Toon posts:

Nieuwe Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een huntkey voeding op het oog. :)
zouden jullie even kunnen zeggen of hij goed genoeg is voor mijn setup?
hier de link http://www.goldenelite.com/webshop/details/91
hier mn setup:
mobo: Asrock P4DUAL-880PRO
processor: 2.8ghz celeron
videokaart: Sparkle 7800GS
geheugen: 1gig
op het moment heb ik een 250w voeding :\'( 8)7 :(

als deze niet geschikt is weet iemand dan misschien nog een andere, lieftst van Huntkey?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Denk dat deze wel geschikt is. Aardig goedkoop, maar 15ampere is wel voldoende

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Voor vragen over voedingen bestaat een speciaal topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou geen huntkey nemen... heb er zelf echt slechte ervaringen mee. Ooit zo'n ding gehad dat gewoon gelijk volledig uitfikte (had ik nog noooit meegemaakt verder). Ik zou toch wel een paar tientjes meer investeren in een A-merk voeding.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb geen ervaring met huntkey voedingen, maar wat ik wel weet is dat de voeding toch een belangrijk onderdeel in je systeem is en dat je beter een goede voeding kan nemen die misschien iets duurder is dan een voeding die zoals Terw_Dan zegt uitfikt :P .

If I can't fix it, it ain't broken.

• Jimster
Kan de TS even uitleggen waarom hij het liefst Huntkey wil?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het liefst huntkey omdat, van wat ik gehoord heb, het goeiekwaliteits voedingen zijn voor een lage prijs.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Deze voeding met 35A op de 12V lijn is zeker genoeg voor jouw setup. Dus ik denk niet dat deze voeding voor jou een miskoop is. -maar- (met het ook op de toekomst) -> Als je ooit een nieuwe processor + graka neemt kan deze voeding niet voldoende zijn.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:20:
ik wil het liefst huntkey omdat, van wat ik gehoord heb, het goeiekwaliteits voedingen zijn voor een lage prijs.
Ik zou zeggen, neem dan een ECHTE kwaliteitsvoeding. Kijk eens naar FSP ofzo, die zijn maar een paar euro duurder (voor 30 euro heb je een 300W) maar die dingen zijn echt goed.
Huntkey kan wat mij betreft in het rijtje staan waar Sweex, Q-Tec en Target ook staan.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga binnenkort idd nog een nieuwe pentium 4 3ghz halen. Als die huntkey voeding niet genoeg is weet iemand dan nog een andere voeding die geschikt is en niet al te duur?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 00:25 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:23:
ik ga binnenkort idd nog een nieuwe pentium 4 3ghz halen. Als die niet genoeg is weet iemand dan nog een andere die geschikt is en niet al te duur?
Wat ik al noemde, kijk eens naar FSP voedingen (of Aopen dingen, zelfde dingen met een ander label).
Of uiteraard de andere grote merken, Enermax, Chieftec, Zalman, Antec. Betaal je wel een paar euro meer voor, maar heb het al vaak genoeg gezien dat ik een compleet doorgefikte pc zag omdat er een budget voeding inhing.
Watts zeggen daarbij niet veel. Beter een goede 300W dan een crappy 450W voeding.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal is zoeken
bedankt ;)

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:25
Ik heb kort geleden voor 1 van de pc's hier een Tagan voeding gekocht; de TG380-U1 (zoals de naam doet vermoeden: 380W). Tot nog toe erg tevreden over de prestaties en de bouw. En groot pluspunt: als Tagan zegt 380W, dan is het ook 380W! Dit in tegenstelling tot de goedkopere merken die nog wel eens willen overdrijven...

P.S. Ik betaalde 59,-.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een voeding gevonden die me wel wat leek:
de Cooler Master RS-430 Extreme Power
kunnen jullie ff beoordelen of hij goed is voor mn setup en in de toekomst met een pentium 4 op 3ghz?

Verwijderd

No offence, Iedereen heeft zijn eigen visie op elk iets. Elk voeding heeft zijn voor en nadelen. Je moet zelf beoordelen (met de kennis die in gott staat)

Kijk ff zelf naar een rijtje voedingen, gebruik ook de Productsurvey. Ik vind zelf voeding totaal onbelangerijk omdat ik heb nog nooit problemen met de voeding gehad.

Het aantal watt zegt totaal NIKS!

Ik zie genoeg shuttle voedingen die rond de 200 - 300 watt zitten terwijl iedereen loopt te zeiken van neem een 500 watt voeding!

Ik heb zelf sinds de Duron tijdperk nog steeds een 300 watt voeding, Kijk liever naar aantal Ampere en stabiliteit enzo. Ik ga zelfs binnenkort naar een 250 watt overstappen! (atx => matx)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er net achter gekomen dat de Coolermaster RS-430 eXtreme Power een 24 pins connector heeft voor de mobo... ik heb een 20 pins op mn mobo zitten dus dat gaat alvast niet door :P

weet iemand nog een voeding met een 20-pins connector voor de mobo met goeie specs... ik heb niet veel verstand van voedingen dus ik weet niet wat goed is :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 01:25 ]

Verwijderd

Je kunt het ook gewoon proberen, ik denk dat hij wel genoeg is.
1 keer heb ik een PC samengesteld met een Huntkey voeding erin, gewoon een simpel PCtje, maar dat ding loopt perfect. Natuurlijk is het niet een supermerk, en is de kans dat er problemen kunnen komen misschien iets groter, dat wil niet zeggen dat jij problemen krijgt. Meestal gaat het goed, en met een dure Zalman, Enermax, FSP kun jij ook problemen krijgen als je pech hebt, al is die kans misschien net weer wat kleiner.

Als ik jou was zou ik gewoon die voeding proberen, de kans is klein dat je er problemen mee krijgt. Grote kans dus over dat jij voor een paar euro weer tevreden achter je PC zit, en daar gaat het om.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt omdat jij uit ervaring spreekt ga ik maar gewn voor die huntkey :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 13:55
Jawel hoor want daar heb je omzetstukjes voor (Zie kopje Connectoren):
Afbeeldingslocatie: http://shop.rilex.nl/images/klein/phpThumb.php?src=../items/1103298353.jpg&w=400

Tevens kan je in het reeds eerder aangegeven topic alle info over voedingen vinden die je nodig hebt.

Ik zou persoonlijk trouwens niet zo'n Huntkey of whatever aandurfen, liever 50 euro meer uitgeven aan een betrouwbare voeding dan de kans te lopen dat er brand in huis uitbreekt. Maargoed iedereen heeft zo zijn eigen prioriteiten :P

[ Voor 23% gewijzigd door Sluuut op 11-03-2006 01:30 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Maar is die CoolerMaster RS-430 Extreme Power dan wel echt betrouwbaar? en is hij goed genoeg voor mijn setup?

• Jimster

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:56:
Kijk ff zelf naar een rijtje voedingen, gebruik ook de Productsurvey. Ik vind zelf voeding totaal onbelangerijk omdat ik heb nog nooit problemen met de voeding gehad.
Dat vind ik wel een erg vreemde manier van denken als ik eerlijk ben.
Dat is hetzelfde als zeggen "ik draag geen autogordel, want ik heb er nog nooit problemen mee gehad". Maar toch ben je verdomd blij dat je hem omhebt als je een noodstop moet maken en je hierdoor niet door de voorruit gelanceerd wordt.

Dat is hetzelfde met de voedingen. Dingen zullen in principe geen piekspanning leveren die je hardware sloopt, maar als het toch gebeurt dan baal je behoorlijk dat je niet hebt gezorgd dat je dit kon voorkomen door 2 tientjes meer te investeren.
Het aantal watt zegt totaal NIKS!

Ik zie genoeg shuttle voedingen die rond de 200 - 300 watt zitten terwijl iedereen loopt te zeiken van neem een 500 watt voeding!

Ik heb zelf sinds de Duron tijdperk nog steeds een 300 watt voeding, Kijk liever naar aantal Ampere en stabiliteit enzo. Ik ga zelfs binnenkort naar een 250 watt overstappen! (atx => matx)
Dit ben ik wel met je eens ja, ik draai nu mijn Ultrasparc mod ook op een 250W voeding en dat gaat prima (Athlon 2500+@2,1GHz, 9800SE AIW). voor veel pcs zijn voedingen van meer dan 350 tot 400W echt nniet nodig, zolang je maar zorgt voor kwaliteit.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 01:21:
ik ben er net achter gekomen dat de Coolermaster RS-430 eXtreme Power een 24 pins connector heeft voor de mobo... ik heb een 20 pins op mn mobo zitten dus dat gaat alvast niet door :P

weet iemand nog een voeding met een 20-pins connector voor de mobo met goeie specs... ik heb niet veel verstand van voedingen dus ik weet niet wat goed is :P
gewoon een verloopje pakken, dat kan natuurlijk ook. Daarbij, als de connector plaats heeft om uit te steken dan is het ook niet erg (de stekkers zijn namelijk verder hetzelfde, dus een 24 pins past ook in een 20 pins ding).
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 01:36:
Maar is die CoolerMaster RS-430 Extreme Power dan wel echt betrouwbaar? en is hij goed genoeg voor mijn setup?
Die coolermaster dingen zijn betrouwbaarder dan die huntkey rommel in elk geval.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 11-03-2006 09:27 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 01:21:

Werkt prima hoor, past maar op 1 manier en je kan hem er zo insteken.

Heb zelf een voeding met 20 pins en een moederbord met 24 pins. Gaat ook goed :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allemaal
dan ga ik toch maar voor die coolermaster :P :9
na veel zoeken en gerommel heb ik dit besloten ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.