Toon posts:

Stille externe hardisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht aan een Seagate 300GB Sata-schijf 7200rpm, die schijnen lekker stil te zijn, met een losse behuizing. Ik kan alleen nergens geluidsniveau's vinden. Iemand ervaring met een goede en lekker stille combi ?

Alvast bedankt

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou een Samsung Spinpoint pakken.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het is denk ik niet alleen het geluid dat de motor maakt, maar ook de zoekgeluiden en of hij trilt. Vooral dat trillen is een erg irritant en brommerig geluid, dat het motortje lawaai maakt kan ik nog wel mee leven (als het meevalt tenminste). De Samsung schijven trillen wel aardig, maar maken verder geen geluid. :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ga even silentpcreview afspeuren. Daar staan genoeg reviews op zodat je verschillende schijven goed met elkaar kan vergelijken, zowel kwa prestaties als geluidsniveau.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:49
seagate is in iedergeval erg stil.. er zijn misschien stillere maar die heb ik nog niet zelf gehoord.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ja je kan je hardeschijf ophangen met rubbers in de casing, dan moet die wel groot genoeg zijn.
In een Sitecom behuizing (heb ik zelf ook overigens) zal die ophanging niet passen, maar pas de hardeschijf wel er zeer goed in.

• Haas
  • Laatst online: 12:13
Ik heb hier vanmiddag mijn 40GB schijf in m'n Sitecom externe behuizing vervangen door een WD 250GB P-ATA schijf. Moet zeggen dat die ook lekker stil is!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Samsung komt uit veel tests uit als de stilste. Evt met een IcyBox.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 20:46 ]

• DukeBox
vaak maken ze het meeste geluid wanneer je lees/schrijf. Dit kan je soms nog aanpassen door met tooltjes van de fabrikant de disk op silent of performance te zetten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Simpelweg de stils verkrijgbare HD in de meest stille verkrijgbare behuizing.

Even wat reviews zoeken en halen die handel.

ARME AOW’er

• Toad
  • Laatst online: 27-01 12:17
DukeBox schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:32: ;)
. er zijn misschien stillere maar die heb ik nog niet zelf gehoord.
Dat komt natuurlijk omdat ze zo stil zijn, daarom heb je die niet gehoord. ;)

• DukeBox
lol
Pagina: 1