Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD Displays

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een LCD display in me PC willen bouwen en zou graag willen weten hoe dit moet...
Ik kan solderen, ledjes monteren dmv weerstanden etc, maar heb geen idee hoe ik het moet aanpakken met een LCD display.

Hier nog een paar vragen:

-Welk type display is het beste?
-Kan ik ook grafische of alleen karakter displays gebruiken?
-Wat kan ik allemaal weergeven op een display?
-Kan ik ook visualisaties van winamp enz erop weergeven?

Tnx alvast.
Oh, en ik heb wel gezocht al, maar ik vond niet veel waar ik echt wat van snap.

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-11 17:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:49:
Hallo,

Ik zou graag een LCD display in me PC willen bouwen en zou graag willen weten hoe dit moet...
Ik kan solderen, ledjes monteren dmv weerstanden etc, maar heb geen idee hoe ik het moet aanpakken met een LCD display.

Tnx alvast.
Ik weet wel dat er setjes worden verkocht (kant en klaar) die sluit je aan op je printerpoort, alleen weet ik niet welke drivers je daarvoor nodig hebt. linkje

[ Voor 9% gewijzigd door rickhansen op 10-03-2006 22:55 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Ahum -spamspam- cliquezvous -spamspam

TextLCD's zijn het simpelst, maar grafisch kan ook. Meeste LCDs aan printerpoort, sommige serieel of USB.

Zie bovenstaande link, daar kun je er een aantal bestellen, en staat er veel over uitgelegd :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:49:
Hallo,

Tnx alvast.
Parralel (=printerpoort =lpt) is makkelijk te solderen, en het goedkoopst. Usb is makkelijk aansluiten als ie kant en klaar is, maar wel weer iets duurder...

Jahoor, grafische kunnen ook prima, al zijn ze niet erg groot (280*320 pixels, monochroom geloof ik) als je ze zelf wilt solderen en aansturen.

Van alles, kijk eenss naar het programma LCDsmartie (voor karakter displays)

Jah, heb ik hier ook, kan wel pics posten als je dat wilt...

Soldeer schema's zijn vrij makkelijk te vinden, en anders heb ik er wel 1 voor je (voor characters, die werkt (heb ik getest))

I see red pixels.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn veel lcd's te koop, van kleine 16x2 displays tot iets van 240x128 grafisch en nog groter.

Kijk eens op de site van inkoopacties.net daar komen nog wel eens leuke lcd's voorbij.

Er is een programma speciaal voor lcd's uit dat powerlcd heet, met dat programma kan je er veel verschillende informatie op je scherm zetten zoals msn,hdd info, de tijd en nog veel meer

Hieronder een voorbeeld van mijn grafischlcd dat powerlcd draait.

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/6820/10606413ag.th.jpg

Bijna alle lcd's sluit je aan op de paralellepoort, maar er zijn ook lcd's die op de usb poort kunnen.

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 13:09
PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:55:
Er zijn veel lcd's te koop, van kleine 16x2 displays tot iets van 240x128 grafisch en nog groter.

Kijk eens op de site van inkoopacties.net daar komen nog wel eens leuke lcd's voorbij.

Er is een programma speciaal voor lcd's uit dat powerlcd heet, met dat programma kan je er veel verschillende informatie op je scherm zetten zoals msn,hdd info, de tijd en nog veel meer

Hieronder een voorbeeld van mijn grafischlcd dat powerlcd draait.

Bijna alle lcd's sluit je aan op de paralellepoort, maar er zijn ook lcd's die op de usb poort kunnen.
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? :9

"Non scholae sed vitae discimus"

• PilatuS
  • Niet online
PieperM schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:02:
[...]

Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? :9
Gekocht bij een inkoopactie een aantal jaar terug, toen waren inkoopactie's op got nog toegestaan.

Zijn er iets van 100 ofzo verkocht aan mensen hier in nederland, was toen te krijgen in 3 verschillende soorten backlight's, waaronder ook 1 die blauw was.

Iemand hier op got heeft ze toen ingekocht en ook gesoldeerd zodat het enige wat ik hoefte te doen was de boel aansluiten programma's er op en draaien, was echt helemaal plug and play.

Als je een beetje zoekt is het topic denk ik nog wel te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reply's, zal binnenkort eerst ff een lcd kopen, en ik denk dat ik maar gewoon ga voor karakter lcs's want ik lees veel dat voor grafische lcd's er beperkter proggies te vinden zijn.

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:26:
Bedankt voor jullie reply's, zal binnenkort eerst ff een lcd kopen, en ik denk dat ik maar gewoon ga voor karakter lcs's want ik lees veel dat voor grafische lcd's er beperkter proggies te vinden zijn.
Voor grafische LCD's zijn er zat programma's te vinden, met bovendien meer mogelijkheden dan je ooit zult hebben met een karakter LCD. Het enige bezwaar is dat grafisch wat duurder is, dat de programma's beperkter zijn is echt onzin.

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, in z'n algemeenheid staat er genoeg over LCDs op GoT (check de faq van Elektronica maar es uit), je had beter dat kunnen lezen ipv meteen een topic aan te maken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.