Dat vind ik wel een erg vreemde manier van denken als ik eerlijk ben.
Dat is hetzelfde als zeggen "ik draag geen autogordel, want ik heb er nog nooit problemen mee gehad". Maar toch ben je verdomd blij dat je hem omhebt als je een noodstop moet maken en je hierdoor niet door de voorruit gelanceerd wordt.
Dat is hetzelfde met de voedingen. Dingen zullen in principe geen piekspanning leveren die je hardware sloopt, maar als het toch gebeurt dan baal je behoorlijk dat je niet hebt gezorgd dat je dit kon voorkomen door 2 tientjes meer te investeren.
Het aantal watt zegt totaal NIKS!
Ik zie genoeg shuttle voedingen die rond de 200 - 300 watt zitten terwijl iedereen loopt te zeiken van neem een 500 watt voeding!
Ik heb zelf sinds de Duron tijdperk nog steeds een 300 watt voeding, Kijk liever naar aantal Ampere en stabiliteit enzo. Ik ga zelfs binnenkort naar een 250 watt overstappen! (atx => matx)
Dit ben ik wel met je eens ja, ik draai nu mijn
Ultrasparc mod ook op een 250W voeding en dat gaat prima (Athlon 2500+@2,1GHz, 9800SE AIW). voor veel pcs zijn voedingen van meer dan 350 tot 400W echt nniet nodig, zolang je maar zorgt voor kwaliteit.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 01:21:
ik ben er net achter gekomen dat de Coolermaster RS-430 eXtreme Power een 24 pins connector heeft voor de mobo... ik heb een 20 pins op mn mobo zitten dus dat gaat alvast niet door
weet iemand nog een voeding met een 20-pins connector voor de mobo met goeie specs... ik heb niet veel verstand van voedingen dus ik weet niet wat goed is

gewoon een verloopje pakken, dat kan natuurlijk ook. Daarbij, als de connector plaats heeft om uit te steken dan is het ook niet erg (de stekkers zijn namelijk verder hetzelfde, dus een 24 pins past ook in een 20 pins ding).
Die coolermaster dingen zijn betrouwbaarder dan die huntkey rommel in elk geval.
[
Voor 3% gewijzigd door
TERW_DAN op 11-03-2006 09:27
]