Ideetje voor General Chat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik stuit net op een topic wat gaat over een opleiding. En als ik dan hier naar kijk: Werk en Inkomen Aangezien opleiding het voortrajcet is, misschien een idee om daar WIO van te maken? Werk, Inkomen & Opleiding.

Werk & Opleiding staan best dicht op elkaar. Naast je werk een cursus doen, omscholing binnen een bedrijf, en andere aanverwante zaken. Tevens zijn de topics in SG niet bereikbaar voor iedereen, en Werk & Inkomen wel. Zo kunnen ook niet-leden hun voordeel doen over een soort opleiding.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

goed idee! :)

klinkt idd verdomde logisch in dat rijtje :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geen slecht idee :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zie een omzetting naar WIO niet echt zitten, we zijn recentelijk al overgegaan van TWI naar WI en om er dan nu WIO van te maken ...

Wat betreft opleidingen, die zijn welkom in WI ondanks dat ze niet specifiek genoemt worden in de policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Volgens mij is dit impliciet al de bedoeling en gebeurt dat ook al dat als ik zo de topiclisting doorkijk. Zou het alleen nog een naam/afkortingsverandering met zich meebrengen (en misschien hier en daar wat veranderingen in de policies voor zover dat nog niet was).

edit: kortom, nu deze twee replies nu onder elkaar staan gebeurt het idd, zonder dat het expliciet de bedoeling zou moeten zijn. En moeten we dan even sowieso als GC-crew op een lijn gaan zitten om het wat helderder te krijgen dan nu is?

[ Voor 32% gewijzigd door LuNaTiC op 10-03-2006 18:57 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

SmartDoDo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:54:
Ik zie een omzetting naar WIO niet echt zitten, we zijn recentelijk al overgegaan van TWI naar WI en om er dan nu WIO van te maken ...
Dat is alleen de naamgeving, en ach, dat lijkt me toch niet onoverkomelijk :?
Wat betreft opleidingen, die zijn welkom in WI ondanks dat ze niet specifiek genoemt worden in de policy :)
Verander de policy/FAQ even zodat dit wel duidelijk is voor iedereen? Tenminste, als je punt 1 (WI naar WIO) al niet doorvoert, én het niet in de policy aangeeft, hoe moeten mensen het dan weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

als je dus blijkbaar de opleidingstopics al naar WI verplaatst, lijkt het me wel zo logisch om het JUIST WIO te gaan noemen, of ben ik nou gek?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb niets tegen een naamswijziging wanneer we actief opleidingsvragen/topics in WI krijgen/toestaan. Sommige topics daarover passen beter in SG en staan daar nu ook. Ik denk dat het verstandig is om eerst intern een en ander op een lijn te zetten mbt zulke topics en dan pas een eventuele O toe te voegen. Wanneer alle opleidingszaken echt in WI komen is een policyaanpassing + een naamswijziging een stuk logischer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Als ik op de index kijk, en naar de omschijving kijk van WI staat er over opleiding niets bij.
Ik kijk eigenlijk nooit in topiclistings binnen een bepaald gedeelte.
Vandaar mijn insteek, hoe het forum opzich genoemd word maakt mij zelf niets uit, maar ik vond het wel logisch dat het daar ondergebracht kan worden. Ik wist niet dat dit al gebeurde.
Al zou enkel de vermelding op de index dat opleiding daar ook geplaats kan worden het ook wel voldoen.
Maar zoals al aangegeving is, topic over opleiding worden daar dus gedoogd. Maar niemand weet het, en mikt ze dan in SG.

Dus mag dodo mooi vanavond eventje de FAQ bijwerken, en jump ik de kroeg wel in >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RaZ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:17:
Dus mag dodo mooi vanavond eventje de FAQ bijwerken, en jump ik de kroeg wel in >:)
Nou, nee :)

Die kroeg vind ik het probleem niet, dat aanpassen van de Faq wel. Zoals ik eerder al heb aangegeven is het niet zo dat bij iedere opleiding WI het beste subforum is. Ik denk dat het verstandiger is eerst intern even duidelijk te krijgen wat we in SG en wat in WI willen hebben. Als je de Opleiding aan WI wilt toevoegen betekend dat ook dat je hoofdzakelijk alle opleidingstopics in WI zult krijgen. Dat is vooralsnog niet de opzet geweest van WI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook al es gemeld (vogens mij exact hetzelfde, WIO :P), maar toen was Smartdodo het er niet mee eens dus ging het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik denk dat het inderdaad verstandig is dat er intern overlegt gaat worden om zo op één lijn te komen. Het idee vind ik nog steeds goed en het onderwerp past imho beter bij WI dan bij SG. Die enkele uitzonderingsgevallen waar SDD het over heeft lijkt mij geen groot struikelblok, evenals het aanpassen van de FAQ, dat zou zelfs met behulp van wat users kunnen als de crew het zelf als een probleem ziet. Maar goed, even afwachten wat er uit de interne discussie komt, één mod tegen lijkt me nog geen veto voor een 'niet' :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Han schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:35:
één mod tegen lijkt me nog geen veto voor een 'niet' :)
Gelukkig zeg ik ook 'njet' tante Hannie :+ :*

SDD is right now een epistel met uitleg aan het typen geloof ik :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Epistels zijn niks voor mij, kort en bondig als het even kan :)

Wel een paar quote's om even op terug te komen.
misschien een idee om daar WIO van te maken? Werk, Inkomen & Opleiding
WI is de naam die destijds is gekozen voor het subforum, we zijn van mening dat die gehandhaaft kan blijven op grond van herkenbaarheid. Daarbij is de opzet niet en nooit geweest om specifiek opleidingsvragen kwijt te kunnen in WI, een eventuele O van Opleidingen zal daarom enkel verwarrend kunnen werken omdat het de indruk wekt dat opleidingszaken in WI horen. Dat is dus niet per definitie zo, het ligt er maar net aan in hoeverre ze werk/carrièregericht zijn :)
Verander de policy/FAQ even zodat dit wel duidelijk is voor iedereen? Tenminste, als je punt 1 (WI naar WIO) al niet doorvoert, én het niet in de policy aangeeft, hoe moeten mensen het dan weten?
Er staan voor de wat langere termijn een aantal faq's in de planning en daar zou eventueel wel wat mee gedaan kunnen worden. Vooralsnog heeft het in ieder geval geen prioriteit.

Wat duidelijkheid betreft wil ik even verwijzen naar de Werk & Inkomen - Policy waarin o.a. het volgende staat:
Wat er dan wel mag:

* Welke opleidingen zijn relevant voor functie X, welke kansen heb ik met opleiding Y, welke doorgroeimogelijkheden geven functie X als ik opleiding Y heb?
* En eigenlijk al het andere wat met Werk en Inkomen van doen heeft :)
Opleidingen die relevant zijn voor werk zijn dus welkom in WI. Wanneer je aankomt met een cursus kantklossen lijkt het me stug dat dat op enige wijze verbonden is aan een carrière.
Een cursus MCSE bijvoorbeeld weer wel. In de praktijk blijft het toch een beetje per geval beoordelen of iets in WI past of toch beter naar SG kan. Globaal gezien kun je stellen dat het werk/carrièregericht moet zijn wil het in WI passen. Is het een vrijetijdscursus dan is het waarschijnlijk passender in SG.

Uiteraard geldt dat wanneer iets een twijfelgeval is, het in een van beide subfora neergezet kan worden. Mocht de crew van mening zijn dat het absoluut ergens anders thuishoort dan is een move snel geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:49

Basszje

Reisvaap!]

Maak er dan Carriere van sla je twee vliegen in één klap :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Noem het dan Werk, Opleidingen en Inkomen. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Basszje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:09:
Maak er dan Carriere van sla je twee vliegen in één klap :P
We zijn bang dat we dan eventuele Loverboy's in opleiding aan gaan trekken en dat strookt uiteraard weer niet met de policy :+

Zolang de strekking van het subforum niet veranderd is er voor ons geen reden er een andere benaming aan te geven. Mocht dat in de toekomst veranderen dan is een naamsverandering redelijk logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
pasta schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:11:
Noem het dan Werk, Opleidingen en Inkomen. :P
Zegguh....
Als je dan al m'n idee veranderd, doe het dan ook in de juiste volgorde: Opleiding, Werk & Inkomsten >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
RaZ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:13:
[...]

Zegguh....
Als je dan al m'n idee veranderd, doe het dan ook in de juiste volgorde: Opleiding, Werk & Inkomsten >:)
Ja dan staat er geen WOeI meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Eskimootje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:15:
[...]

Ja dan staat er geen WOeI meer.
LOL! zo had ik het niet eens gelezen... WOeI it is dan :P hehehe

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Er zijn bij de opzet van WI diverse afkortingen voorbijgekomen. Omdat Werk en Inkomen het beste bij de opzet past is er ook voor die naam gekozen. Wanneer opleidingen meer nadruk zouden hebben zou het logisch zijn er een O of S van studie aan toe te voegen.
Pagina: 1