[2003] Norton ghost op server legt internet verkeer plat...

Pagina: 1
Acties:

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 16:44

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Beste,

Ik kwam er zojuist bij het ghosten (image naar client dumpen) dat het internet verkeer weggedrukt wordt. Alle pc's (4 kabel en 1 laptop (wlan)) daar valt het internet totaal weg. Terwijl er maar naar 1 client gepushed wordt.

Nu bleek bij controle (Taskmanager) dat het Internet verkeer op 20% van het netwerkverbruik zit! Het netwerkverbruik (100mbit 40%) dat is normaal voor een ghost push. Maar dat het internet (20%) verbruikt wordt voor een internet ghostcast... lijkt mij nogal onlogische. Ghost hoeft immers niets te casten naar internet :S.

Voorheen had ik er géén probleem mee met casten op het netwerk naar 1 of 2 pc's tegelijk. Het netwerk gaat welliswaar slomer (ga géén 2e netwerk aanleggen, omdat het zo af en toe eens moet gebeuren het ghosten, en dus niet dagelijks of tijdens 'kantooruren' het is namelijk een thuis-netwerkje).

Het netwerk blijft welliswaar reageren (kan bestanden aan/schrijven op het netwerk), maar het totale internet valt weg. Inclusief MSN en andere internet toepassingen. Het intranet (ook het domein waar de plaatjes op draaien hieronder) is wel gewoon bereikbaar.

Plaatje tijdens de ghostcast:
Afbeeldingslocatie: http://hmd1.startcool.nl/downloads/tnet/pics/ghost-tijdens-ghost-thumb.GIF

Plaatje na ghostcast:
Afbeeldingslocatie: http://hmd1.startcool.nl/downloads/tnet/pics/ghost-na-ghost-thumb.GIF

Zoals te zien op het bovensteplaatje staat het internet verkeer op 20% verbruik!

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik zou het zo 123 niet weten...

Remy!

[ Voor 10% gewijzigd door remy007 op 10-03-2006 19:58 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Internet werkt vaak met timouts. Er is te weinig bandbreedte beschikbaar waardoor alles veel te laat aankomt en de software de moed al heeft opgegeven. Kijk eens naar iets als QOS om je internetverkeer voorrang te geven.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kies eens unicast ipv multicast.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

remy007 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:50:
Het netwerk blijft welliswaar reageren (kan bestanden aan/schrijven op het netwerk), maar het totale internet valt weg.
Multicast meuk die er niet uitgevist wordt door je router.
Inderdaad unicast aanzetten of betere apparatuur gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 16:44

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Idd, het werk nu!

Heb de conf.op unicast geplaatst. En géén storingen meer!

---
Voorheen werkte alles, dat vergeten terug in te stellen, omdat ik het hele ghost-gebeure opnieuw heb geïnstalleerd enkele weken geleden. (Opnieuw configureren e.d.).
---

Thnx!

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris