Moederbord maakt contact met kast.

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een pc waarbij het moederbord op een of andere manier contact maakt met de kast. Ik weet niet precies waar en ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van de oorzaak.

Als ik alles uit de kast haal werkt het perfect. Maar stop ik alles in de kast dan doet hij het op eens niet meer. Ik heb alle kabels die niet nodig zijn al losgekoppeld. En ik heb bescherm ringetjes tussen de schroefjes en de busjes gedaan. Maar dat mocht niet baten.

Het gaat om deze kast: coolermaster Cavalier 3 http://www.coolermaster-e...tle=+CAV-T03+Cavalier%203

Verdere specs:
asus a8n-sli
antec 400w
ati x800 rx

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb je wel die afstandbusjes gemonteerd? zodat je mobo een stukje (0,5cm ofzo) hoger is dan zijkant van je kast?
Afbeeldingslocatie: http://www.grootaers.nl/images/BUS3FM.JPG
de rechter

die moet je bij elk schroefgaatje van je mobo doen, en dan daarop vastschroeven :)

[ Voor 44% gewijzigd door BiG-GuY op 10-03-2006 19:22 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Modbreak:Reageer eens normaal, dude :)

[ Voor 77% gewijzigd door BalusC op 10-03-2006 20:39 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
feep schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:02:
Als ik alles uit de kast haal werkt het perfect.
Er is dus niks dags aan :>

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 10-03-2006 19:59 ]

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 15:01
Probeer anders een stuk papier tussen de kast en het moederbord te steken en zie of het dan werkt.

• feep
  • Niet online
Ik heb er busjes ondergeplaatst en dan het moederbord en daarna bescherm ringetjes en dan de schroefjes en dat hielp niet.

en het moederbord werkt nog gewoon als je hem uit de kast haalt.

Verwijderd

feep schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:25:
Ik heb er busjes ondergeplaatst en dan het moederbord en daarna bescherm ringetjes en dan de schroefjes en dat hielp niet.

en het moederbord werkt nog gewoon als je hem uit de kast haalt.
- Heb je niet per ongeluk een busje teveel in je kast zitten die je mobo raakt?
- En heb je PCI kaarten die misschien je mobo raken?
- Gebruik je dezelfde voeding als je je mobo in de kast hebt en los?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

powerknop defect? ;)

Aunt bunny is coming to get me!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leg anders eens een stuk plastic ofzo onder het moederbord en monteer hem dan in de kast (paar kleine gaatjes maken op de plaats van de schroeven). Kun je tenminste uitsluiten dat er aan de achterkant iets tegenaan komt. Al lijkt me dit niet echt nodig en kun je zelf wel zien of je de afstandsbusjes goed hebt geplaatst e.d.

Verwijderd

Misschien doet je mobo het niet als je hem kantelt, en wel als ie ligt.
Probeer dat eens?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je hem naast je kast hebt liggen neem ik aan dat de voeding nog wel is ingebouwd, dat alleen het moederbord erbuiten ligt.
Als je dan eens met een draadje een van de schroefgaten verbindt met de kast, en kijkt of hij dan nog steeds opstart?
Ook wil het soms zijn dat het 'backplate', ofwel het schildje wat voor de connectoren zit (usb/ps2/serieel...) kortsluiting maakt met een van de connectorpinnen op het moederbord.

Probeer dit eens uit, en kijk goed of er ergens contact wordt gemaakt.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Toch nog knap dat je weet hoe deze website werkt... hahahah

Modbreak:Check je mail :)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 11-03-2006 11:09 ]

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:01:
Toch nog knap dat je weet hoe deze website werkt... hahahah

Modbreak:Check je mail :)
Normaal negeer ik zulke mensen, maar dit is écht idioot.
Ga je eigen forum bouwen om dat te verzieken, in plaats van een goed forum vol te flamen!
Bah, zulke users hoeven we hier niet hoor :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon glashard negeren en het bij een topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif laten ;)

Verwijderd

langs de gaatjes die in je mobo zitten zitten metalen ringetjes. zeg maar om het gat heen. Misschien is nu de diameter van de ringetjes die jij hebt geplaatst te groot. Of de diameter van je schroefjes wat me niet erg aannemelijk lijkt.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 19:09 . Reden: spelvout ]

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:00
Misschien is er ook wel iets met de aarding van het moederbord. Dat er stroom op de kast zelf staat ofso. Ook wel is gehad stroom op de kast dat de pc spontaan opnieuw opstarte of uitviel. Gelukkig geen hardware beschadigt. :z

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Wat je zou kunnen doen is met minder busjes doen dus dat ik maar met bijvoorbeeld maar met 4 vast zit. kijk ook of je het scroefje in het midden van het gaatje in het moederbord zit. Anders zou je misschien alles moeten na missen( de schroefjes of zo) maar dat zou ik niet weten hoe of wat. Misschien dat een technische tweaker dat kan uitleggen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Ik heb wel eens een mobo gehad, die een beetje gevoelig was voor buigen.
Ik kwam erachter dat de backplate, of hoe je dat ook noemt verbogen was, en als het ware mijn moederbord krom trok.
Als ik em wat losser aanschroefde, kreeg ik em wel aan.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• feep
  • Niet online
De pc werkte toen ik alle onderdelen er uit heb gehaald. Dus ook de voeding dvd rom en hdd.
Als ik alle onderdelen er in heb en ik haal de usb en firewire aansluitingen en de ledjes en aan\uit knop van het moederbord doet hij het niet.

Ik ga morgen ff proberen of hij met een stuk plastic onder het moederbord het wel doet.

Weet iemand of je met z'n metertje om het voltage van batterijen te meten of je daar mee kan zien of er spanning op de kast staat. (dat is de enige soort meter die ik heb waarmee ik kan kijken of er spanning op de kast staat)

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

volgens mij kan dat gewoon met een simpele multimeter... en dan zou je volgens mij (niet zeker, dus afwachten op antwoord voor zekerheid) de ene pin (van de multimeter) op de computerkast moeten zetten, en de andere pin op bijv. een radiator...

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• DarthPlastic
Meestal werkt dit wel, ene pool aan je kast, andere aan een zwarte voedingslijn (de 0V dus)

Heb je een multimeter, dan is dit zeker aangeraden. Je weet niet of de kast onder 12V staat of niet, terwijl het batterijenmetertje vaak maar tot 1.5V gaat :X
Anders kun je er misschien een lenen bij iemand?

• feep
  • Niet online
Ik heb het moederbord op een stuk karton gelegd in de kast en toen werkte de pc nog steeds niet. Ik heb het ook geprobeerd zonder het plaatje bij de muis en toetsenbord aansluiting. Maar dat hielp ook al niet.

Ik zou zo gauw niet iemand weten die een mulitmeter heeft dus ik kan die niet ff lenen.

• Palomar
  • Niet online
Zet het moederbord dan eens vast met een paar schroeven (met 2 schroeven zit ie ook wel vast als je de insteekkaarten niet te wild eruit trekt). En dan elke combinatie proberen. Misschien dat 1 van de schroefpunten kortsluiting maakt.

Verwijderd

Ik zou idd zeggen, zoals iemand anders al heeft aangegeven, om even te controleren of de powerbutton het doet.

• Palomar
  • Niet online
Ja, en haal voor de zekerheid al die frontpanel-aansluitingen eraf (leds, resetknop, speaker etc.). ALs de resetknop verkeerd zit aangesloten gaat ie ook niet aan..

Verwijderd

misschien je I/O shield? probeer eens zonder i/o shield. En zoals hierboven: alle kabeltjes eraf behalve powerswitch

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 18:59 ]

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Kan ook zijn dat je mobo onder spanning is ingebouwd als ie in de kast zit, en er een spoortje gebroken is... anders zou er toch ergens kortsluiting moeten zijn... wat doet ie precies wel en niet?

• feep
  • Niet online
Ik heb de reset en de ledjes en powerknop niet aangesloten. Ik zet hem aan met een schroevendraaier. Gewoon de schroevendraaier op de 2 waar het stekkertje moet komen en dan gaat hij gewoon aan. maar dan werkt het nog steeds niet en ook niet met de powerknop.

Ik had het moederbord op een stuk karton gelegd in de kast zonder de schroefjes vast te draaien. Dat werkte niet. De pc start namenlijk wel op maar loopt daarna meteen vast. Ik heb windows al heel vaak opnieuw geinstalleerd maar werkte niet. En als je alles buiten de kast legt werkt het perfect. Je kan cpu tests 3dmark of spellen spelen zonder problemen. Maar in de kast loopt hij heel snel vast meestal al als je een programma wil openen. Het beeld bevriest en je kan niks meer doen behalve reset.

• Palomar
  • Niet online
Dat is dan wel erg vreemd. Heb je de insteekkaarten (zoals videokaart) er wel goed ingedrukt als je het moederbord in de kast hebt? Misschien dat die er buiten de kast makkelijker in past dan in de kast....

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik denk dat je moederbord gewoon claustofobies is.

Even zonder dollen,

Probeer dit eens,
-Laat de voeding de PC kast niet aanraken
-[disclamer]buig het moederbord heel ligt waneer hij niet in de kast zit, en kijken of hij dezelfde gebreken vertoond. NIET DOOR MIDDEN.

Heb je een aarde aansluiting?

[www.ganzz.nl]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
probeer is met alle hardware te booten buiten de kast , dus je haalt alles uit je kast, natuurlijk niet de powerknop en zo , maar al de rest wel .

plaats je moederbord op een verhoogje van een niet-geleidend materiaal

probeer eerst te booten met alleen het broodnodige , dus voeding + mobo + cpu +ram en grafische kaart

voeg dan telkens 1 apparaat toe , en kijk hoe het systeem reageert , ik stel voor dat je als eerste je harde schijf toe voegt , zodat je kan booten naar windows , en dan begint met de rest stuk per stuk toe te voegen

draai , als alles werkt , memtest , prime95 , en god weet welke benchtooltjes er nog zijn om alles te testen, gooi het er allemaal maar op en draai ze een voor een , telkens een paar uur.

werkt alles nog , veroordeel je kast , en vermoed een potentiaalverschil tussen je moederbord en je case , en vraag jezelf af waarom dat komt , is je pc wel geaard , enz ....

Out of the box? What box? There is no box.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
feep schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:02:
Hallo,

En ik heb bescherm ringetjes tussen de schroefjes en de busjes gedaan. Maar dat mocht niet baten.
Maybe zie ik het fout maar, als je de beschermringetjes tussen de busje en de schroefjes doet, dan zitten de koppen van de schroefjes nog wel op de soldeertin van het moederbord aan de bovenkant, misschien moeten ook daar de ringetjes tussen?
Dus, schroefkop, karton ringetje, moederbord, karton ringetje, busje............

Verwijderd

ik zou in eerste instantie ook denken dat je bent vergeten om afstandbusjes vergeten te plaatsen in de kast. Kan je mischien als je het moederbord eruit hebt een foto maken van hoe het eruit ziet voordat je het moederbord in de kast wilt plaatsen?

zo zou het eruit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/artikelen/000132-15.jpg

Kan er namelijk in ieder geval uitgesloten worden dat het daarnaan ligt.

zitten er geen draadjes achter het moederbord?(kan zijn dat er een draadje bloot ligt, en contact maakt. met het moederbord) en is je computer geaard? kan ook mischien een probleem zijn, alhoewel me dat stug lijkt O-)

btw: bedenk me net: kijk eens hoeverer alle draadjes door je moederbord heen steken? mischien is dat het gewoon, en je kan ook gewoon zoals al eerder gezegd is, plastic folie tussen je moederbord en je moederbord-tray doen. Geef ook hetzelfde resultaat!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:39 . Reden: verder tip(s) ]

• feep
  • Niet online
Ik heb net alles in een andere kast gebouwd en daar werkte het ook al niet. Dus het ligt niet aan de kast. Ik denk dat m'n moederbord claustrofobische is :)

Maar nu heb ik niet echt meer een idee waar het aan kan liggen. Ik heb de goede busjes er onder gedaan en ook geprobeerd op een stuk karton.
Pagina: 1