Toon posts:

Sygate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het progje sygate om mijn internet verbinding te delen. Het probleem is nu dat de de compu's wel e-mail kunnen ontvangen, maar niet verzenden:?

HELP ME!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gooi poort 25 open. Verder is het aan te raden om NAT te gebruiken.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Heb je op de clients wel de goeie SMTP server ingevuld?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mossel
  • Niet online
bij Winroute zit dit al ingebakken, je kan mail ontvangen (pop3) en verzenden (smtp) zonder een poort open te hoeven gooien.

Als je NAT gebruikt hoef je smtp natuurlijk sowieso niet in te stellen.

Verwijderd

indd, winroute pro rulezz

Verwijderd

Hmmzz..

Ik heb sygate 4 geinstalleerd voor het sharen van een ADSL verbinding en dat gaat prima met mail verzenen en ontvangen. Ik heb enhanced security uitgezet...

Jajaja... winroute rulez blablabla etc.. Maar de persoon in kwestie vraagt toch gewoon hulp voor sygate?

Sygate is errug handig snel te configureren. Gebruikt ook NAT.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Als je gebruik maakt van Outloox Express kun je het volgende proberen, dat verhelpt het probleem waarschijnlijk wel:

Gaan naar menu van de accounts,
Klik op eigenschappen van je email account,
klik op SERVERS,
en vink daar dit aan: Voor de server is verificatie vereist.
en vervolgens kies je bij die optie voor de bovenste, dat houd dus in dat je instellingen van de server voor inkomende mail gebruikt.

Dat was bij mij hetgeen wat dit probleem verholp.

Suc6

Mocht het niet lukken vul dan bij de optie : Voor de server is verificatie vereist in : Aanmelden met.. en dan je naam en pw.

• mossel
  • Niet online
Op de client moet je je mail andres configureren, voor Essent @home is het:

POP3 op de server: mail of mail.home.nl of lh1.rdc1.ov.nl.home.com of netmail.home.nl

SMTP op de server: mail of mail.home.nl of lh1.rdc1.ov.nl.home.com of netmail.home.nl

POP3 op de client: mail.home.nl of lh1.rdc1.ov.nl.home.com of netmail.home.nl

SMTP op de client: mail.home.nl of lh1.rdc1.ov.nl.home.com of netmail.home.nl

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Op dinsdag 23 januari 2001 23:08 schreef mossel het volgende:
bij Winroute zit dit al ingebakken, je kan mail ontvangen (pop3) en verzenden (smtp) zonder een poort open te hoeven gooien.

Als je NAT gebruikt hoef je smtp natuurlijk sowieso niet in te stellen.
Hoe zit dat dan bij winroute Lite want daar wil het dus echt niet mee he bij mij dan.... WR Pro loopt vast....
Dan maar sygate proberen??

Verwijderd

probeer anders eens een andere versie van winroute. eentje ouder/nieuwer(als die d'r al is ;)) kan soms wonderen doen...

Verwijderd

Ik gebruik ook sygate. Werkt prima, zonder dat je poortjes moet mappen. Dat is alleen als je server wilt gaan draaien op je clients. De mailserver is wel naders als bij de computer die rechtstreeks aan internet hangt. bv @home is mail, op de lcient is het mail.home.nl
als je achter wil komen wat het adres is van die mailserver/news/proxy
moet je ping mail(als dat je mailserver is) doen op de server. Dan krijg je het werkelijke adres van die server.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 08:38
Gebruik toch FreeSCO,

Ik heb het nu een week draaien en is tot heden nog niet plat geweest..

• mossel
  • Niet online
Fanman, dat is zijn vraag toch niet! Bovendien wil hij Sygate op een systeem die ook nog voor "andere" dingen dient dan als een pure inet server. Dan is freesco dus compleet ongeschikt.

Sygate, winroute, freesco, ze kunnen allen wel mail verzenden op een client. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de router software, maar aan de instellingen die gedaan moeten worden voor het mail programma, wat vaak anders is dan hoe je het instelt op de server (zie mijn vorige post).

Pagina: 1