2e monitor speelt geen video's

Pagina: 1
Acties:

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Mijn pa heeft een nieuwe pc gekocht, het betreft de volgende onderdelen:

Asus A8N-E
2x 512 MB Corsair geheugen, 400 mhz
AMD Athlon X2 3800+
250GB Wester Digital
Asus videokaart --> X550 met 256 MB

Het systeem is bedoelt voor videobewerking. Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd.

Als primair beeldscherm staat er een Samsung BF730, die prima werkt, op de DVI-aansluiting. Daarnaast staat een Eizo L365 op de D-sub aansluiting. Vervolgens stel ik in het Catalyst control center een extended desktop in. Dit werkt prima, de Samsung BF730 is 17" en draait 1280x1024 en de Eizo doet met 15" 1024x768. Dit is wat lastig, maar opzich maakt het niet veel uit. De Eizo staat overigens links van het midden, maar het leek te werken.

Nu is Adobe première 6.5 geïnstalleerd en het werkt prima. Het is de bedoeling dat het programma zelf, dus de tijdbalk etc. allemaal in de Samsung te zien is, en dat alleen de video in de Eizo te zien is. Zo is er lekker veel ruimte voor allemaal edit-schermen en is toch duidelijk de video te zien.

Het probleem dus; op het moment dat je een film start en je verschuift het venster met de video naar de Eizo, dan gaat alles gewoon door, maar het beeld is zwart! Als je het videobeeld weer in de Samsung zet dan geeft ie weer gewoon beeld. Als je de video precies op de helft zet is de kant van de Eizo zwart, en de Samsung geef dus gewoon het deel van de video weer....

Ik heb al met de resoluties en instellingen gespeeld, maar ik krijg gewoon geen videobeelden aan de gang op de 2e monitor. Iemand dit eerder meegemaakt?

Alvast bedankt!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Zoek eens in je driver-opties naar de "video overlay"-functie.. en zet die aan ;)

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Het probleem doet zich alleen voor bij Adobe Première. Bij windows media player werkt het gewoon, en bij een DVD afspelen of iets dergelijks ook. Bij première zie je wel dat de computer hetzelfde "probeert" te doen, maar het beeld is vervormd en je ziet slechts een plaatje, geen bewegend beeld.

Instelling in Adobe zelf die hiermee te maken zouden kunnen hebben kan ik niet vinden...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom zit je je hier te fixeren op de monitor :?

Je probleem heeft te maken met primaire/secundaire displays in Windows icm overlay. Kijk daar eens naar, als je de monitoren uit zou wisselen (waarom heb je dat niet gedaan?) zou je het zelf zien.

Oslik blyat! Oslik!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 21:49

_Christiaan_

Master of SOG

Dit probleem heb ik ook: ik heb een geforce fx5200. Alleen m'n primaire display geeft video's weer. Ik heb al bij video overlay gekeken (bij m'n drivers), maar als ik de video overlay slider naar rechts beweeg, dan wordt het filmpje alleen maar ingezoomd en m'n secundaire display blijft zwart.

NOSIG

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
als het met andere afspeel programas wel werkt zoals het moet zou ik me consentreren op een premiere want daar ligt waarschijnlijk de fout.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Pagina: 1