Toon posts:

HD op 940bf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Samsung 940BF LCD/TFT 19 inch scherm waarmee ik erg tevreden mee ben. Nu ben ik van plan om binnenkort een nieuwe pc te kopen met een 7900gt videokaart. Nu las ik op nvidia.com over HD en purevideo techniek wat het beeld een stuk mooier zou maken. Nu is mijn vraag kan ik die opties ook gebruiken. Ik heb niet veel verstand van monitoren/videokaarten. Ik dacht dat je daarvoor een HDTV nodig zou hebben van minimaal 20 inch. En op de site van samsung en google kon ik er niet veel over vinden

Alvast bedank, :D

Verwijderd

Mooie topicstart.
Modbreak:Nee, dit is een zinnige post :/

Post zinnig, on-topic en behulpzaam of post niet...

[ Voor 77% gewijzigd door dion_b op 11-03-2006 11:47 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De purevideo techniek zorgt er voor dat je processor een stuk minder berekening moet doen. De videokaart neemt de meeste berekeningen op zich.

Als je optimaal gebruik wil maken van HDTV, dan heb je een monitor nodig die 1920x1080 kan tonen, want dat is de maximale resolutie van HDTV.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:09:
De purevideo techniek zorgt er voor dat je processor een stuk minder berekening moet doen. De videokaart neemt de meeste berekeningen op zich.

Als je optimaal gebruik wil maken van HDTV, dan heb je een monitor nodig die 1920x1080 kan tonen, want dat is de maximale resolutie van HDTV.
Okay bedankt. Maar omdat op de nvidia site voorbeelden van plaatjes stonden met en zonder Pure Video en je best wel mooi verschil zag dacht ik dan zal je misschien hogere resoluties moeten gebruiken, of een hdtv monitor hebben

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft de 940BF een max res van 1280x1024, en kan je dus niet genieten van trueHD kwaliteit.

Heb zelf een 930BF en 1080p filmpjes zien er zeker wel lekker uit.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Voor als je straks HD-DVD denkt te kunnen gaan kijken op je pc :X

http://www.firingsquad.co...s_vista_hdcp_lcd_roundup/
Pagina: 1