Kerio 6 SMTP werkt niet goed *

Pagina: 1
Acties:

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-03 18:26
Ik heb zojuist een kale w2k3 standaard server geinstalleerd, vervolgens een virusscanner geinstalleerd en daarna kerio 6.1.2 mailserver geinstalleerd. Deze heb ik volledig geconfigureerd en dit alles ook juist gedaan want ik kon mail naar buiten verzenden en ook mail ontvangen. Een dag later kan ik alleen nog maar mail ontvangen en niets meer verzenden. Het heeft niets met poort 25 van mijn ISP te maken want die staat open. Ga ik op de server telnetten naar 127.0.0.1 op poort 25 dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken op die poort. Op poort 143 (IMAP) echter wel, wat ook zou moeten want mail ontvangen werkt wel gewoon.

Wat kan het volgens jullie zijn dat ik eerst wel mail kan verzenden en vervolgens een dag later niet meer?

Zoals ik al zei:

Poort 25 van ISP open
w2k3 standaard, deze kaal geinstalleerd
Virusscan McAffee 8 NL
en Kerio 6.1.2 mailserver

TomPé

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04 11:00
Weet je zeker dat je poort 25 nog bij je ISP openstaat? Je zegt van wel, maar Kerio mailserver staat standaard namelijk met een open relay in gesteld. Na een tijdje blokkeert je ISP daarom je poort 25, als je een bepaalt aantal mailtjes per uur overschrijdt (wanadoo in ieder geval wel). Lukt mail versturen vanaf je eigen pc (SMTP) met je mailaccount van je ISP wel?

• TomPé
Ja poort 25 van ISP staat nog open, maar ik heb mijn smtp server niet als open relay staan. Want ik weet dat ze daar niet zo blij mee zijn inderdaad.

Mail versturen met mijn ISP account gaat gewoon.

Maar het lijkt of de smtp server gewoon niet aanstaat omdat hij ook niet luistert naar een telnet op ip 127.0.0.1 op poort 25

TomPé

• Guust Flater
En als je Kerio opent via de administration console, staat dan bij services je SMTP wel op running? Wat voor foutmelding krijg je terug als je een mailtje probeert te versturen? Wat zijn je SMTP relay options als je geen open relay draait?

• TomPé
SMTP staat op running ja, foutmelding is:

Result: Delayed, Status 4.4.1 cannot connect to remote host

hier heb ik me ook al suf op gezocht

SMTP relay instellingen zijn:

Users authenticated through for outgoing mail
Deliver directly using DNS MX records (deze staan overigens goed!)

Maar ik vind het gek dat ik meteen na het installen wel mail heb kunnen versturen, de dag erna niet meer terwijl er niks met de server gedaan is

[ Voor 21% gewijzigd door TomPé op 10-03-2006 18:05 ]

TomPé

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
kheb t zelfde gehad... (volgens mij)

mcaffee v8 heeft een ingebouwde firewall die heeft standaard een aantal poorten dicht staan...

gang is alles

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Het heeft waarschijnlijk met je Virusscan McAffee 8 NL te maken. Daar zit een ingebouwde toegangsbeveiliging in die programma's op port 25 blokkeerd.

Dit is makkelijk te controleren en te wijzigen.
Ga naar de McAfee console.
Klik met rechts op toegangsbeveiliging en dan met links op eigenschappen.
Verwijder het vinkje bij "Voorkom dat mass-mailing-wormen......"

En je kunt weer telnetten en mail versturen

Succes
Mike

• Guust Flater
Probeer bij je relay settings eens de optie Users from IP adres group En vul bij de ip adress group de range van je netwerk op. Zelf heb ik bij SMTP Delivery gekozen voor Use relay SMTP server En dan de smtp server van wanadoo (mijn provider) ingevuld. Misschien werkt dat ook wel bij jou.

[ Voor 5% gewijzigd door Guust Flater op 10-03-2006 18:10 ]

• TomPé
AH GEWELDIG! Japidoff & mikeoke BEDANK! Guust Flater natuurlijk ook voor zijn mee denken en zn tijd! Het was inderdaad mijn McAffee!

TomPé

Pagina: 1