eerste exemplaren te gaan leveren.
Hij is nu opeens 3299 bij televisiestore... Ben benieuwd wanneer je hem krijgt. Maak je een user-review? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
Ben net nog even naar de Philips personeelswinkel geweest om te informeren. Na de vakantie gaat hier namelijk de oude 4:3 televisie eruit en komt er een mooie platte :) De man wist mij te vertellen dat ze deze week binnen zullen komen en dat de prijs ongeveer 3500 euro was. We hebben hem maar alvast gereserveerd voor eind augustus omdat dan ook ons nieuwe meubel komt en we toch eerst op vakantie gaan. De levertijd was volgens hem maximaal anderhalve week. Misschien dat ik aan het eind van de week nog even langs ga om te kijken of ze hem al hebben staan. Ze hadden in ieder geval al plek vrijgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Ah mooi, dan sta ik over een weekje of 2 ook in de PW :Y)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148969

Hoe zit dat met de garantie voor een in het buitenland gekocht toestel?
Geldt de garantie ook in het land van de gebruiker, of moet het toestel terug naar het land van de verkoper voor reparatie?
Kan iemand daarover iets vertellen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe moet je voor de winkel-garantie altijd terug naar de winkel. De fabrieksgarantie is soms "grensoverdraagbaar". Er zijn echt fabrikanten die importmodellen uitsluiten, daarmee zou je dan terug moeten naar het land van herkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Beide 9731D/10 modellen staan nu ook op de Nederlandse Philips-site:

37PF9731D/10

32PF9731D/10

Inclusief versie 3.0 van de PDF-brochure.

Wat ik wel vreemd vind is de beschrijving van Ambilight Surround. Als ik het goed begrijp veranderen alleen de twee lampen aan de zijkant van kleur? In de brochure staat: "Ambilight 3 past de kleuren aan de zijkanten van het scherm automatisch en onafhankelijk aan volgens veranderende beelden op het scherm. De derde Ambilight-lamp bovenaan zorgt ervoor dat het hele beeld nu door licht wordt omgeven, waardoor u volledig wordt meegesleept door de inhoud.".

Welke kleur krijgt die derde lamp bovenaan dan vraag ik me af?

[ Voor 20% gewijzigd door Mr Magic op 19-07-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Wat betekent eigenlijk geintergreerde digitale DVB-T- tuner ?

Kan ik hierop rechtstreeks mijn schotelantenne op aan sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deblaauwesigaar schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:08:
Wat betekent eigenlijk geintergreerde digitale DVB-T- tuner ?

Kan ik hierop rechtstreeks mijn schotelantenne op aan sluiten ?
DVB-Terrestial is in NL alleen geschikt voor Digitenne en KPN, dus draadloze digitale tv. Heb alleen nog nooit gehoord dat de geïntergreerde tuner in de Philips werkt in NL. Beeld schijnt ook veel slechter te zijn dan bij DVB-C (kabel) en DVB-S (sataliet) door de beperkte bandbreedte. Heb nu zelf KPN en deze tv besteld, maar ga waarschijnlijk overstappen op DVB-C of S. Wil namelijk ook HD kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 174340 op 20-07-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11
Geen ethernet aansluiting op de 32" dus. Jammer.

De folder voor de 37" spreekt over Full HD scherm, 1080p, maar bij de geaccepteerde inputs staat dan wel weer dat 1080i de hoogst geaccepteerde input is.....

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Full-HD noemen ze het wanneer het scherm 1920x1080 pixels heeft. Met die pixels geeft het scherm alle input-signalen die die kan verwerken op 1080p middels upscaling/deinterlacing. Dat verwerken kan de interne chip aan tot (slechts) 1080i. 1080p bron-signaal zal geen beeld geven op die TV.

Zie ook onderstaande post uit een ander draadje over HDTV:
[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2
Shiver23 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:10:
BRON 42PF9830 (max. 1080i)
--------- ----------------------------------
1080p kan niet bewerken -> geen beeld
1080i deinterlacen -> 1080p
720p scaling -> 1080p
576p scaling -> 1080p
576i deinterlacing en scaling -> 1080p

Het scherm heeft gewoon een vaste hoeveelheid pixels die allemaal aangestuurd moeten worden. Het signaal wordt dan altijd vertaald naar de native resolutie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174796

Misschien leuk om alvast de handleiding eens door te lezen.. ik weet niet of de link al gemeld stond in deze thread. Hij lijkt me vrij nieuw.

http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf9731d_10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 29-04 23:13

DarkSide

theres no place like ::1

Kom net van de It's vandaan in almere. En daar stond de 42PF9731 naast de 42PF9830. En op het eerste gezicht was de 42PF9731 mooier. Kleuren spronger er meer uit en zwart was ook zwart. En Wit was wit. Maar als je even goed keek. Dan was donkergrijs ook zwart. En had de 42PF9830 meer kleurnuances in donkere gedeeltjes dan de 42PF9731. Hoewel de 42PF9830 dus eerst wat fletser leek. Is deze toch uiteindelijk mooier.
Nu hoef ik niet voor een 42" model maar ben ik opzoek naar een 37" model. Maar ik verwacht eigelijk hetzelfde resultaat.
Heb helaas niet met de ab kunnen spelen om wat instellingen te veranderen. Blijf het toch moeilijk vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 14:36
DarkSide schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:41:
Kom net van de It's vandaan in almere. En daar stond de 42PF9731 naast de 42PF9830. En op het eerste gezicht was de 42PF9731 mooier. Kleuren spronger er meer uit en zwart was ook zwart. En Wit was wit. Maar als je even goed keek. Dan was donkergrijs ook zwart. En had de 42PF9830 meer kleurnuances in donkere gedeeltjes dan de 42PF9731. Hoewel de 42PF9830 dus eerst wat fletser leek. Is deze toch uiteindelijk mooier.
Nu hoef ik niet voor een 42" model maar ben ik opzoek naar een 37" model. Maar ik verwacht eigelijk hetzelfde resultaat.
42'' is plasma, 37'' is LCD scherm. Kan volgens mij een wereld van verschil maken wat kleur/helderheid betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

vanaalten schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:10:
[...]

42'' is plasma, 37'' is LCD scherm. Kan volgens mij een wereld van verschil maken wat kleur/helderheid betreft.
Huh?
42PF9830 danwel 31 zijn beide lcd hoor! Ikzelf heb de 42PF9830 thuis staan.
Heb helaas niet met de ab kunnen spelen om wat instellingen te veranderen. Blijf het toch moeilijk vinden.
37'' bevat dezelfde aantal pixels op een kleiner oppervlak dan 42'' en kan dus alleen maar een wat scherper (verzadigder) beeld opleveren. Dotpitch is kleiner.
En trouwens, 37" is groot zat. Ik heb een beetje spijt van de 42" grootte, want eenmaal thuis is het echt een joekel (niet dat het langzaam went, hoor). In de winkel, met al die open ruimtes, kijk je toch anders naar de schermgroottes, ondanks dat je rekening houdt met de juiste kijkafstand. In de winkel valt het scher meestal kleiner uit dan thuis.
En het scheelt je wel een boel geld ;) Denk alleen aan de connectiviteit want die verschilt tussen de 37 en 42 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancWest
Hallo,

weet iemand hoe het zit wanneer je een Mediacenter PC op deze tv aansluit (via HDMI), in de brochure staat maximale PC resolutie 1024x768. Maar als ik nou HD Clips wil afspelen (720p), hoe kan ik dat dan doen via m'n pc? Is die resolutie beperking alleen voor de VGA aansluiting, de tv heeft immers een resolutie van 1366x768. Kan ik deze resolutie met mijn PC gebruiken wanneer ik hem via DVI->HDMI op de LCD aansluit ?

Franc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SL1200,

de 42PF9731 is wel degelijk een Plasma. Waarschijnlijk doelde de eerdere antwoorder daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 28270 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:01:
de 42PF9731 is wel degelijk een Plasma. Waarschijnlijk doelde de eerdere antwoorder daarop.
Eh, ja, inderdaad. Ik was een beetje in de war gebracht door al die cijfers, nu ik het bericht opnieuw lees snap ik 'm weer...

Edit: ben ik nu helemaal in de war? Ik dacht dat zowel de 42PF9731 als de 42PF9831 een plasma scherm hadden. Echter volgens de Philips website zijn ze beide LCD:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9731d_37/42pf9731d_37_pss_aen.pdf
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9831d_10/42pf9831d_10_pss_eng.pdf

Wel gek, als dat inderdaad zo is: de 37" is 1920x108p, de 42" is dan 1366x768p...

[ Voor 50% gewijzigd door vanaalten op 23-07-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

vanaalten schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:12:
[...]

Wel gek, als dat inderdaad zo is: de 37" is 1920x108p, de 42" is dan 1366x768p...
Dat laatste klopt idd en is iets wat niemand kan begrijpen. Waarom verlaagt Philips toch de resolutie van 42 inch t.o.v. zijn 37 inch variant???
Het is tevens de reden geweest waarom ik niet wilde gaan voor dit nieuwe model in de 42 inch uitvoering, maar koos voor de 9830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehhhhhhhhhhhhhhhhhh.

De 42 PF 9631/10 is plasma. De anderen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
sl1200 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:12:
[...]

Dat laatste klopt idd en is iets wat niemand kan begrijpen. Waarom verlaagt Philips toch de resolutie van 42 inch t.o.v. zijn 37 inch variant???
Ik had het begrepen als die 42-inches plasma waren geweest: bij plasma is het moeilijker om kleine pixels te maken, dus dan wordt het een lagere resolutie. Ik meende ook in het verleden gelezen te hebben (in een Philips product infosheet) dat de 42PF9731/9831 een plasma scherm zouden hebben.

Nu ineens al die dingen (behalve, inderdaad, de 42PF9631) een LCD-scherm hebben snap ik er ook niets meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb hem net besteld, de 37pf9731D/10, nadat ik anderhalve maand heb zitten wikken en wegen over het juiste merk, type, winkel etc. Ik heb erg veel aan dit forum gehad bij mijn overwegingen, dus ik zal, als mensen dat waarderen, mijn bevindingen hier melden en/of foto's plaatsen. Butrosgali bedankt voor het starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sl1200 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:12:
[...]

Het is tevens de reden geweest waarom ik niet wilde gaan voor dit nieuwe model in de 42 inch uitvoering, maar koos voor de 9830.
Ik denk dat Philips zich voorlopig niet meer waagt aan een 1920x1080 resolutie op 42 inch schermen. Een dergelijke grootte schijnt veel lastiger te produceren zijn bij LCD. De 42PF9830 zou vorig jaar vanaf juli leverbaar zijn en is volgens mij uiteindelijk een paar maande verlaat door productieproblemen.

Ik denk dat voor tv-uitzendingen en HD-DVD/Blue Ray een resolutatie van 720p voor de komende jaren voldoende is. Er schijnt weinig zichtbaar verschil te zijn tussen 720p en 1080i. 1080p kan de 37PF9731 ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Almere heeft de 42PF9731 NIET STAAN (nog niet eens in het systeem), Wel schijnt daar de 37PF9731d te staan, maar ik kan het mij niet voorstellen.
(Men beweerd overigens de afspraak met Philips te hebben dat alle nieuwe items als eerst worden uitgeleverd aan It's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Mothergoose schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:13:
[...]

Almere heeft de 42PF9731 NIET STAAN (nog niet eens in het systeem), Wel schijnt daar de 37PF9731d te staan, maar ik kan het mij niet voorstellen.
(Men beweerd overigens de afspraak met Philips te hebben dat alle nieuwe items als eerst worden uitgeleverd aan It's)
Volgens mij word de 42PF9731 geleverd met zo'n witte wand. En de 37 wordt zonder geleverd.
Was er dus vanuit gegaan dat dit de 42" was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160931

Heb van het weekend de 37PF9731D besteld voor 3299,- bij Televisiestore.nl. De RAF jongens konden mij geen demo beloven en ik mocht alleen intekenen tegen 3999,-. Bij televisiestore hadden ze er al 5 in bestelling en er worden bij de eerste levering 7 geleverd, dus ik verwacht hem snel te hebben. Ze zijn vandaag op zoek naar de bevestiging van de echte levertijd, einde dag heb ik die gegevens.
Ik zal dan ook zeker een review posten als ik hem heb, het wachten duurde mij toch echt te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
DarkSide schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:19:
[...]

Volgens mij word de 42PF9731 geleverd met zo'n witte wand. En de 37 wordt zonder geleverd.
Was er dus vanuit gegaan dat dit de 42" was.
Nee ;) , om het makelijk te houden:

de 42PF9831d is de 42" LCD met 1366 x 768 pixels en rondom de witte lijst voor de 'full surround ambilight" (links, boven, rechts en onder)
de 37PF9731d is de 37" LCD met 1920x1080P paneel van Philips, maar kan max 1080i weergeven, heeft alleen een zwart frame met 'surround ambilight' (links, boven en rechts) en kan elk moment arriveren in de winkel
de 42PF9731d is het grote broertje van de 37PF9731d, de 42" LCD welke eerst maar 1366 x 768 pixels zou hebben, maar nu o.a. in Duitsland is aangekondigd als 1920x1080, maar verder heeft Philips er nog niets over naar buiten gebracht (verwacht in Augustus)

Voor de liefhebbers:
http://medienservice.phil.../42PF9731D_Datenblatt.pdf
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mothergoose schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:13:
[...]

Ik sprak vorige week de verkoper bij de It's in Ridderkerk en die vertelde me dat It's voor een deel eigendom is van Philips. Of het waar is weet ik ook niet. Hij vertelde namelijk ook dat de 37PF9731D/10 al 2 maanden bij hun te bestellen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 177048 op 24-07-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Anoniem: 177048 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:36:
[...]

Ik sprak vorige week de verkoper bij de It's in Ridderkerk en die vertelde me dat It's voor een deel eigendom is van Philips. Of het waar is weet ik ook niet.
Ik heb niet kunnen vaststellen dat dit waar is.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.....ben wel benieuwd, iemand die op KvK net kan en de aandeelhouders kan checken? KvK = 18003285

Overigens: Radio Modern en It's zijn wel gelijk (KvK nr = hetzelfde)

[ Voor 9% gewijzigd door Jivecar op 24-07-2006 16:07 ]

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Jivecar schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:02:
[...]

Overigens: Radio Modern en It's zijn wel gelijk (KvK nr = hetzelfde)
Dit is dacht ik algemeen bekend ;) , maar inderdaad.
[...]

.....Hij vertelde namelijk ook dat de 37PF9731D/10 al 2 maanden bij hun te bestellen is.
Ook dit is nou niet echt exclusief. ;)

Ander voorbeeld:
Ik ben al een tijd opzoek naar een winkel die de HTS9800w heeft staan, It's had hem tot 2 weken geleden niet eens in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Mothergoose schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:49:
[...]

Nee ;) , om het makelijk te houden:

de 42PF9831d is de 42" LCD met 1366 x 768 pixels en rondom de witte lijst voor de 'full surround ambilight" (links, boven, rechts en onder)
de 37PF9731d is de 37" LCD met 1920x1080P paneel van Philips, maar kan max 1080i weergeven, heeft alleen een zwart frame met 'surround ambilight' (links, boven en rechts) en kan elk moment arriveren in de winkel
de 42PF9731d is het grote broertje van de 37PF9731d, de 42" LCD welke eerst maar 1366 x 768 pixels zou hebben, maar nu o.a. in Duitsland is aangekondigd als 1920x1080, maar verder heeft Philips er nog niets over naar buiten gebracht (verwacht in Augustus)

Voor de liefhebbers:
http://medienservice.phil.../42PF9731D_Datenblatt.pdf
:9~
Ahhh ok. Verwarring met nummers ook 9830, 9831 en 9731. En dat met deze warmte.....
Maar het is duidelijk. Neemt niet weg wat ik van het toestel zo op het eerste gezicht vondt. kwa zwart waarden en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mothergoose schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:15:
[...]

Ook dit is nou niet echt exclusief. ;)

Ander voorbeeld:
Ik ben al een tijd opzoek naar een winkel die de HTS9800w heeft staan, It's had hem tot 2 weken geleden niet eens in het systeem.
Nou ja, voor mij was dit best verrassend. Ik kijk al anderhalve maand op een forum over de nog uit te komen 37PF9731D/10, en als die verkoper dan een week geleden droog zegt dat ie al 2 maanden in hun systeem staat en gewoon is te bestellen voor maar liefst €3999,-, is dat voor mij nieuws.

Bovendien is dat dan volgens mij juist niet een voorbeeld zoals hetgeen jij noemt wat betreft de HTS9800w, maar ja, niet zo belangrijk verder geloof ik...

In ieder geval heb ik hem besteld bij Plasmavisie.nl voor €3185,-, waarbij de garantie standaard 2 jaar is. Er komt dan nog verwijderingsbijdrage van €8,- bij, en in mijn geval bezorgkosten a €35,-.
De medewerker van Plasmavisie vertelde me dat ze hem over 2 weken binnen krijgen, omdat ie dan pas op de markt verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Anoniem: 177048 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:57:
[...]

Nou ja, voor mij was dit best verrassend. Ik kijk al anderhalve maand op een forum over de nog uit te komen 37PF9731D/10, en als die verkoper dan een week geleden droog zegt dat ie al 2 maanden in hun systeem staat en gewoon is te bestellen voor maar liefst €3999,-, is dat voor mij nieuws.

Bovendien is dat dan volgens mij juist niet een voorbeeld zoals hetgeen jij noemt wat betreft de HTS9800w, maar ja, niet zo belangrijk verder geloof ik...

In ieder geval heb ik hem besteld bij Plasmavisie.nl voor €3185,-, waarbij de garantie standaard 2 jaar is. Er komt dan nog verwijderingsbijdrage van €8,- bij, en in mijn geval bezorgkosten a €35,-.
De medewerker van Plasmavisie vertelde me dat ze hem over 2 weken binnen krijgen, omdat ie dan pas op de markt verschijnt.
Oke, ik ben ook al maanden uit aan het kijken naar deze tv's en ben al bij diverse winkels, S&F, Block en MM dit artikel in het systeem tegengekomen (toegegeven, vaak zonder prijs info en ik weet niet of hij dan ook te bestellen was)

Met mijn voorbeeld wilde ik aangeven dat de combi philips en It's niet zo goed blijkt te werken.

Ik ben benieuwd wanneer je hem binnen krijgt en natuurlijk ook wat je bevindingen zijn.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Ik sprak vorige week de verkoper bij de It's in Ridderkerk en die vertelde me dat It's voor een deel eigendom is van Philips. Of het waar is weet ik ook niet. Hij vertelde namelijk ook dat de 37PF9731D/10 al 2 maanden bij hun te bestellen is.
It's is een volledige dochter van Dexcom (T for Telecom en Tell Me.)
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.