Epistels zijn niks voor mij, kort en bondig als het even kan
Wel een paar quote's om even op terug te komen.
misschien een idee om daar WIO van te maken? Werk, Inkomen & Opleiding
WI is de naam die destijds is gekozen voor het subforum, we zijn van mening dat die gehandhaaft kan blijven op grond van herkenbaarheid. Daarbij is de opzet niet en nooit geweest om specifiek opleidingsvragen kwijt te kunnen in WI, een eventuele O van Opleidingen zal daarom enkel verwarrend kunnen werken omdat het de indruk wekt dat opleidingszaken in WI horen. Dat is dus niet per definitie zo, het ligt er maar net aan in hoeverre ze werk/carrièregericht zijn

Verander de policy/FAQ even zodat dit wel duidelijk is voor iedereen? Tenminste, als je punt 1 (WI naar WIO) al niet doorvoert, én het niet in de policy aangeeft, hoe moeten mensen het dan weten?
Er staan voor de wat langere termijn een aantal faq's in de planning en daar zou eventueel wel wat mee gedaan kunnen worden. Vooralsnog heeft het in ieder geval geen prioriteit.
Wat duidelijkheid betreft wil ik even verwijzen naar de
Werk & Inkomen - Policy waarin o.a. het volgende staat:
Wat er dan wel mag:
* Welke opleidingen zijn relevant voor functie X, welke kansen heb ik met opleiding Y, welke doorgroeimogelijkheden geven functie X als ik opleiding Y heb?
* En eigenlijk al het andere wat met Werk en Inkomen van doen heeft

Opleidingen die relevant zijn voor werk zijn dus welkom in WI. Wanneer je aankomt met een cursus kantklossen lijkt het me stug dat dat op enige wijze verbonden is aan een carrière.
Een cursus MCSE bijvoorbeeld weer wel. In de praktijk blijft het toch een beetje per geval beoordelen of iets in WI past of toch beter naar SG kan. Globaal gezien kun je stellen dat het werk/carrièregericht moet zijn wil het in WI passen. Is het een vrijetijdscursus dan is het waarschijnlijk passender in SG.
Uiteraard geldt dat wanneer iets een twijfelgeval is, het in een van beide subfora neergezet kan worden. Mocht de crew van mening zijn dat het absoluut ergens anders thuishoort dan is een move snel geregeld