Ruis op Z-5500 Digital

Pagina: 1
Acties:

• vezz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 11:16
Ik heb me 2 dagen geleden de logitech Z-5500 aangeschaft .
aangezien ik maar een arme student ben , heb ik er wel even voor moeten sparen.
Toen ik de set aangesloten had , en muziek ging spelen , kreeg ik precies ruis (zo als je je volume heel hoog zet , een gezoem) .
ik vond dit niet normaal en na gegoogled te hebben , vond ik niets bruikbaar.
wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? is dit dan misschien te verhelpen door de set digitaal aan te sluiten (digitale optische kabel)
btw , ik gebruik de onboard geluidskaart op mij Asus A8N-SLI deluxe

alvast bedankt,

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
Heb je het ook als je niets aansluit en hem op 'analoog' zet ?
Je moet natuurlijk eerst uitsluiten of het aan je 'bron' ligt.

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 10-03-2006 20:34 ]

• vezz
bij controleren van de kabels achteraan de pod , is mij opgevallen dat het gezoem wegvalt als ik de zwarte analoge kabel uittrek (de center speaker dus) ligt het dan aan mijn geluidskaart?

• DukeBox
blijkbaar wel.. de speakerset 'versterkt' alleen het inkomende signaal.. dus ook brommen e.d. die je er in stopt.
Iets heel anders, heb jij last van ploppen e.d. wanneer je een schakelaar omhaald ergens in huis ?
Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 2

• vezz
ja ik heb er ook last van , ik was juist het plopjes forum aan het doorlezen.

zeer goeie set , maar al die probleem(pjes) doen me me wel afvragen of ik de juiste keuze gemaakt heb om mijn zuur verdiende spaargeld hier aan uit te geven (toch 310 euro in belgie)

zou dat gezoem afnemen als ik de set digitaal optisch aansluit?

• DukeBox
als de zoem door je bron wordt veroorzaakt wel.. maar indien mogelijk zou ik je set terugbrengen totdat er een oplossing is.

Verwijderd

ik heb nergens last van ;) ..zoals plopjes of iets dergelijks. gezoem helemaal niet @Coax aangesloten.. met goeie kabel van hama's verguld kabels.

• vezz
ik laat morgen dan een digitale kabel meebrengen door mijn broer...zien wat dat geeft.
als die ruis weg is , dan ga ik de set houden (hij geeft zo'n goed geluid)
anders breng ik hem terug...het plopjes probleem zal toch wel ooit opgelost raken , niet?

• DukeBox
Shit he ? Daarom heb ik hem ook gehouden :P

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vezz schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:32:
Ik heb me 2 dagen geleden de logitech Z-5500 aangeschaft .
aangezien ik maar een arme student ben , heb ik er wel even voor moeten sparen.
Toen ik de set aangesloten had , en muziek ging spelen , kreeg ik precies ruis (zo als je je volume heel hoog zet , een gezoem) .
ik vond dit niet normaal en na gegoogled te hebben , vond ik niets bruikbaar.
wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? is dit dan misschien te verhelpen door de set digitaal aan te sluiten (digitale optische kabel)
btw , ik gebruik de onboard geluidskaart op mij Asus A8N-SLI deluxe

alvast bedankt,
Dus als ik je goed begrijp, koop je een speakerset ter waarde van zo'n 300 euro, die je analoog aansluit op een geluidchip ter waarde van een paar dollar. Vervolgens verbaas jij je erover dat je ruis hebt. Ik denk dan: :|

De door mij voor te stellen oplossing kun je denk ik zo wel raden. Succes :).
Overigens kan het ook aan de speakers zelf liggen, maar dat zou ik pas bij de volgende stap controleren).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 10-03-2006 22:05 ]

• vezz
ja , maar heb nochtans gehoord dat de Realtek AC97 een degelijke audiochip was .
en daarbij , was toch vanplan een Geluidskaart te kopen als het budget het me toelaat.
heb de set no coaxaal aangesloten , probleem weg ... alleen een slechte oude kabel gebruikt (morgen vervangen)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
vezz schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:10:
ja , maar heb nochtans gehoord dat de Realtek AC97 een degelijke audiochip was .
Dat heb ik nog nooit gehoord. Met name de analog out is berucht om de slechte kwaliteit. Ik heb zo'n chip op m'n laptop en het geluid is echt bar en boos (met een goede koptelefoon).

Digitaal aansluiten zal waarschijnlijk iets betere kwaliteit geven. Je moet eens kijken of je 'm ergens op 44.1khz kan zetten. Als dat zo is, dan is de digitale uitgang nog niet eens zo slecht voor muziek.

Als dat niet zo is, dat raad ik je aan een software speler te gebruiken die het geluid op hoge kwaliteit naar 48khz resamplet (foobar2000 bijvoorbeeld).

• vezz
ja , heb me vandaag een digitale optische kabel aangeschaft (8€ bij de hifi-handelaar) en nu gaat het setje PERFECT , en het plopjes probleem , je wacht wel op een oplossing als je het geluid van deze set hoort !
Pagina: 1