Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speciaal type minijack

Pagina: 1
Acties:

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-11 03:45

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
'k Heb hier op 'n kaart een speciale aansluiting, welke zowel kan gebruikt worden voor 'n losse microfoon als 'n meegeleverde bekabelde afstandbediening.
Nu wil ik echter beide erop hebben.
De aansluiting kan dit probleemloos, echter de afstandbediening heeft een speciale connector (zie foto's hieronder): een diepere minijack met 4de pin, en als 5de aansluiting een geleidende rand er omheen. De 4de pin en rand worden voor de ab gebruikt, de andere 3 gewoon als stereo minijack voor de microfoon.

Ik wil die aansluiting dus splitten, mijn vraag is echter zijn deze speciale minijack uitvoeringen ergens los te koop? Tot nu toe heb ik ze nog niet kunnen vinden helaas...

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk329519/Online/Jack1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk329519/Online/Jack2.jpg

New pc under construction...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ga ermee langs een electronicazaak :)

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste idee hoor, maar de electronicazaken hier in de buurt hebben 't niet.
Vandaar dat ik hoop dat misschien toch nog iemand weet of (hoe) eraan te komen is ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Ik ken jouw connector niet, maar het principe wel.
Je kan in de bus gewoon een microfoon steken, intern is het zo aangesloten dat deze los werkt.
Voor de afstandsbediening (die alleen door de fabrikant is gemaakt) gaat de plug iets dieper en met die rand.

Dus gewoon eventjes proberen zou ik zeggen :)

edit: Splitten :X dat wordt moeilijk ja...
Daar weet ik helaas niets op :|

[ Voor 12% gewijzigd door DarthPlastic op 10-03-2006 17:54 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Klopt helemaal wat je zegt! Splitten werkt ook, enige probleem is die dingen los te vinden...

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Deze? :9
Afbeeldingslocatie: http://www.reichelt.de/bilder/web/C160/KSK4G-35.jpg
www.reichelt.de heeft ze, alleen miniumbestelbedrag van 150 euro. Als je snel bent kan je hier met een IA meedoen: http://www.circuitsonline.net/forum/view/31535/3

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Ze zijn dus los te vinden die speciale dingen!
Nu nog 1 pooltje erbij (de rand), die heeft Reichelt jammer genoeg niet...

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Pff jij hebt 5 polig :(

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Die zijn te koop bij sommige telefoonzaken als ik me niet vergis...
Bij T for Telecom dacht ik verkopen ze allemaal verloopjes voor verschillende mobieltjes naar een standaard ding waar je dan bij een koptelefoon bij kunt kopen. Ze zijn wel redelijk prijzig voor zo'n klein ding (€5,- dacht ik), maar ik zou niet weten hoe je er anders aan kunt komen. :)

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Thx voor de tip, morgen meteen ff kijken! :*)

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Helaas, ik begin de hoop te verliezen dat 't los te krijgen is, en specifiek voor dit merk is.
1 van de adressen waar ik vandaag was merkte op dat 't een 6-polige is zelfs! :|
Op foto 1 is het te zien: de rand die ik als 5de aansluiting beschreef bestaat uit een aparte binnenring en een buitenring!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Ik ken ze eigenlijk alleen uit de caraudio scene en dan zijn het cinch stekkers. voor jack geen idee, zal er vast wel moeten zijn.

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:33
ik begrijp de bedoeling niet helemaal maar kan je niet gewoon alle stekkertjes eraf knippen en er nieuwe aan zetten? voor de afstandsbediening kan je dan deze gebruiken dus niet te kort afknippen dan.

Sorry als ik het niet goed begrepen heb

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jaydee schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:27:
Helaas, ik begin de hoop te verliezen dat 't los te krijgen is, en specifiek voor dit merk is.
1 van de adressen waar ik vandaag was merkte op dat 't een 6-polige is zelfs! :|
Op foto 1 is het te zien: de rand die ik als 5de aansluiting beschreef bestaat uit een aparte binnenring en een buitenring!
Helemaal merkspecifiek is het niet, want ik heb ook precies zo'n aansluiting op mijn Panasonic Walkman en Technics discman. Dient voor headphones en AB :) Als het overigens een jack is waar ook een headphone-uitgang op zit, dan kun je een normale headphone op het binenste aansluiten - werkt prima :)
Wel typisch om hem hier terug te zien :) Je zou even een mailtje aan technics / panasonic Nederland kunnen sturen, misschien dat zij meer weten :)
Om wat voor kaart gaat het precies trouwens?

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 13-03-2006 14:32 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1