Toon posts:

Geheugen is qleaudte?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb het idee dat mijn geheugen kut is. Ik krijg minstens twee keer per uur en blue screen met daarop een tekst waar heel vaak "0x00000008E" of iets in die trant in voorkomt. Dat heb ik alleen als ik CSS speel, maar die sluit ook minstens 2 keer per uur gewoon af, en ik krijg m'n desktop te zien, zonder enige foutmelding. Ik heb me laten vertellen dat dat aan mijn geheugen ligt, maar waar kan ik dat mee testen? Ik heb een keer een memtest gedraaid maar die gaf 0 fouten aan. En wat zou anders de oorzaak kunnen zijn, twee onderdelen/chipsets die niet met

Specs:

AMD 64 3000+
2x 512 MB DDR-SDRAM (Ik kan geen verdere info vinden, volgensmij zijn het 2 noname reepjes)
MSI RS480M2
Club3d x800RX
Maxtor 160 GB
Maxtor 8 GB

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
voeding kan ook fouten geven.

Kan je wat meer informatie opvragen met speedfan? Voltages e.d

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 19:19
Download Stress Prime 2004 en zet daarbij de setting op sress RAM. Als deze het een uurtje volhoudt zonder fouten ligt het zeer waarschijnlijk niet aan je geheugen.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Speedfan weigert voltages aan te geven, en de 12 volt lijn stuurt volgens hem 7 volt uit. Dat is dus onzin, want dan zou ik niet eens kunnen booten ;)
Alle andere programma's weigeren ook dienst.

Dit is de voeding: Ingebakken in de m'n Silentium T2:

Seasonic/ARCTIC, active PFC
3.3V: 28A, 5V: 30A, 12V:17A
-5V: 0.5A, -12V: 0.8A, 5Vs: 2A
450 Watt max. / 350 Watt continuous Power

@tiesum, ik zal het proberen. Ik ben namelijk nog scholier heb heb dus geen vast inkomen oid, dus ik wil er eigenlijk geen geld aan uitgeven. (Stennis maken in de computerwinkel B) )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 22:29 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:22:
Hallo allemaal, ik heb het idee dat mijn geheugen kut is. Ik krijg minstens twee keer per uur en blue screen met daarop een tekst waar heel vaak "0x00000008E" of iets in die trant in voorkomt. Dat heb ik alleen als ik CSS speel, maar die sluit ook minstens 2 keer per uur gewoon af, en ik krijg m'n desktop te zien, zonder enige foutmelding. Ik heb me laten vertellen dat dat aan mijn geheugen ligt, maar waar kan ik dat mee testen? Ik heb een keer een memtest gedraaid maar die gaf 0 fouten aan. En wat zou anders de oorzaak kunnen zijn, twee onderdelen/chipsets die niet met

Specs:

AMD 64 3000+
2x 512 MB DDR-SDRAM (Ik kan geen verdere info vinden, volgensmij zijn het 2 noname reepjes)
MSI RS480M2
Club3d x800RX
Maxtor 160 GB
Maxtor 8 GB
Naast geheugen en eventueel een brakke voeding kan het ook aan een brakke windows installatie liggen, computer die overclocked is, rotte ata kabels etc etc etc.

Zie dat je een erg goed merk PSU hebt daar zal het dus niet aan liggen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 10-03-2006 22:30 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn gok is dat het 90%kans op je geheugen (zowel fysiek als instellingen), te testen met Memtest86.org bootcd, 10% kans op moederbord/voeding

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
offtopic:
zeker bezoeker van geenstijl.nl ? "qleaudte"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(Ik kan geen verdere info vinden, volgensmij zijn het 2 noname reepjes)
Dan kunnen wij ook niets zeggen - zoals in het PMG Beleid staat, hebben we de opschrift van de chips nodig, als je die niet geeft, tja...

Als je geheugen verdenkt, wat zegt memtest?

Verder kansloze titel, voertaal op GoT is nog altijd NL en titels horen informatief te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 11-03-2006 03:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.